Slovenija

Poudarki

  • Trenutni primanjkljaj za vse transferje za socialno ogrožene v letu 2018 znaša še 7.791.306,67 evra, je vlada navedla v gradivu za spremembo zakona.
Denar
Poraba do 31. avgusta 2018 za transferje za socialno ogrožene znaša 166.057.721,54 evra. Foto: Reuters

Dodaj v

Denarna socialna pomoč ostaja višja tudi v 2019

Na ministrstvu bodo sredstva zanjo dobili s prerazporeditvijo
11. oktober 2018 ob 16:05
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Vlada je potrdila predlog novele zakona o socialnovarstvenih prejemkih, ki ohranja denarno socialno pomoč in varstveni dodatek na enaki višini kot do zdaj tudi po 1. januarju 2019. Polna denarna socialna pomoč bo tako znašala 392,75 evra, varstveni dodatek pa 577,34 evra.

Spomladi sprejeta sprememba zakona je zvišala osnovni znesek minimalnega dohodka, s tem pa tudi denarno socialno pomoč na 385,05 evra, a le za čas od 1. junija do 31. decembra letos, po 1. januarju 2019 pa bi znesek znova padel na 331,26 evra. Padec bi bil po novem letu še večji, saj se je zaradi vmesne redne letne uskladitve 1. avgusta osnovni znesek minimalnega dohodka še zvišal, in sicer na 392,75 evra, varstveni dodatek pa se je oblikoval pri višini 577,34 evra.

Posledično bo treba v državnem proračunu za leto 2019 za transferje socialno ogroženim zagotoviti dodatnih 39,2 milijona evrov. Ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Ksenija Klampfer je na novinarski konferenci po seji vlade pojasnila, da je glavni namen predlagane spremembe ohranitev socialne varnosti upravičencev. Kot je pojasnila, se ji "ne zdi smiselno in upravičeno, da bi v času, ko imamo v Sloveniji eno višjih gospodarskih rasti, ogrozili socialno varnost najšibkejšega dela družbe".

Ministrica: Mehanizme podeljevanja pomoči bomo pregledali
Je pa Klampferjeva napovedala, da bodo na ministrstvu pregledali mehanizme podeljevanja socialnih transferjev, da bodo do njih upravičeni tisti, ki jih zares potrebujejo, oz. da ne bi prihajalo do zlorab. Poraba do 31. avgusta 2018 za transferje za socialno ogrožene znaša 166.057.721,54 evra, do konca leta pa predvidevajo še porabo v znesku 102.531.702,97 evra, kar skupaj znaša 268.589.424,51 evra.

Zaradi približno 19.055 upravičencev, med katerimi je 12.636 upravičencev do denarne socialne pomoči in 6.419 upravičencev do varstvenega dodatka, ki niso oddali vloge za preračun z upoštevanjem osnovnega zneska minimalnega dohodka v znesku 385,05 evra in novih ekvivalenčnih lestvic do 31. julija, na vladi ocenjujejo, da bo poraba nižja od predvidenih 284 milijonov evrov.

Sredstva bodo prerazporedili znotraj ministrstva
Trenutni primanjkljaj za vse transferje za socialno ogrožene v letu 2018 znaša še 7.791.306,67 evra, je vlada navedla v gradivu za spremembo zakona. Ta sredstva bodo zagotovljena s prerazporeditvijo sredstev znotraj proračuna ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Ministrica je danes tudi napovedala, da si bo prizadevala, da "takoj v januarju skladno s koalicijsko pogodbo povišamo minimalno plačo za 4,5 odstotka".

