Onesnaževanje

Poudarki

  • Pariz: Do leta 2030 popolna prepoved avtomobilov na bencin ali dizel
  • Električno napajanje za ladje v Kopru
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 84 glasov Ocenite to novico!
false
Strategija v ospredje postavlja električna in hibridna vozila ter vozila na fosilna goriva. Foto: Reuters
VIDEO
Po letu 2030 nič več novi...

Dodaj v

Po letu 2030 nič več novih avtomobilov na notranje izgorevanje

Strategija o alternativnih gorivih
12. oktober 2017 ob 13:05,
zadnji poseg: 12. oktober 2017 ob 16:32
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Vlada je potrdila strategijo o alternativnih gorivih v prometnem sektorju, ki posebno pozornost namenja hibridnim vozilom in vozilom na električni pogon.

Vladna strategija določa, da bo do leta 2030 med osebnimi vozili vsaj 17 odstotkov električnih vozil oziroma priključnih hibridov, kar pomeni skupno 200.000 vozil. Lani je bilo v Sloveniji 227 polnilnic za električna vozila, leta 2020 jih bo država potrebovala 1.200, leta 2025 7.000 in leta 2030 kar 22.300, je za Radio Slovenija poročal Robert Škrjanec.

Predlog strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v povezavi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Sloveniji tako med drugim predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel, saj je v strategiji za alternativna goriva postavljena meja, da mora biti skupni ogljični odtis avtomobila manjši od 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Danes so pod to mejo samo električni avtomobili in priključni hibridi. Od leta 2025 pa bo omejena prva registracija osebnih vozil in lahkih tovornih vozil kategorij, ki imajo po deklaraciji proizvajalca skupni ogljični odtis manjši od 100 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

"To sta pomembna cilja strategije o alternativnih gorivih, ki spodbuja rast vozil na električni pogon in hibridnih vozil ter vozil na fosilna goriva, ki imajo bistveno manjši negativni vpliv na okolje kot vozila, ki so danes v uporabi," meni vlada, ki je ministrstvu za infrastrukturo naložila, da v šestih mesecih pripravi akcijski načrt za izvajanje strategije.

Denarne spodbude in sofinanciranja
V njej so predlagane skupine ukrepov za vsako alternativno gorivo, na podlagi katerih bodo pripravili podroben akcijski načrt za obdobje 2018-2020. Ukrepi so predvideni na vseh področjih od finančnih spodbud in sofinanciranj izgradnje infrastrukture za alternativna goriva, sprememb predpisov in informiranja do odprave administrativnih ovir.

V Sloveniji po vladnih podatkih prevladujejo vozila na utekočinjeni naftni plin - konec preteklega leta jih je bilo registriranih 8.980. Vozil na stisnjeni zemeljski plin je bilo 124, predelanih vozil na vodik pa šest. Vozil na električni pogon in priključnih hibridov je bilo skoraj 1.000, vendar njihovo število po navedbah vlade močno zaostaja glede na obseg polnilne infrastrukture.

Poleg 17-odstotnega deleža električnih vozil želi vlada doseči tudi, da bo do leta 2030 med lahkimi tovornimi vozili 12 odstotkov električnih in da bo tretjina vseh avtobusov vozila na stisnjeni zemeljski plin, skoraj 12 odstotkov težkih tovornih vozil pa na utekočinjenega.

Električno napajanje za ladje v Kopru
V Luki Koper bo treba po ocenah vlade do leta 2025 vsem ladjam omogočiti, da se lahko po želji napajajo z električno energijo s kopnega in črpajo utekočinjeni zemeljski plin. Zavzemajo se tudi za občutno povečanje porabe biodizla, in sicer s sedemodstotnim primešavanjem biodizla fosilnemu dizlu od leta 2018 s povečevanjem deleža v naslednjih letih ter s postopnim naraščanjem deleža težkih tovornih vozil na čisti biodizel z nič na deset odstotkov med letoma 2020 in 2030, še poroča Slovenska tiskovna agencija.

Pariz: Do leta 2030 popolna prepoved avtomobilov na bencin ali dizel
Še bolj drastičen sklep so sprejele pariške oblasti. Do leta 2030 nameravajo v mestu prepovedati vsa vozila na bencinski ali dizelski pogon, s čimer želijo prispevati k čistejšemu zraku v francoski prestolnici in zmanjšati odvisnost državljanov od fosilnih goriv, piše Reuters. Francija je sicer že pred časom sklenila, da bo do leta 2040 prepovedala tovrstna vozila, pri tem pa predvidela, da bodo omejitve najprej začeli uvajati v večjih mestih.

