Ponesrečencem je pomagalo 21 ekip reševalcev. Foto: EPA
Ponesrečencem je pomagalo 21 ekip reševalcev. Foto: EPA
balon, nesreča
Politiki so svojcem umrlih in prizadetih že izrekli sožalje. Foto: BoBo
Je bil dan za letenje?
Preiskava nesreče še poteka
Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji

Oba ministra sta pohvalila delo policistov, reševalcev in gasilcev, Hojs pa je poudaril, da so vsi reševalci in gasilci svoje delo opravili "v maksimalno kratkem roku in maksimalno dobro".


Tudi kriminalistična policija oziroma policisti izvajajo vse ukrepe, ki so za take primere predvideni, je povedal Gorenak. "Policija bo izvedla vse potrebno tudi z vidika ugotavljanja odgovornosti, kaj več pa bomo lahko rekli, ko bodo preiskovalci že imeli prve zaključke," je dejal Gorenak.
Balonar in učitelj letenja Darko Kralj pa je opozoril, da so bile za danes napovedane nevihte, zato je bilo leteti v takšni situaciji popolnoma nepotrebno. Pred nevihto v zraku vodoravni in navpični tokovi majejo balon, zato gre ogenj namesto le v kupolo na vse strani, kar je bil tudi vzrok za nesrečo, je pojasnil.

Je bila nevihta res presenečenje?
Meni, da je balonarje presenetila nevihta, in dodaja, da balonarji v okoliščinah, ko ne vedo, kaj se bo dogajalo v zraku, polet odpovejo. Opozoril je na ukrepe, ki jih morajo potniki poznati.
"Najmanj, kar bi morali, je počepniti v košaro balona, sploh v tako velikem balonu, kot je bil ta, kajti v košari si še najvarnejši. Vsako skakanje iz košare pomeni potencialno nesrečo, ker gre balon potem še bolj v zrak, in ne na tla, saj izgublja težo," je dejal in poudaril, da ne more natančno reči, kaj se je dogajalo pri današnji nesreči.

Najprej se pozanimajte o vremenu
"Poklicati je treba avtomatsko meteorološko postajo, predvsem zaradi vetra, pogledati globalno meteorološko situacijo, poznati mikroklimatske pogoje na terenu, kjer letiš. To so osnovni pogoji, preden se sploh odpraviš na polet," je naštel ukrepe pred poletom.

"Ker se je današnja fronta na satelitskih posnetkih in radarskih slikah videla že zjutraj, je toliko bolj neverjetno, zakaj so se sploh odločili za polet," je dodal.

Balon, ki je strmoglavil na Barju, je vzlet in pristanek opravljal v nenadzorovanem zračnem prostoru in za to ni potreboval dovoljenja, so pojasnili na Kontroli zračnega prometa Slovenije. Pred vstopom v nadzorovani prostor se je balonar javil, ko je zapuščal višino, pa odjavil. Pri tem ni nič kazalo, da bi bilo kaj narobe, so dodali.
"Oblake je bilo možno videti s prostim očesom"
Vremenska napoved s srede zvečer za danes zjutraj ni napovedovala neviht, a jih je bilo možno predvideti uro do dve vnaprej, je potrdil tudi dežurni prognostik na agenciji za okolje Brane Gregorčič.

"Vsak pilot vsakršnega plovila je dolžan tik pred poletom preveriti, ali so vremenske razmere nespremenjene ali je prišlo do kakšnega nepredvidenega razvoja," je poudaril. "Dejansko se je tudi pol ure prej že z golim očesom videlo, da se na zahodu oblaki zgoščajo," je povedal Gregorčič.

Nevihte so se zjutraj tako že pojavljale na zahodu države, in čeprav niso bile napovedane dan vnaprej, bi bilo po mnenju Gregorčiča mogoče sklepati, da je ozračje bolj nestabilno, kot je kazalo v sredo. "Morda bi se dalo vsaj prilagoditi čas letenja in mogoče malo prej zaključiti, torej pred približevanjem teh neviht temu območju," je še dodal.

Je bil dan za letenje?
Preiskava nesreče še poteka
Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji