Za proslavo posebej oblikovano grafično podobo, ki jo je plačala občina, si je zdaj prikrojil koprski župan za potrebe svoje stranke. Foto: MMC RTV SLO
Za proslavo posebej oblikovano grafično podobo, ki jo je plačala občina, si je zdaj prikrojil koprski župan za potrebe svoje stranke. Foto: MMC RTV SLO
Slovenija za vedno
Tako na občini Koper kot v županovi stranki podobnosti med znakoma ne vidijo. Foto: MMC RTV SLO

Najmanj, kar bi morala stranka storiti, je vprašati Vugovo, ali se strinja z uporabo njenega dela v druge namene, oziroma bi morali preoblikovanje najprej ponuditi njej, sicer je to hkrati tudi kraja avtorskih pravic, torej originala, ki ga je oblikovala grafična oblikovalka.

Strokovnjak za tržno komuniciranje Miro Kline
Primorska za vedno
Še več različic izvornega znaka za proslavo. Foto: MMC RTV SLO
Miro Kline
Kline meni, da gre za krajo avtorskih pravic. Foto: MMC RTV SLO
Darja Vuga
"Ugotavljam, da je to moj rokopis na identičnem mestu in v enaki barvi, uporabili so isto črkovno vrsto, besedo Primorska je samo zamenjala beseda Slovenija in na mesto zvezde so dali srce," pravi oblikovalka Darja Vuga. Foto: MMC RTV SLO
Popovič si je za kampanjo prisvojil logotip


Njegova druga stranka Slovenija za vedno si je, kot kaže, prisvojila predlansko in lansko grafično podobo proslave ob dnevu priključitve Primorske matični domovini.

Logotipa proslave in županove stranke sta namreč že na prvi pogled tako rekoč enaka. Priložnostni znak za državno proslavo, ki je leta 2012 potekala v Kopru, je ustvarila oblikovalka vidnih sporočil Darja Vuga.

Narejeno za proslavo, zdaj za politiko
"Ugotavljam, da je ostal moj rokopis na identičnem mestu in v enaki barvi, uporabili so isto črkovno vrsto, besedo Primorska je samo zamenjala beseda Slovenija in na mesto zvezde so dali srce," razlaga Vugova, ki še pravi, da je identiteta, ki jo poznamo in smo jo doživljali na dveh proslavah, zdaj namenjena nečemu povsem drugemu.

Kline: Nesporna kraja identitete
Strokovnjak za tržno komuniciranje Miro Kline ugotavlja, da ne gre za kopijo, ampak za podobnost med znakoma. "Temu rečemo kraja identitete." To je prepovedano. In zakaj bi Popovič ugrabil identiteto praznika? Kline pravi, da zato, ker je praznik Primorcev velik, uspešen in pomemben dogodek, ki prinaša pozitivna čustva: "Igrajo na domovinska čustva, ki so močna zlasti na Primorskem. Vse, kar je nakopičeno okoli praznika, stranka načrtno zlorablja in to poskuša prenesti k sebi za svoje potrebe na volitvah."

Izvorno grafiko plačala občina
Izdelavo priložnostnega znaka za proslavo v Kopru je Vugovi leta 2012 naročila občina Koper in zanj plačala 3.000 evrov. "S tem je občina odkupila materialne pravice, ne pa tudi t. i. moralnih avtorskih pravic. Te so neodtujljive," pravi Vugova. Vse torej kaže, da je z občinskim denarjem kupljena grafika, brez vednosti avtorice, prešla v uporabo županove stranke za predvolilne namene, čeprav je bil logotip namensko oblikovan le za proslavo.

"Kraja tudi avtorskih pravic"
S tem ko je občina odkupila materialne pravice, še ne pomeni, da lahko z grafično podobo počne, kar se ji zljubi. Avtorica ima pri tem še vedno besedo, pravi Kline: "Najmanj, kar bi morala stranka storiti, je vprašati Vugovo, ali se strinja z uporabo njenega dela v druge namene, oziroma bi morali preoblikovanje najprej ponuditi njej, sicer je to hkrati tudi kraja avtorskih pravic, torej originala, ki ga je oblikovala grafična oblikovalka."

Vugova pravi, da je stranka ni vprašala za soglasje: "Moj logotip sem videla na spletu."

Ne vidijo podobnosti ...
Na koprski občini pravijo, da jih je stranka župana Popoviča seznanila z logotipom: "Nismo videli takih podobnosti, zaradi katerih bi bili kot izključni lastniki materialnih pravic za avtorsko delo glede na določila Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah oškodovani. Logotip stranke se namreč z logotipom proslave Primorska za vedno ne ujema niti v barvah niti v simbolih."

… nismo zlorabili
Da so podobo stranke Slovenija je naša oblikovali povsem na novo, zatrjujejo tudi v volilnem štabu stranke in zato po njihovem mnenju ne gre za zlorabo: "Pri nas gre za drugačno podobo, barve in sporočilnost. Slogan ima drugačno vsebino. Če gre pri Primorski za vedno za poudarjanje primorskosti, zavednosti, domoljubnosti in za rdečo zvezdo, gre pri naši stranki za širšo vsebino. Ciljamo na prebivalce Slovenije, ki to državo ljubijo, kar ponazarja srce v logotipu, in beseda za vedno ponazarja dolgoročnost in optimizem v prihodnosti."

Ali gre za zlorabo, bosta presojala oglaševalska zbornica in KPK, Popovičevi pa bi pri oblikovanju predvolilnih plakatov nujno potrebovali še pomoč lektorja, ki bi jih podučil, da se Obala in Litorale pišeta z veliko začetnico.








Najmanj, kar bi morala stranka storiti, je vprašati Vugovo, ali se strinja z uporabo njenega dela v druge namene, oziroma bi morali preoblikovanje najprej ponuditi njej, sicer je to hkrati tudi kraja avtorskih pravic, torej originala, ki ga je oblikovala grafična oblikovalka.

Strokovnjak za tržno komuniciranje Miro Kline
Popovič si je za kampanjo prisvojil logotip