A. S., T. K. B., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
ni maitre
# 12.10.2017 ob 13:11
Elektrika bo pa iz premoga ali bodo hrčki vrtel kolesa? Baterija se pa tudi naprinta iz plastike?
simnov
# 12.10.2017 ob 13:23
zakaj imajo potem ti ministri audi a6 3.0 tdi
slorest
# 12.10.2017 ob 13:10
Imam občutek, da se bo pisalo leto 2030, nekdo se bo zbudil in ugotovil, da jih je čas prehitel ...
davide
# 12.10.2017 ob 13:26
Papir vse prenese
gesan
# 12.10.2017 ob 13:14
Hahahaha, vladna strategija, hahahaha...
A to niso kaj drugega meli ali se spomnnili povedat, pa so kar nekaj butnili?

Aja, verjetno je strategija to, da morajo ljudje sedaj čimveč rabljenih avtov vstran zalučat, da bodo novi šli bolj v promet...teš pa bo še naprej na vse raufanke raufal, da se bo videlo čez pol Slovenije.

Hebo te in strategije takšne države kjer niti lopova, ki ga dobijodo popka v žaklju, niso sposobni strpat v zapor.

Še več, celo mu pomagajo, da gredo vsi dokazi načrtno v maloro!

To ti je strateška država!
:)
ni maitre
# 12.10.2017 ob 13:31
Se mi pa zdi da jo je tiskarski škrat zagodel...vlada je verjetno mislila strategija do leta 5030.
sammys
# 12.10.2017 ob 13:13
Hohoho, BRAVO!!!! Nismo na repu, skupaj z Nizozemsko, Nemčijo, Francijo, Norveško! Med prvimi, ki gremo v to smer. To mi je pa pošteno polepšalo dan :D

Zdaj pa samo glejte, da ima TEŠ obratovalno dovoljenje do 2030, ne do 2054!
navigator007
# 12.10.2017 ob 13:33
Nekoliko nenavadno je, da ima vlada vse natančne številčne podatke in projekcije o tem, koliko je polnilnic, koliko jih bo, koliko bo električnih avtomobilov čez 12 let itd ... Nima pa podatka o tem, koliko je trenutno registriranih električnih avtomobilov v Sloveniji? No, ta podatek sicer imajo, samo v okviru strategije bi bil najbrž videti dokaj neimpresiven
Kobelco
# 12.10.2017 ob 13:27
buče...to je ala nekaj napisano, ampak to ne bo uresničeno...
Natasya
# 12.10.2017 ob 13:32
Države kot so Norveška imajo poseben sklad za financiranje te preobrazbe, ki se polni iz prodaje nafte. Zato pa vidiš Teslo ali e-Golfa vsakih 5 metrov ko se sprehajaš po Oslu.

