Da nobeden izmed balonov, ki opravljajo komercialne prevoze potnikov, nima operativnega dovoljenja za opravljanje tovrstnih prevozov, je razkrila avgustovska tragična nesreča balona na Barju. Foto: BoBo
Da nobeden izmed balonov, ki opravljajo komercialne prevoze potnikov, nima operativnega dovoljenja za opravljanje tovrstnih prevozov, je razkrila avgustovska tragična nesreča balona na Barju. Foto: BoBo

Predpis vsebuje vse, kar je povezano z licenciranjem, operacijami in tehničnimi lastnostmi balonov, ki lahko opravljajo komercialne polete.

Operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni so pripravili v skladu z zakonom o letalstvu, ki direktorju agencije nalaga ureditev "določenih stanj, ki so nujna v letalstvu", je dejal direktor agencije Žiga Kotnik, ki ne ve, zakaj zahteva v uradnem listu še ni bila objavljena, pojasnil pa je, da so besedilo na ministrstvo za infrastrukturo in prostor poslali 5. septembra.

Postopki za pridobitev dovoljenj na agenciji so že v teku, kot da predpis že velja, dovoljenj pa pred objavo v uradnem listu ne bodo izdali.

Celotno operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni si lahko preberete tukaj!

Pilot balona je odgovoren za varnost vseh potnikov
Besedilo operativno-tehnične zahteve so na agenciji objavili tudi na svoji spletni strani - zahteva med drugim določa odgovornosti in pristojnosti pilota balona, ki je odgovoren tudi za varnost vseh potnikov na krovu, opredeljuje tudi odgovornost letalskega prevoznika pri zagotavljanju letalske varnosti, dokumentacijo, operativne postopke, omejitve in zmogljivost, minimalno opremo balona in letalske instrumente.

V predpisu so določeni tudi usposabljanje in preverjanje pilotov za opravljanje zračnega prevoza z baloni - letalski prevoznik mora tako zagotoviti, da se vsi piloti vključijo v periodično usposabljanje in preverjanje, ki obsega praktično in linijsko preverjanje usposobljenosti ter tudi usposabljanje za uporabo reševalne in varnostne opreme.

Predpis pa še določa, da se polet ne sme opraviti, razen če je pilot balona prepričan, da glede na vsa razumno razpoložljiva sredstva varna izvedba operacije v nobenem trenutku in fazi poleta ni dvomljiva, seznanjen pa mora biti tudi z vsemi razpoložljivimi meteorološkimi informacijami glede na nameravan polet.

Dovoljenj sploh niso mogli izdati
Da noben balon, ki opravlja komercialne prevoze potnikov, nima operativnega dovoljenja za opravljanje tovrstnih prevozov, je razkrila nesreča balona na Barju, ki se je zgodila 23. avgusta, za posledicami nesreče pa je umrlo šest ljudi. Po nesreči je agencija za civilno letalstvo prepovedala vse komercialne polete z baloni, z izjemo za tiste letalske prevoznike, ki pridobijo dovoljenje, agencija pa teh dovoljenj ni mogla izdati, saj pogoji za njihovo izdajo niso bili predpisani.