Foto: RTV Slovenija
Foto: RTV Slovenija

Predstavnik občanov Peter Rihtaršič je pojasnil, da je 1,5 kilometra dolg odsek regionalne ceste Škofja Loka–Žiri med Gorenjo vasjo in Hotavljami, ki ga povprečno dnevno prevozi okoli 4500 vozil, izjemno nevaren. Nevarna sta hoja po cesti in kolesarjenje, prav tako srečevanje tovornjakov in avtobusov. V zadnjih desetih letih sta bili na tem odseku dve smrtni žrtvi, krajani pa na težavo opozarjajo že dalj časa.

Kot je povedal poslanec Žan Mahnič, so v letih vlade Janeza Janše projekt rekonstrukcije omenjenega cestnega odseka pripeljali tako daleč, da je projekt pripravljen za izvedbo, zagotovljena so bila po njegovih besedah tudi finančna sredstva. Lani bi morala potekati odkup zemljišč in izbor izvajalca, v teh mesecih pa bi se morala začeti gradnja, ki bi bila do leta 2026 končana.

Po besedah poslanca SDS-a je vlada Roberta Goloba sredstva za izvedbo projekta prerazporedila na druge postavke. Tako do leta 2027 za omenjeni projekt ni zagotovljenih nobenih sredstev. "Tako za zdaj ni nobenih obetov, da bi se cesta lahko začela delati," je dejal Mahnič in dodal, da bi letos za projekt potrebovali le 100.000 evrov, da bi se začeli odkupi zemljišč.

Celotna vrednost projekta, ki bi ga sofinancirala Občina Gorenja vas - Poljane, je ocenjena na 6,8 milijona evrov, pri čemer je Janševa vlada za projekt od leta 2023 do 2026 predvidela skupaj štiri milijone evrov. Projekt obsega širitev cestišča, ureditev pločnika v celotni dolžini od Gorenje vasi do Hotavelj ter izgradnjo novega mostu čez Kopačnico in krožišča na Hotavljah.

Na čakanju sta še dva cestna projekta

Prav tako je, kot je opozoril Mahnič, vlada umaknila že zagotovljena sredstva tudi za ureditev ceste Gorenja vas–Todraž, kjer bi dela tudi že morala potekati. Gre za nevaren cestni odsek mimo industrijske cone, ki ga dnevno prevozi 900 vozil, od tega veliko tovornjakov. Dve tretjini prvega odseka ceste sta že izvedeni, čaka pa se nadaljevanje.

Za tretji infrastrukturni projekt, cesto Trebija–Sovodenj, kjer manjka le še zadnjih 500 metrov in kjer je semafor že od leta 2017, so medtem sredstva v proračunu še vedno zagotovljena. "Vendar se, iz meni neznanih razlogov, ne odločijo za izvedbo razpisa za izvajalca del," je dejal Mahnič.

Ob tem je dejal, da direkcija ima posluh za njihove težave in da ministrica že išče rešitve. "Z županom sva na razpolago za vso pomoč, za konstruktivno sodelovanje, kakršno je bilo že do zdaj, in verjamem, da se s takim pristopom in dialogom to da rešiti," je ocenil.

Župan Milan Čadež je ob tem spomnil na vse projekte, ki so bili na državni cestni infrastrukturi v občini izvedeni od leta 2018 do 2022. "Realizirani so bili res zahtevni projekti, in sicer krožišče Poljane, cesta Lučine–Suhi Dol, most čez Poljansko Soro v Gorenji vasi, cesta Trebija–Sovodenj v dolžini 1,1 kilometra in preplastitev ceste od Visokega do Brodov. Za to smo zelo hvaležni. Smo pa slabe volje, ker premika v zadnjih dveh letih ni," je poudaril.

V teku so še odkupi potrebnih zemljišč

Na Direkciji RS za infrastrukturo so v zvezi z omenjenimi projekti za STA pojasnili, da projekt rekonstrukcije odseka ceste Gorenja vas–Todraž vključuje tudi gradnjo nadomestnega mostu čez potok Dršak in da je projektna dokumentacija za sanacijo mostu zdaj izdelana ter so v teku še odkupi potrebnih zemljišč.

Glede projekta Gorenja vas–Trebija (Hotavlje) so pojasnili, da je v zaključni fazi projektiranje krožišča in mostu čez Kopačnico. Občina Gorenja vas - Poljane vodi aktivnosti za nadomestno gradnjo mostu čez Soro na priključni lokalni cesti, ki je višji od državne ceste, kar povzroča težavo pri priključevanju na državno cesto, zato bo nujno zvišanje nivoja ceste, za kar pa je treba dopolniti in prilagoditi že izdelano projektno dokumentacijo.

Oba odseka sta bila po pojasnilih direkcije evidentirana v predhodnem sanacijskem programu v delu, kjer je bilo načrtovano financiranje odprave posledic škode oziroma zagotavljanja prevoznosti v okviru intervencijskih del. Vendar po presoji in odločitvi sektorja za investicije v ceste na koncu nista bila evidentirana niti zanju ni bilo načrtovanega financiranja v okviru programa širše popoplavne sanacije oziroma zagotavljanja ustreznih protipoplavnih ukrepov.

Direkcija bo zdaj v okviru aktivnosti, ki jih trenutno izvaja za pripravo širšega popoplavnega programa, oba odseka predlagala za vključitev v program širše popoplavne sanacije. Nato bo pristopila k nadaljnjim aktivnostim, odkupu še potrebnih zemljišč, dokončanju projektne dokumentacije ter razpisu za izbor izvajalca gradbenih del.

Glede sanacije zidov in brežin na cesti Trebija–Sovodenj je medtem objava javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del predvidena maja. Dela bodo stekla še letos in bodo končana prihodnje leto, so napovedali na direkciji.