Staro mestno jedro Kranja je čedalje bolj živo. Foto: BoBo
Staro mestno jedro Kranja je čedalje bolj živo. Foto: BoBo

Stari Kranj je območje za pešce z omejenim dostopom za vozila. Pri tem velja, da morajo vozniki ob vstopu prevzeti parkirni listek, ki jim nato ob plačilu omogoči tudi izstop, pri čemer je prvih 30 minut zadrževanja na območju brezplačnih. Obenem je prihod in odhod mogoč tudi s posebno kartico, do katere imajo pravico imetniki dovolilnic.

Občina je analizirala podatke odhodov in prihodov vozil in ugotovila, da vsak dan v mesto pripelje povprečno 80 osebnih vozil več, kot jih odpelje, kar je letno skoraj 30.000 vozil. "To pomeni, da nekdo z listkom vstopi v stari Kranj in se v njem zadržuje več kot pol ure, nato pa ga nekdo z dovolilnico spusti iz mesta ali pa se izmuzne tako, da pelje zelo blizu vozila pred seboj," je pojasnil kranjski župan Boštjan Trilar.

Vozniki mestno jedro prav tako izkoriščajo zgolj zato, da se izognejo prometni konici in semaforiziranim križiščem in ga uporabijo kot bližnjico. Iz soseske Planina bi npr. ob upoštevanju vseh pravil do Zlatega polja potrebovali približno deset minut, skozi jedro pa pot opravijo v dveh.

Samo še en vhod, izkoriščanja dovolilnic ne bo več
Vse to bistveno povečuje promet, hrup in onesnaženost ter zmanjšuje varnost. "Posebej mamice z malimi otroki so se pritoževale, da otrok v mestu sploh ne smejo več spustiti," je izpostavil župan. Zato bo od ponedeljka dalje onemogočena bližnjica skozi mestno jedro, saj bosta vstop in izstop mogoča le še na isti točki. Hkrati bo začelo veljati načelo enkratnega vstopa in izstopa. Če nekdo z dovolilnico komu drugemu omogoči izstop, bo tako onemogočil lasten izstop.

Na mestni upravi so ob tem veseli tudi podatka, da je v starem Kranju iz dneva v dan več obiskovalcev. Potem ko so v zadnjih dveh letih napolnili 16 praznih lokalov, butikov in trgovin, opažajo tudi večji obisk domačinov in turistov. Po podatkih Zavoda za turizem in kulturo Kranj se je obisk povečal kar za 25 odstotkov.