Od kje bomo pa mi denar dobili?
JJstyle
# 12.10.2017 ob 13:21
Lepo, lepo... Samo upam, da bo do takrat Slovenija že spremenila svojo strukturo gospodarstva iz avtomobilskih lohn švic fabrik, v high tech produkte z lastnimi blagovnimi znamkami. Ker opustitev proizvodnje vozil z notranjim izgorevanjem pomeni 30 do 50 % manj zaposlitev v avtomobilskih koncernih in verjemite mi, da bodo Švabi najprej rezali pri podizvajalcih.
kotzi
# 12.10.2017 ob 13:28
s tem se ukvarjajo..z strategijo 2030..ne znajo oz nocejo pa raziskat pranje denarja v nlb in nkmb..kake strategije...kr neki
JJstyle
# 12.10.2017 ob 13:50
Sploh pa, a so na ministrstvu za infrastrukturo že izračunali obremenitev elektro omrežja, če nanj priključimo pol milijona do milijon električnih vozil (vse se bo bolj ali manj filalo čez noč)? Britanci pravijo, da bodo za elektrifikacijo voznega parka in ogrevanja potrebovali tri do štiri krat večjo moč državnega elektro omrežja in 10 do 20 let, da ga izgradijo. Očitno Slovenci zmoremo več kot Angleži in bomo izgradili novo omrežje v rekordnem času. Ali so na Gregorčičevi pesniki ali pa imajo že vse pripravljeno za nekaj deset milijadno injekcijo Elesu, da se loti gradnje.
HOR
# 12.10.2017 ob 13:51
To bo oldtimerjev, kot na Kubi...
JJstyle
# 12.10.2017 ob 14:29
Današnja globalna poraba energije znaša cca. 105.000 TWh, od tega jo samo 20.000 TWh porabimo v obliki elektrike. Če želimo elektrificirati promet in ogrevanje, morajo elektro omrežja omogočiti prenos cca 80.000 TWh energije. Za dosego tega cilja bi poleg postavitev novih elekto omrežji, potrebovali izgradnjo 6.000 - 8.000 jedrskih elektrarn v naslednjih 30-ih letih (danes jih na svetu obratuje zgolj 435). Da se razumemo o kakšnih številkah govorimo. Lahko je pesnit in sprejemat neke sklepe, ko pa pogledaš številke, te postavijo na realna tla. Ni variante da 105.000 TWh energije pridobimo iz obnovljivih virov energije prej kot v treh desetletjih. Ampak takrat jo bo človeštvo po napovedih OECD-ja potrebovalo že 190.000 TWh (+80 %). Brez korenite spremembe življenjskega sloga in družbene ureditve smo zaklenjeni na fosilna goriva.
Mike1825
# 12.10.2017 ob 13:53
Smešno je, da mi plačujemo subvencije gospodom, ki potem kupijo teslo za 100k.
JoeM
# 12.10.2017 ob 13:36
Ni se potrebno pretirano veselit. cena elektrike je odvisna od povpraševanja/ponudbe. In z večjim povpraševanjem se bo cena lepo zvišala, tako da ne bo poceni. In do takrat bodo ziher še trije EKO davki nabiti gor, pol pa adijo pamet.
SpicyWeiner
# 12.10.2017 ob 13:58
31.12.2029 lepo registriram kakšen avto z V10 motorjem (takrat bodo itak vsi taki skoraj zastonj) pa bo :-)

Preostali naj se pa lepo furajo v avtomobilčkih na baterije hehe
Nha Trang
# 12.10.2017 ob 16:47
Lepo je imeti državno službo, mlatiti prazno slamo in biti za to še plačan.
bohan1
# 12.10.2017 ob 14:01
Najprej počakajmo na 2030, potem pa bo nekaj v smislu: "ja seveda še lahko na fosilna goriva, vendar pa morate plačati dodatni davek"... ja tako bo to....
patria
# 12.10.2017 ob 13:28
Velika neumnost je toliko za let naprej karkoli sprejemat, saj nihče ne ve kako se bo vse razvijalo. Sam sem prepričan, da el. vozilo do takrat še ne bodo niti slučajno v toliki meri sšodrinila bemcin mogoče več dizel, da bi ga lahko povsem zamenjala. Temo se reče sanja svinja o koruzi ali drugače delajmo nekaj , da se pač vidi da delamo četudi je brezvezno in nepotrebno , ker nihče ne ve kaj bo čez toliko let.
johc
# 12.10.2017 ob 18:36
glede na to, da nočemo jedrske energije, da nam vetrnice klatijo ptiče, da hidroelektrarne ne maramo zaradi megle in komarjev in nas termoelektrarne zastrupljajo, bomo lahko hodili peš ali se kvečjemu vozili z električnimi kolesi in skiroji, ker bo za ostalo zmanjkalo elektrike!
houdre33
# 12.10.2017 ob 18:32
Z enim stavkom. Takših bedarij ne moreš pametno komentirat.
mali_piscek
# 12.10.2017 ob 17:40
Hja, takšno naivno strategijo lahko napišejo samo družboslovci, ki ne razumejo tehnike in fizike.
zapravico
# 12.10.2017 ob 13:56
Pa da vidimo kako se bo vlada vozila na elektriko
karlo6
# 12.10.2017 ob 17:22
Svet ne ve kaj bo čez tri leta Tole napovedovanje pa je na meji popolne norosti
Sci-fi
# 12.10.2017 ob 13:37
nekje sem zasledil, da ima izdelava baterije za avto, enak podnebni odtis, ali kako se temu reče, kot avto na bencin, ki je prevozil 150000 km....