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
baco
# 11.10.2018 ob 16:17
Saj ni problem v višji socialni pomoči, marveč v prenizkih plačah tistih, ki delamo!
mihče
# 11.10.2018 ob 16:24
Moram šiht pustit! Za teh 596 evrov ne bom več delal...
V-J
# 11.10.2018 ob 16:54
Tisti, ki pravite, da je treba šiht pustiti - ne, to ne bo pomagalo, ker potem nisi upravičen do socialne, če sam pustiš šiht :).
Ta dvig pride prav le tistim ta pravim lenuhom/kriminalcem/delavcem na črno, ki so na socialni že sto let. Tisti, ki so delali in pred kratkim izgubili šiht, imajo nadomestilo plače, tisti, ki so bolani/poškodovani/nezmožni za delo, dobivajo bolniško/invalidsko/pokojnino, tisti, ki so upokojeni, dobivajo penzijo...
To socialno pomoč v 99% primerov (zdaj, ko je dela dovolj in vsak, ki hoče delat, lahko dobi delo) dobivajo lenuhi (povečini tisti, ki celo življenje kadijo marihuano in igrajo igrice), kriminalci (dilerji, tatovi in podobni lopovi, ki svojih prihodkov ne morejo prijavit), ter tisti, ki delajo na črno ali pa v tujini in poleg vlečejo še socialno.
Prosim, če mi kdo najde primer nekoga, ki ne spada v eno od zgornjih kategorij in prejema to "socialno" pomoč. Edino morda kakšni starejši delavci, ki so izgubili službo in so nezaposljivi, ampak za te pa bi morali poskrbeti drugače in bolje.
Tako da ta dvig je metanje denarja stran, transfer denarja s strani delovnih ljudi na kriminalce in lenuhe, ter nima prav nobene socialne note.
Sramotno je, da ima nekdo, ki mora delati 40 ur na teden, se vstajati vsako jutro, opravljati najtežja dela, samo 200 eur večji dohodek kot nekdo na socialni, ki ne dela nič, oziroma lahko s par urcami na črno oddelanega ali pa s par prodanimi grami na mesec pride na isto vsoto.
Pa da sploh ne omenjam vseh vrtcev, subvencij, dodatnega zdravstvenega zavarovanja, otroških dodatkov, zastonj javnega prevoza in knjižnic, ter še milijon malih ugodnosti, ki jih ima nekdo, ki je na socialni napram nekomu, ki dela za minimalko.
Najbolj pa je sramotno, da ima nekdo, ki je delal 40 let, enako penzijo kot ima en zadet lenuh, ki še nikoli ni delal, socialno.
zabowski
# 11.10.2018 ob 17:01
Brezposelnost ni več veliko,celo manjka delavcev.

Brezposelnost je še vedno velika, manjka pa delavcev (sužnjev) za minimalne plače. In prav je tako......
mihče
# 11.10.2018 ob 17:03
Mah sej ga ne morem pustit. Še z 600 evri ne morem živet kaj šele z 400. Jemo že zdej samo makarone, položnice pa itak... Kaj bi govoril.
garmond
# 11.10.2018 ob 18:12
Kdo bo pa še hodil delat ob taki podpori?

Narobe, popolnoma narobe si postavil to vprašanje.
Logično bi se moral vprašati, kdo bo pa še sploh hodil delat ob tako nizkem plačilu za pošteno opravljeno delo, ker če češ preživeti, moraš zraven te miloščine še iti na Karitas ali RK ali pa prositi za socialni dodatek.
Ti boš s to tvojo ubogo plačo težko preživel, ne glede na to koliko socialne pomoči dobi nekdo drug. Slabo živiš zaradi plače, ki jo dobivaš!
Lahko ukinejo socialne pomoči, pa tebi ne bo nič bolje.
nonparel
# 11.10.2018 ob 17:54
Delodajalci dobro vedo, da če delavec sam pusti slabo plačano službo, potem ta delavec ni upravičen do denarnega nadomestila na borzi in pozneje tudi do socialne pomoči.
Sindikati v realnem sektorju niso vredni počenega groša, zato so tam delavci plačani manj kot sužnji. Ker šeststotim evrom v današnjem času ne moreš reči plača, niti za čistilko ne. To je totalna degradacija človeka.
Tako da, socialna pomoč ni preglomazna, ne primerjajte plač, ki so sramotno nizke, z njimi. Problem je drugje, ne pri tem koliko znaša socialna pomoč.
Mikita
# 11.10.2018 ob 16:46
A ni Han iz SDja govoril, da je to populistični ukrep in da ne zagotavlja trajnega dviga. Zdaj je to bolj trajno, SD pa nam bo še zmeraj nakladal, kako so oni leva stranka. Ni vse levo usmerjeno, kar ni skrajna desnica.
amenity
# 11.10.2018 ob 18:44
Imam neozdravljivo bolezen. Zaposlitve ne dobim: če se že prerinem čez na razgovoru, me o bolezni vprašajo, ko grem na zdravniški pregled in tam se zgodba konča. V penzijo ne morem, ker imam premalo delovne dobe. Še kot prostovoljko me nočejo, ker v majhnem kraju vsi vedo, kako je z menoj. In sem abonirana na socialno pomoč. Najbrž do smrti. Tekom bolezni je šla po gobe tudi moja socialna mreža z veliko večino prijateljev, tako da tudi kakšen s. p. ne pride v poštev.
In da vas potolažim: da se tudi s 400 evri. S par evri na dan krepko gledam, kaj kupim.
Btw: sem poslovni sekretar z izkušnjami, ljubiteljsko se ukvarjam s pisanjem, grafičnim oblikovanjem in fotografijo. Če kdo potrebuje kaj od tega, sem na voljo :)
stari maček
# 11.10.2018 ob 17:08
Mihče te razumem,ampak oni še dobijo plačano elektriko,kurjavo,stanarino,pakete RK in KARITASA,zastonj vrtec in šolska in kosila za odrasle.mplačilo zdr.zavoranje in bolje živijo kot ti in na tisoče takšnih.
Grešnica
# 11.10.2018 ob 16:59
Ni problem višina, ampak trajanje v nedogled oz. brez kvote (npr. 3let) v 10 letih!

