Turška ladja je prevažala nevarne snovi, ki so po večini že zgorele. Foto: EPA
Turška ladja je prevažala nevarne snovi, ki so po večini že zgorele. Foto: EPA
Goreča ladja
Turška ladja je bila na poti iz Carigrada v Trst, ko se je vnela ob obali Istre. Foto: EPA
Ogenj na ladji še tli

Hrvaške oblasti in vse istrske občine so sicer zavrnile njihovo željo, da bi ladjo privlekli bliže obali in tako olajšali gašenje. Lastnik ladje je za hrvaško televizijo dejal, da bodo ladjo še danes najverjetneje odvlekli v pristanišče v Trstu, hrvaški državni sekretar Branko Bačić pa je nasprotno zatrdil, da bodo najprej pogasili ogenj na ladji, preden jo kamorkoli odpeljejo. Pristanišče v Trstu je pripravljeno, da ladjo sprejme. V bližini ladje je v pripravljenosti vlačilec z dvokilometrsko zaveso, ki bi jo v morje spustili ob morebitni nevarnosti onesnaženja.

Ladja, ki je zagorela v sredo zgodaj zjutraj in se zdaj nahaja sedem morskih milj od Brionov, je prevažala rabljeno gorivo, več sto ton nafte in 200 tovornjakov. Vlačilcem za gašenje ladij je v četrtek uspelo spraviti ogenj pod nadzor, zato so si Nizozemci lahko na krovu ogledali stanje in nato v puljskem pristanišču na vlačilec natovorili posebno opremo, ki so jo pripeljali iz Nizozemske.

Mesić: Potreben je nadzor Jadrana
Hrvaški predsednik Stipe Mesić je dejal, da je nesreča turškega tankerja na meji med ozemeljskimi vodami in ekološko-ribolovno cono dokaz, da sta potrebna nadzor in zaščita Jadranskega morja, medtem ko je premier Ivo Sanader dejal, da zaradi spora okoli ERC-ja ne bo zaustavitve pogajanj med Hrvaško in Evropsko unijo.

Sosedje počasi ukrepali
Čeprav se turška ladja še ni ohladila, pa se je žće vnela vroča razprava o tem, kdo je kriv za nesrečo. Na Hrvaškem se že pojavljajo kritike in ugibanja glede operacije gašenja goreče ladje z nevarnim tovorom. Hrvaški mediji opozarjajo na slabe točke v koordinaciji nevarne in zahtevne operacije, saj je prvi hrvaški vlačilec za gašenje dobil poziv šele dve uri po tem, ko je zagorelo. Še dve uri je bilo nato potrebno, da je vlačilec prispel do ladje, ki jo je sam ob pomoči le dveh gasilskih letal gasil osem ur. Šele v sredo ob sedmih zvečer so se prvemu vlačilcu pridružili še preostali, med drugim tudi najboljši vlačilec David I., ki je opremljen s posebno opremo za gašenje.

Hrvatom sta vlačilce za pomoč pri gašenju takoj ponudili Italija in Slovenija, a so v Zagrebu našo ponudbo zavrnili, saj pomoči takrat niso potrebovali.

Hrvaška bo za stroške gašenja in sanacije ter morebitno onesnaženje morja zahtevala odškodnino. V hrvaških medijih se je omenjala odškodnina v višini 30 milijonov evrov.

G. V.

Ogenj na ladji še tli