Foto: TV Slovenija, zajem zaslona
Foto: TV Slovenija, zajem zaslona

Člani županove komisije za spremljanje gradnje drugega tira Koper–Divača ter poslanci Tamara Kozlovič, Robert Janev, Aleksander Prosen Kralj, Andreja Živic in Felice Žiža so izrazili pričakovanje, da se bo gradnja dodatnega tira nove proge med Koprom in Divačo začela čim prej, najpozneje v začetku leta 2026. To letnico je ob odprtju viadukta Vinjan navedla ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Bržan je dejal, da bi bila v tem primeru popolna dvotirnost lahko zagotovljena leta 2030. Priznal pa je, da je pri tem še veliko neznank, še posebej nepredvidljiv se mu zdi postopek čezmejne presoje vplivov na okolje.

Županova komisija opozarja, da v primeru začetka gradnje v letu 2026 izvajalcem ne bi bilo treba prekiniti dela, to pa bi prineslo znatne prihranke pri organizaciji gradbišč. Da bi se to zgodilo, mora ministrstvo za naravne vire in prostor predložiti državni lokacijski načrt vladi v sprejetje najpozneje oktobra letos, ocenjujejo v komisiji, ki ji predseduje Jadran Bajec. Poslanci so podprli prizadevanja za pohitritev postopkov.

Udeleženci sestanka so se zavzeli tudi za to, da bi v lokacijski načrt vključili tudi ukinitev obstoječe proge na odseku med Dekani in Prešnico, je povedal Bržan. Do zdaj namreč te namere ne vsebuje noben uradni dokument.

V zvezi s tem je devet primorskih poslancev Svobode, SD-ja, Levice in italijanske narodne skupnosti poslalo vladi uradno poslansko pobudo. Predlagajo, da bi tirnice umaknili in uredili kolesarsko pot, je po sestanku povedala poslanka Svobode Tamara Kozlovič. "Želimo si, da bi bila Istra razbremenjena požarne ogroženosti, da bomo lažje dihali, ker vodni vir ne bo ogrožen, in da bomo Istro oplemenitili z dodatnimi turističnimi vsebinami," je pojasnila.

Kot prvi možni rok za uresničitev zamisli je omenila leto 2031.

Gradnja 2. tira se preveša v sklepno fazo