Kako lahko volivci spoznajo kandidate? Eden najbolj uveljavljenih načinov je, da se kandidati prek oglaševanja sami predstavijo javnosti. Foto: EPA
Kako lahko volivci spoznajo kandidate? Eden najbolj uveljavljenih načinov je, da se kandidati prek oglaševanja sami predstavijo javnosti. Foto: EPA
Prijemi, kako priti v srca volilcev so različni - od shodov do deljenja sladkarij. Foto: RTV SLO

Za financiranje lokalnih volitev velja ista zakonodaja kot pri drugih volitvah, na primer v državni zbor. Samo izvedbo volitev mora plačati občina, kar določa zakon o lokalnih volitvah. Velik del stroškov pa odpade na volilno kampanjo, ki je v zakonu o volilni kampanji definirana kot "vsa politično propagandna sporočila in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju o kandidatih za člane občinskih svetov ter župane."

Stroški na vpogled javnosti
Po končani kampanji mora organizator volilne kampanje za člane občinskega sveta ali župana v 60 dneh po dnevu glasovanja poslati občinskemu svetu in računskemu sodišču poročilo o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo. Vsi podatki so javni.

Del stroškov lahko povrne občina
Kandidati, ki želijo sebe in svoje zamisli predstaviti javnosti prek oglaševanja, lahko sredstva prispevajo sami oziroma si pridobijo donatorje. Ker gre za lokalne volitve, pa je najboljša propaganda prav iz ust do ust, še posebej v manjših občinah.

Občine pa lahko z aktom določijo delno povrnitev volilnih stroškov za organizatorje oziroma kandidate na volitvah za člane občinskih svetov oziroma županov. Tak akt mora biti sprejet še pred začetkom volilne kampanje in mora omogočiti povrnitev stroškov vsem organizatorjem volilne kampanje ali kandidatom, ki jim pripadejo mandati v občinskih svetih, in vsem kandidatom za župane oziroma organizatorjem volilne kampanje zanje. Pogoj za to pa je, da dobijo delež glasov volivcev, ki je v naprej določen.

A. J.