Generalni direktor Spar Slovenija Igor Mervič je zadovoljen, da so lani povečali prihodke, v okolju, ki ni
Generalni direktor Spar Slovenija Igor Mervič je zadovoljen, da so lani povečali prihodke, v okolju, ki ni "bilo prav nič prijazno". Foto: BoBo

Pred časom so že prejeli gradbeno dovoljenje za center, ki nima ambicij biti največji, temveč najsodobnejši. Generalni direktor Spara Slovenija je ob tem dejal, da so gradbeno dovoljenje uspešno dobili kljub nagajanju konkurence in birokratskim oviram, ki kljub napovedim vlade ostajajo enake. "Zakonodaja je res nemogoča," je dejal Mervič in pojasnil, da imajo težave tudi drugi investitorji v Sloveniji.

Spar Slovenija bo v centru odprl trgovino Interspar srednje velikosti, v kateri bodo zaposlili 140 ljudi. "To ne bo največji Interspar, ker v slovenski trgovini hipermarketi na splošno nekoliko izgubljajo tržne deleže, supermarketi pa pridobivajo," je Mervič pojasnil odločitev.

Kmalu odprtje 100. trgovine
Sicer pa so imeli v družbi Spar Slovenija lani za 743 milijonov evrov prihodkov, kar je za 2,4 odstotka več glede na leto 2015. Mervič je s tem rezultatom zelo zadovoljen, saj je iz leta v leto kolač trgovin z živili "vedno manjši". Mervič je ob tem dejal, da so lani dobro poslovale tudi restavracije. Skupno ima Spar Slovenija 99 prodajaln in 10 franšiznih prodajaln. Letos načrtujejo odprtje 100. prodajalne.

Sicer je Mervič Sparove trgovine opisal predvsem kot lokalne - delež slovenskih izdelkov na policah se približuje 70 odstotkom - podjetje pa glavno pozornost namenja zaupanju in zadovoljstvu kupcev, pa tudi zaposlenih. Kot je poudaril generalni direktor, želi biti Spar najboljši na svežih oddelkih, vse večji je poudarek na bioizdelkih in celo veganskih izdelkih, tudi lastnih oziroma ekskluzivnih blagovnih znamk, kar je v skladu s spreminjajočim se življenjskim slogom kupcev.

Spletna trgovina prinaša izgubo
Medtem v Sparu Slovenija še naprej ostajajo zadržani glede spletne trgovine. "S spletno trgovino z živili je na splošno sama izguba. Poskušamo ujeti termin, ko bo rdečih številk čim manj," je pojasnil Mervič, a zagotovil, da bodo to vrsto prodaje zagotovo začeli. Kdaj bi ta termin lahko nastopil, pa ni želel ugibati oziroma razkrivati.

Glede vprašanja izdelkov različne kakovosti v posameznih delih Evrope je Mervič ocenil, da gre za "razgreto" temo. Kot je pojasnil, imajo na svojih policah tako izdelke iz skladišč v tujini kot tiste od distributerjev, a pri tem večjih reakcij kupcev ni zaznati. Končna presoja je prepuščena kupcu, je menil generalni direktor, sami pa ne opažajo, da bi kupci resnično zaznavali razliko v kakovosti.