Upočasnjevanje na avtocestnem križu naj bi trajalo do leta 2015. Foto: MMC RTV SLO
Upočasnjevanje na avtocestnem križu naj bi trajalo do leta 2015. Foto: MMC RTV SLO

Družba za avtoceste v RS (Dars) se zavzema za rušenje cestninskih postaj po uvedbi elektronskega cestninjenja za tovornjake. Do tedaj pa taki ukrepi niso smiselni oz. ekonomsko upravičeni. Povezani so namreč z velikimi stroški, poleg tega pa bi rušenje pomenilo le začasno urejanje območja cestninske postaje, pojasnjujejo na Darsu. Trenutni način cestninjenja vozil z največjo dovoljeno maso 3,5 tone namreč še vedno zahteva ustavljanje teh vozil na cestninski postaji, je Dars sporočil prek svojih spletnih strani.

Možnost zagotavljanja neoviranega prometa vozil, ki za plačilo cestnine uporabljajo vinjete, je bila preverjena takoj po uvedbi vinjet v letu 2008. Kot pravijo na Darsu, se je pokazalo, da bi tak poseg zahteval vsaj tri večje začasne posege, in sicer celovito rekonstrukcijo nadstrešnic čelnih cestninskih postaj, odstranitev ločilnih betonskih otokov in na njih stoječih kabin za cestninarje ter ureditev nadhoda za cestninarje.

Takojšnji poseg ne bi upravičil vložka
Za uresničitev začasnih ukrepov za vsako od čelnih cestninskih postaj bi morali zagotoviti precejšnja sredstva, ki bi lahko celo presegla predvidena sredstva za dokončno ureditev, so izračunali. A ker bi njihovo izvedbo lahko začeli v začetku prihodnjega leta in jih končali predvidoma do poletja 2012, bi to pomenilo, da bi bili ti ukrepi koristni le približno od
šest do dvanajst mesecev, kar pa nikakor ne upravičuje velikih vlaganj v začasne ukrepe.

Na Darsu so zato predvideli usklajeno uvajanje elektronskega cestninskega sistema za tovorna vozila, ki je predvideno proti koncu leta 2012, in odstranitev cestninskih postaj. Cestninske postaje bodo začeli postopno odstranjevati takoj po uvedbi elektronskega načina cestninjenja za tovorna vozila. S tem namenom so že začeli potrebne dejavnosti. Trenutno potekajo aktivnosti, povezane z izdelavo projektne naloge in izborom projektanta.

Čas, potreben za celovito izvedbo del, je raztegnjen na dve leti zaradi velikega števila cestninskih postaj. Treba je porušiti objekte in rekonstruirati ceste na območjih 34 čelnih in stranskih cestninskih postaj. Ker bodo posegi precej ovirali promet, ne bo mogoče izvajati vseh sočasno. Dars bo prednostno izvajal dela na najbolj obremenjenih odsekih avtocest in hitrih cest.