je to res?
alojzr2
# 12.10.2017 ob 21:21
"Draga samo na pumpo skočim. Čez ene deset ur bom nazaj."
tetka
# 12.10.2017 ob 21:21
Tudi leta 1969 so govorili, da bomo leta 2000 leteli na Luno turistično...pa še astronavti ne letijo....
Električni avtomobil bo ( če ne pride do izjemnega preskoka v hrambi elektrike) zgolj avto za po mestu. In nič več. No, pa saj tudi to je ok. Na bencin bo avto vedno cenejši, pika. Dokler bo kolikor toliko nafte. In do 2030 je bo....Večina zagovornikov e-avtov naklada o tem, da ni problem polnjenje, greš na kavico in rogljiček, se na Petrolu mal sončku nastaviš in evo...avto poln. Ne vem pa, kaj bo, ko bo kolona avtomobilov dolga 100 metrov in bi potrebovali na eni pumpi v Logatcu naprimer, 30 hitrih polnilnic..a se sploh kdo zaveda kako inštalirano moč je potrebno imeti za tak poseg.
Danes pa ...se z avtom na elektriko lahko v idealnih razmerah, sonček, 20 stopinj, 90 kmh na AC pelješ nekih 200km ...če pa stopiš na plin recimo 140kmh, pa je Koper predaleč. Tako to je danes. S polnim tankom bencinarja prepelješ 700-800 km. to je bistveno bistveno več...in cena avtomobila leta 2030 ....kdo bi vedel....ljudje si za 10 000 € ne morejo kupit....kupuje srednji razred ljudi, ki ima plače recimo 1500€ rabljen avto...to je realnost..pa tudi Kitajci bi se radi vozili in Indijci tudi...kako pa bo tam ?Jih je le 2.5 milijarde.
Deep_G
# 12.10.2017 ob 17:02
Konec vozil na notranje izgorevanje? Bodo prevladali avtomobili na baterije, za katere se je izkazalo, da radi izgorijo navzven!
usavko
# 12.10.2017 ob 13:30
Vedite, da bo elektrika leta 2030 precej dražja kot je sedaj, nasprotno pa bo bencin cenejši. Trend gre v smeri večje porabe elektrike in manjše porabe bencina (nafte niti ne, ker jo lahko koristiš na 1000 in 1 način).

Tako da bo znala cena kilometra biti tam tam z avtomobilskim avtomobilom in električnim...
the law1
# 12.10.2017 ob 20:01
@janipapillon

Danes me je v polurni vožnji, pred tretjo popoldne, ko sem kolesaril na Rakitno pri Lj., prehitelo več dizl smrdulj, kot pred 20 leti na 8 urnih treningih.

Zanimivo, je da je EU vsiljevala dizel z neko davčno politiko in se je to izkazalo za katastrofo. Sedaj pa ti isti vsiljujejo elektriko, ki jo je poleg vsega potrebno nekje proizvest. Se je malo za zamisli
džeko
# 12.10.2017 ob 13:34
1 registracija.....ok torej sem na fosilih do 20150....kdor pa hoče na elektriko pa mu želim vsej najboljše.
izi07
# 12.10.2017 ob 13:30
Tole je pa zelo zgrešena politika! Torej nam bo država vsem, ki bomo imeli še avtomobile na notranje izgorevanje kupila te na elektriko !? Namreč če nekdo danes kupi nov avtomobil bo ta leta 2030 star kvečjemu 13 let torej se bomo pač vozili naprej z rabljenimi in kaj smo potem nardil!?? Če pogledamo statistiko je danes na cesti pribljižno 55% voznega parka starejšega od 10 let torej zakaj ne bi bilo takrat enako ali pa bojo delavci z minimalci kar naenkrat kupili nov avtomobil?
samburin
# 12.10.2017 ob 15:58
In kje bo Cerar leta 2030??
Joker
# 12.10.2017 ob 14:37
Litij za nekatere raste na drevesih, naši vladni strategi pa so prepričani, da se elektrika proizvaja v vtičnicah.
toreksreda
# 12.10.2017 ob 14:34
kaj pa vladna strategija za protikorupcijo ?

ima kdo kaksno idejo ? ;)
ni maitre
# 12.10.2017 ob 14:31
Ne smemo pozabiti da baterije slonijo na litiju...
Bravo! Sam to baje raste kr na drevesih, pa še pridobivanje izpolnjuje okoljske standarde...proizvodnja pač.
patria
# 12.10.2017 ob 14:29
Če malo razmišljam koliko bencinskih črpalk je v sloveniji in skaraj n vsaki boš vsak trenutek našel avto , ki tanko s tem , da se z enim tankom bencina ali dizla prevozi 600-1000km. Če bi samo 10% vseh teh ljudi imelo avto na elektriko, katerega domet je 200km in bi ga posledično morali nonstop prikljaplati na izvor el. mislim , da je pri nas takoj električni mrk in ne samo pri nas po vsej EU bi se to zgodilo, lahko je nekaj govoriti in sprejemat na za prej , ko pa bo prišel čas za urisničevanje pa bodo sprejemali nove zakone, ker bodo uvideli , da so sedaj nekaj bluzili brez prave podlage.
Luka Novak
# 12.10.2017 ob 13:31
Vlada je potrdila strategijo o alternativnih gorivih v prometnem sektorju, ki med drugim predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel.