Soc. podpora naj bi bila začasna rešitev glede na gospodarsko dinamiko krčenja/širitve in zapiranja/odpiranja firm, NE PA STIL ŽIVLJENJA NA PLEČIH DELOVNIH. To je problem naših socialistov! Špilajo "rešitelje" za svoj volilni bazen, dejansko pa nabijajo bruto-prispevke zaposlenim in jim s tem manjšajo neto plače.

Če si zdrav človek v 3 letih ne najde dela, je LEN in izkorišča sistem.
Deep_G
# 11.10.2018 ob 17:02
So mi zbrisali komentar! Tolk o svobodi govora!
Valentin57
# 11.10.2018 ob 18:38
@muza
Socialna podpora omogoca vsaj minimalno dostojanstvo. Nihce od nas si ne zeli s 400 evri skozi mesec.
Za svoje dostojanstvo je odgovoren vsak sam, ne pa država. In verjemi - poznam ljudi, ki so povsem zadovoljni s to pomočjo in niti ne razmišljajo, da bi šli delat.
watwat
# 11.10.2018 ob 17:31
Višja socialna pomoč bo pomenila posledično višje minimalne plače kar bi po logiki moralo pomeniti višje povprečne plače nasploh.

Ampak vprašanje ali si bodo vaši kapitalistični bogovi, pred katerimi vam klecajo kolena in katerih si ne upate klicati na odgovornost, to pripravljeni narediti. Ampak vi kar pljuvajte po ljudeh, ki so na sociali...res so oni krivi za vašo bedo.
KLIPAN
# 11.10.2018 ob 17:11
Tako to gre pri desnih-najprej so na udaru Romi, potem so na vrsti begunci, ekonomski migranti, sledijo reveži oz. brezdomci (kot lahko vidimo na Madžarskem), sledijo tisti, ki dobivajo socialno pomoč, naslednji bodo menda upokojenci in invalidi (prevelik strošek), sledijo univerzitetno izobraženi ljudje (ker lažejo o globalnem segrevanju, vsaj tako nam to razlagajo desni), vsi novinarji ki ne delajo v iz Madžarske financiranih medijih, potem vsi okoljevarstveniki, nevladniki, učitelji (razen tistih, ki delajo v cerkvenih šolah), sledijo ateisti in bivši komunisti (seveda bodo sedanji člani sds izvzeti), potem vsi prebivalci iz južnih republik ex yu, njihovi potomci in potomci teh potomcev, .........aja, joj, na istospolne in samske matere sem skoraj pozabil.......
Skratka, ostali bodo samo člani sds ali pa bomo to morali postati, da bodo naši prijatelji iz desne končno zaživeli svobodno in predvsem demokratično!!!
Ker se oni vedno in povsod zavzemajo za demokracijo, vsaj tako pravijo.
stari maček
# 11.10.2018 ob 16:46
Kje ste sindikati privatnega sektorja,spite? Organizirajte nekaj že enkrat proti delodajalcem,oni bi najraje brez davkov,zastonj delavce,sami pa jahte,razkošne hiše in avtomobile,samo jokajo in stokajo id kot pa potem višja g.rast,zato so zalužni tudi delavci in naj imajo nekaj od tega,da nebo plača kmalunižja od sociale,njim še plačajo stanarino,elektriko,ogrevanje,brezplačn
o kosilo v šoli in za odrasle,zastonj vrtec,paket RK in KARITASA,zakaj bi le sprejeli delo.
Slovenctaprav
# 11.10.2018 ob 18:39
@firbec 111
