Zmanjševanje porabe energije na količino prepeljanega tovora ali na prepeljano število potnikov pomembno vpliva tudi na večjo konkurenčnost na prometnem trgu. Foto: RTV SLO
Zmanjševanje porabe energije na količino prepeljanega tovora ali na prepeljano število potnikov pomembno vpliva tudi na večjo konkurenčnost na prometnem trgu. Foto: RTV SLO

Zmanjševanja so se lotile na več načinov. Med drugim v vsa vlečna vozila vgrajujejo števce za merjenje porabljene električne energije, strojevodje pa se izobražujejo o varčni vožnji. Pomembno vlogo bodo odigrale tudi nove večsistemske lokomotive, ki med zaviranjem energijo vračajo nazaj v železniško omrežje. S pomočjo omenjenih novosti naj bi železnice do leta 2010 dosegle 10-odstotno zmanjšanje specifične porabe elektrike.

Že leta 2007 zmanjšane emisije za šest ton
V SŽ-ju povprečna poraba električne energije na tono tovora na 100 kilometrov znaša približno 5,2 kilovatne ure. Ta številka družbo uvršča med med uspešnejše v evropskem merilu.

Naj spomnimo, da je SŽ specifično porabo energije za šest odstotkov glede na leto poprej znižal že lani. Pri upoštevanju emisije toplogrednih plinov to pomeni, da so se v tem obdobju emisije toplogrednih plinov v Sloveniji zmanjšale za več kot šest tisoč ton.

Železnice so sicer do okolja najprijaznejši prevoznik.