Glede na "hitrost" gradnje famoznega drugega tira in še marsičesa, bo vsaj še do leta 2050 v Sloveniji dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel.

Kar je odlična poslovna priložnost : Nemci, Francozi .. in ostali bodo imeli na razpolago dizelsko in bencinsko oazo v EU.
5tane
# 12.10.2017 ob 13:28
V Sloveniji je okoli 1,5 mil motornih vozil. Do leta 2030 lahko računamo, da jih bo vsaj pol na elektriko. 22.300 polnilnic niti pod razno ne podela vsega. Bo treba vsaj potrojiti število.
@twwwter
# 12.10.2017 ob 21:24
Raje naj bi pripravili strategijo, kako bodo do takrat dvignili minimalno plačo za 5%.
MatjazP
# 12.10.2017 ob 18:09
Dobro da imamo strategijo.
Ne vem pa, če fizika in realnost upoštevata naše strategije..
JJstyle
# 12.10.2017 ob 17:09
@dante123 Ne vem zakaj potem še ne prepovejo ogrevanje na drva.

V nekaterih angleških mestih so "gašperčke" in kamine na trda goriva že prepovedali. V Londonu prav v teh dneh poteka debata na to temo. Je pa to resen problem, ker je tudi v Angliji cca petina prebivalstva energetsko revnega. V Sloveniji pa si sploh ne predstavljam. Če prepoveš drva, bi kar nekaj Slovencev čez zimo sigurno zmrznilo.
Ori
# 12.10.2017 ob 17:02
Končno in za to potrebujemo dve novi termoelektrarni.
dante123
# 12.10.2017 ob 16:55
Ne vem zakaj potem še ne prepovejo ogrevanje na drva. To je dosti večji onesnaževalec kot pa nek avtomobil. Aja, to trenutno ni popularno.
3010eur
# 12.10.2017 ob 15:38
Bodo ja ... Haha ... Bo prej vojna ... Uživajte in probajte zdržat z 3002eur na mesec, reveži v kravatah. Za vas ni problem avto na elektriko, nov, take in onake barve, pa še tole bi ...

Se vidi da se bližajo volitve. Bog nam pomagaj, kakšne vse obljube in deklaracije nas čakajo par mesecev pred volitvami. A bo Cerar tudi kaj zapel?
pohorjezeleno
# 12.10.2017 ob 15:03
Pa se zavedajo, da je to čez dobrih 10 let? Ob taki prepovedi bomo čez 30 let kot Kuba. Vozili avte stare 50 let. Elektrifikacija avtomobilov je premalo razvita za tako optimistično napoved.
svabo
# 12.10.2017 ob 14:42
Od kdaj je elektrika v Sloveniiji čista? Sprašujem se, ker če bomo to počeli z elektriko iz premoga je dizel motor standard Evro 6 veliko bolj "čist" kot elektira iz teš 6. Zdaj pa še zračunjamo koliko denarja se bo vrglo stran z postavitvijo polnilnih postaj. Zdaj se pa postavite na avtocesto in opazujte promet na eni od bencinskih črpalk v v poletni sezoni. Zdaj si pa predstavljajte, da so vsi ti avtomobili ki pridejo na bencinsko električni. Povprečno polnenje za vsaj spodoben domet je cca. 20 min. Domet je 200 km. Trenutno je dizel domet polnega tanka srednje velikega avtomobila skoraj 1000km.
To je vse skupaj popolni populizem.
Prava rešitev, bi bila lahko izključno menjava polnilnih celic na bencinskih črpalkah. Seveda je pa takoj vpršanje nazaj. Kdo bi v mercedeza dal polnilno celico od Fiata? Tehnologija prenosa energije do leta 2030 ne bo omogočala, da bi se na kvadraturi današnje bencinske črpalke zvrstili avotomobili in v enakem času napolnili baterije kot sedaj rezervoar.
Chope
# 12.10.2017 ob 14:32
Pol Slovenije bo na oldtajmerjih, Golf 7 bo takrat zakon. Me pa zanima, kako bodo na elektriko vozili tovornjaki v Trojanski klanec?
Kazalo