Pojdi malo na izlet na Dolenjsko in se spotoma ustavi v naselju Žabjak. Tam povprašaj malo "domačine" in ti bodo rade volje razložili, kako do 1500 eur na črno...
stewie
# 11.10.2018 ob 16:21
Ja, samo večina takih, ki so tu gor na minimalcu, vso svojo jezo usmerja zoper tiste, ki so na sociali. Ko vidijo, kako si vodilni izplačujejo vse možne dobičke in uničujejo firme, lepo stisnejo zobe in so tiho. Ko pa izvejo, da bodo tisti brez službe imeli za slabih 100 eurov višjo pomoč kot prej, se jim pa utrga film. A so jim taki krivi, da sami garajo nekje proti lastni volji in da nimajo česa boljšega na vidiku?
Bivši uporabnik
# 11.10.2018 ob 20:06
Ne me narobe razumet, tisti, ki res potrebujejo socialno pomoc verjamem, da 400eur ni dovolj. Težava je, da 70% prejemnikov socialne pomoče do nje ni upravičena, česar na žalost hendikipirani javni uslužbenci in zakonodaja ne more ali ne želi urediti
Geres*
# 11.10.2018 ob 17:13
Nimam problema z višino socialne pomoči, pač pa z (ne)kriteriji.

Sploh v obdobju gospodarske rasti, ko se delo dobi, bi morali biti vsi socialni transferji padajoči glede na čas koriščenja. To seveda govorimo za zdrave, za delo spodobne, recimo do 50 ali 55 ega leta starosti.

Torej npr 1. in 2. leto: 100% pripadajočih transferjev
3. leto: 80% polne socialne pomoči ter 80% ostalih socialnih transferjev (subvencije vrtcev, štipendije itd)
4. in nadaljna leta: 40% polne socialne pomoči ter 40% ostalih socialnih transferjev (subvencije vrtcev, štipendije itd)
uuuuu
# 11.10.2018 ob 16:53
Tako je prav. Tole novico jahate že dva meseca, očitno zelo boli ...

Izkoriščanja je enkrat konec; tudi Slovencu enkrat dop...

Danes me je šef iz tujine spet ekstra poniževal, ker mu žena ni dala, ali pa ga je otrok poslal v pm, z užitkom sem se mu smejal v faco, ko besen ne dobi več delavcev za sramotnega minimalca ... Ja tretjega Ferrarija ne bo, boš moral dvignit plačice, zver pogoltna ... Levica hvala. Večno hvaležen, neprecenljivo ...
firbec111
# 11.10.2018 ob 18:26
MatejA.

To super, 400 eur, poleg 1500 eur, ki jih kamot zaslužiš na črno ker imaš dovolj časa, potem pa z mercedezom še po hrano na rdeč križ. I love Slovenia

kje pa na komot zaslužiš 1500 eur? zakaj bi sploh redno potem hodil v službo za 700 eur?
Muza
# 11.10.2018 ob 18:24
Socialna podpora omogoca vsaj minimalno dostojanstvo. Nihce od nas si ne zeli s 400 evri skozi mesec.
zapravico
# 11.10.2018 ob 17:45
Za 40 let delovne dobe moja penzija ne doseže niti varstvenega dodatka,razmislite tisti, ki še delate
uuuuu
# 11.10.2018 ob 17:17
Joodlek ...

Minimalno plačo se ne upajo dvignit konvencionalni politiki (beri: politiki, ki se brigajo samo zase in so "kao" pametni - take res potrebujemo, NOT), drastično, ker bi dobili batine, bombo itd., spredaj in zadaj, minimalc koristi tako tuji, še bolj pa domači "mafiji" ...

