Fotografija je nastala 24. marca. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Fotografija je nastala 24. marca. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Po podatkih Darsa je prometa na najbolj obremenjenih odsekih avtocestnega križa kar za okoli 60 odstotkov manj.

Na avtocestnem odseku Logatec–Unec na primorski avtocesti je bilo po podatkih Darsa na dan 26. marec 66 odstotkov manj prometa kot v normalnih razmerah, težkih tovornih vozil (tovornjaki nad 7,5 tone dovoljene mase) pa je bilo za 44 odstotkov manj. Podobna velja statistika tudi za druge prometno najbolj obremenjene odseke na slovenskih avtocestah.

Podobno velja za druge obremenjene odseke:

Naslov infografike: Avtocestni promet

Kaj te dni počne Dars

Dars kljub epidemiji koronavirusa opravlja vzdrževalna dela, med drugim zalivanje rež in razpok na voziščih, s čimer podaljšujejo njihovo dobo trajanja oz. zagotavljajo ustrezne varnostno-tehnične lastnosti, pa tudi preplastitve poškodovanih delov vozišč voznih in/ali prehitevalnih pasov.

Sorodna novica Vrtovec: To je čas za dela na cestah, železnicah in drugi infrastrukturi

Pri tem je Dars odvisen tudi od vremena, ki v preteklih dneh ni bilo primerno za tovrstna dela. Zato je bilo, denimo, načrtovano popravilo poškodovanih delov vozišč na odsekih štajerske avtoceste (Slovenska Bistrica–Slovenske Konjice, Slovenske Konjice–Dramlje in Celje–Žalec, vse v smeri Ljubljane) prestavljeno za nekaj dni. "Krpanje" na štajerski avtocesti bodo nadaljevali tudi v prihodnjem tednu, napovedujejo v družbi.

V Darsu so spomnili, da je pretekli konec tedna potekala preplastitev na odseku Šentvid–Koseze, od srede do nedelje potekajo popravila poškodovanih delov vozišč na odsekih Brdo–Koseze, Šentvid–Koseze–Brdo, Brezovica–razcep Kozarje, na dolenjski avtocesti na odseku Bič–Ivančna Gorica, na gorenjski Brod–Šmartno.

Na odseku dolenjske avtoceste med Ivančno Gorico in Grosupljem je proti Ljubljani od srede do predvidoma ponedeljka na dveh odsekih po nekaj sto metrov dolga zapora prehitevalnih pasov zaradi popravila prehodov prek sredinskega ločilnega pasu, med ponedeljkom in četrtkom prihodnji teden pa je predvidena preplastitev voznega pasu na delu odseka med Brezovico in Vrhniko proti Kopru.

Na Obali. Foto: Radio Koper
Na Obali. Foto: Radio Koper

"V običajnih razmerah bi tovrstne zapore, še zlasti med delavniki, na prometno sicer zelo obremenjenih odsekih povzročile zelo dolge zastoje," poudarjajo v Darsu.
V družbi bodo, kot zagotavljajo, v dogovoru z zunanjimi pogodbenimi izvajalci v čim bolj, in dokler bodo tudi zdravstvene razmere to dovoljevale, izkoristili obdobje manjših prometnih obremenitev zaradi epidemije koronavirusa za popravila oziroma preplastitve poškodovanih delov vozišč na celotnem avtocestnem omrežju.

Takšna dela po navadi trajajo neprekinjeno dan ali dva in v tem času terjajo zaporo enega prometnega pasu običajno na razdalji od nekaj sto metrov do kilometra ali dveh. Tovrstne zapore so sicer v običajnih razmerah tudi najbolj moteče za voznike, saj je zaprt en pas in je zato pretočnost, vsaj na prometno bolj obremenjenih odsekih, občutno zmanjšana.

Dars: Delavci so ustrezno zaščiteni

V Darsu ob tem zagotavljajo, da so tako njihovi delavci kot pogodbeni izvajalci pri delu ustrezno zaščiteni.

Glede naložbenega vzdrževanja, ki na posameznem odseku traja neprekinjeno tudi do tri mesece, pa se Dars trudi, kot pravijo, da postopki javnih naročil in priprave na začetek del kljub trenutnim razmeram tečejo čim bolj nemoteno in da čim prej pridejo do pogodb.

Dars trenutno sledi zastavljenim načrtom in začetkov del še ni bilo treba zamikati, ni pa pričakovati, da bi glede na trenutno stanje postopkov lahko posamezna dela začeli izvajati predčasno. Ko se bo posamezno takšno delovišče odprlo, bo Dars moral težiti k temu, da se dela končajo v okviru pogodbenega roka, in sicer ne glede na negotovosti, povezane z epidemijo koronavirusa.

Prodaja pogonskih goriv močno upadla

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zaradi ukrepov za zajezitev širjenja novega koronavirusa je na cestah manj vozil, kar se pozna tudi na bencinskih črpalkah, ki ugotavljajo padec prodaje pogonskih goriv. Padec je večji predvsem na bencinskih servisih na avtocestnem križu in v bližini meje z Italijo, so za Slovensko tiskovno agencijo pojasnili v OMV-ju Slovenija.

"Glavni razlog za to je seveda bistveno manj prometa in na splošno tranzita na cestah, manj potovanj in posledično postankov na servisih. Kljub občutnemu znižanju cen pogonskih goriv, kar bi sicer praviloma vplivalo na povečanje povpraševanja, prodaje zaradi razglašene pandemije ni mogoče realizirati," so zapisali. O konkretnih številkah zaradi korporativne politike ne morejo govoriti.

Ob tem so dodali, da so stranke bencinske servise prepoznale kot priročno točko za nakup nekaterih osnovnih živil in življenjskih potrebščin, ki jih bencinski servisi ponujajo. Stranke se za tovrstne nakupe odločajo zaradi manjšega števila ljudi v primerjavi z večjimi trgovinami.

"Obenem poudarjamo, da strogo izvajamo številne ukrepe in dosledno upoštevamo smernice delovanja državnih institucij za preprečevanja možnosti širjenja okužbe," so še dodali.