Vozniki tovornjakov, težjih od 30 ton, bodo imeli daljšo pot in večje stroške. Foto: Goran Rovan
Vozniki tovornjakov, težjih od 30 ton, bodo imeli daljšo pot in večje stroške. Foto: Goran Rovan
Na mostu čez Črni potok je zdaj omejitev 20 ton. Foto: Goran Rovan
"Nadvožnjak" čez železniško progo v Sevnici bi morali že zdavnaj podreti in zgraditi novega. Foto: Goran Rovan
Sevnica: Omejitev na dveh mostovih (Rovan)

Od petnajstih objektov, kjer je DRSC zaradi dotrajanosti uvedel omejitev prometa s težjimi vozili, sta dva na območju občine Sevnica. To sta most čez Črni potok in nadvoz čez železnico v Sevnici.

Direkcija RS za ceste naj bi predvidoma do konca januarja na petnajstih lokacijah na glavnih in regionalnih cestah omejila promet vozil nad določeno maso. Ta ukrep je bil potreben, ker so objekti dotrajani do te mere, da prek njih ni več mogoča varna vožnja težkega prometa. Dva od teh objektov sta tudi na območju občine Sevnica. To sta most čez Črni potok, na regionalni cesti Breg-Sevnica, na katerem je zdaj omejitev 20 ton, in nadvoz čez železnico v Sevnici, v Šmarju, na regionalni cesti Boštanj-Planina, na katerem bo skupna masa vozil omejena na 30 ton.

Omejitev prometa za tovornjake, težje od 20 oziroma 30 ton, bo za marsikaterega voznika pomenila dodatne stroške in izgubo časa. Tudi zato, ker so znaki prepovedi postavljeni zgolj pred mostovi, ni pa obvestil o tem na usmerjevalnih tablah. O tem je prepričan tudi Mirko Novak, voznik avtobusa, ki pa sam teh omejitev ne bo občutil. Novak to ponazarja: "Za voznike težkih tovornjakov to pomeni dodatne stroške, marsikje pa tudi misijo nemogoče, ker pravega obvoza sploh ni. Se pravi, da so spet postavili neki znak, ne da bi prej pogledali, kje sploh omejitev je. To pomeni spet dodatno delo za policijo in inkaso za državno blagajno."

Največ težav bodo imeli vozniki tovornjakov, ki si krajšajo pot po cesti čez Planino. Nadvoz v Šmarju pa je že dolgo potreben obnove. Na to opozarjajo v sevniški občini že dolgo, tudi krajani, ki živijo v Šmarju, nekoč samostojnem kraju, danes sestavnem delu Sevnice. Tomo Jeraj pravi: "Tale most je zelo ubogi, zelo nevaren. Tukaj kar veliko ljudi hodi v Boštanj, v industrijsko cono in v trgovino. Za peš je preozko, sploh ni pločnika, je pa tudi veliko sprehajalcev s psom, ki hodijo za Savo in tole je res kriza. Potreben je takojšnje obnove oziroma bi morali zgraditi novega, kot že dolgo obljubljajo."

Na Direkciji RS za ceste zatrjujejo, da je že v pripravi projektna dokumentacija za konstrukcijsko ojačitev tega mostu in njegovo razširitev z enostranskim hodnikom za pešce. To bi bila do izgradnje novega nadvoza, ki je še vedno v načrtih direkcije, po mnenju sevniškega župana Srečka Ocvirka, sprejemljiva prometna rešitev. Ocvirk ob tem državo opozarja: "Prvi projekti, projektni predlogi, tudi dokumenti za ta sevniški "nadvožnjak", kot mu pravimo, so bili pripravljeni nekako pred petimi leti in ta most je tudi vnesen v državni načrt razvojnih programov, vendar se njegova gradnja zaradi krize odmika. Zdaj pa je most popustil, tako da je nujno in urgentno, da se reši."

Seveda si v Sevnici želijo, da ne bodo zgolj sanirali obstoječega nadvoza, to bi morali izpeljati še letos, ampak da bi zgradili tudi nov nadvoz, tako kot jim odgovorni že dolgo obljubljajo.

Za MMC Goran Rovan

Sevnica: Omejitev na dveh mostovih (Rovan)