To je ta tehnološki preboj, ki nas bo držal na površju še leta in leta - majhne plačice, seveda ne za tiste, ki so jih polna usta konkurence, visoke dodane vrednosti, ko pa ugasnejo kamere pa odpira off shore podjetja kot za stavo, tlači v nogavice in troši na polno, in razlaga poslovnim partnerjem kako nas je vse nategnil, jasno, tam kjer ve da je varen pred "našimi" pridnimi delavci, ki so vajeni malega še iz SFRJ. Bog ne daj to spremeniti ...
Joodlek
# 11.10.2018 ob 17:10
No, sej pol ni cudno da se na razpis na delovno mesto ne prijavi recimo nobena medicinska sestra...je lazje doma bit, prejet socialno, ob tem dobit visji otroski dodatek in placat nizji prispevek za vrtec recimo. So na boljsem kot pa da bi bili zaposleni...Prvo naj se porihta minimalna placa da se bo izplacalo delat, sele na to naj porihtajo socialne podpore, narobe svet...
stari maček
# 11.10.2018 ob 17:09
Mihče
Več bi imel,če bi bil brezposelni.
vnk
# 11.10.2018 ob 19:13
Je pa Klampferjeva napovedala, da bodo na ministrstvu pregledali mehanizme podeljevanja socialnih transferjev, da bodo do njih upravičeni tisti, ki jih zares potrebujejo, oz. da ne bi prihajalo do zlorab.

Potem bodo romi zgubili socialo?
Valentin57
# 11.10.2018 ob 17:44
Tisti, ki ste na minimalcu: vedite, da delate za 300 €.
DrMrrr
# 11.10.2018 ob 16:36
Ko so za revščino revežev po njihovem (menda) krivi drugi reveži, potem veš, da kapitalizmu (prosto po Friedmanu) uspeva. In to v prav strašljivih razsežnostih.

Preglagam v branje Milton Friedman on the morality of corporations seeking profits.
dego47
# 11.10.2018 ob 19:58
Lenuha ne boš motiviral,ker ima poleg sociale vse druge ugodnosti.Kdor hodi delat pa vse plača.S ocialci pripeljejo otroka v šolo ali vrtec potem pa v bližnjem lokalu kofetkajo,kar si sam ne morem privoščit vsak dan.
Sorrento
# 11.10.2018 ob 19:15
V bistvu mislim, da gre tistim, ki delajo, primerjalno preslabo!
stewie
# 11.10.2018 ob 17:50
Pred kom nas bo pa reševal? Nam grozi konkretno kakšna nevarnost, zaradi katere bi potrebovali zaščito od zveze NATO?
Edino oni znajo, kao v imenu demokracije, v bistvu za zgolj zaradi strateških nadzorov nad surovinami, delati morijo po celem svetu. Ampak treba je dajati denar za orožje, čeprav je edino uporabno za pobijanje ljudi.
In logika, da je treba najprej imeti (za) orožje, kot pa za hrano, najbolj prevladuje ravno v Ameriki, kjer se narod veselo pobija na ulici. Res velika družbena korist.
stewie
# 11.10.2018 ob 16:26
Ti kar. Delati nekaj, kar te ne veseli in še to za minimalca ima lahko na dolgi rok hude posledice, sploh na živcih. V Ameriki se takim utrga in gredo potem na ulice z orožjem...
zabowski
# 11.10.2018 ob 16:59
@garmond
Če bi imeli polno zaposljivost, bi bile tudi plače višje, tudi ti bi imel krepko več od teh bornih 596 evrov.
tipična levičarska neumnost - polna zaposlenost lahko umetno obstaja samo v zaprtem komunizmu, ker v tržnem gospodarstvu se bo proizvodnja vedno selila v kraje z nižjimi plačami.

V kapitalizmu pa je skoraj pravilo, da imaš določen odstotek delovno sposobne populacije brezposelne, saj s tem kapitalisti lahko držijo plače delavcev čim nižje. Češ, če ti nočeš delati za to plačo, bo pa drugi, brezposelnih je veliko.
kapitalistična doktrina priznava 5% brezposelnost kot 'dobro'. Meni se zdi normalna, nekaj procentov prinese fluktuacija, ko ljudje izgubljajo službe in v zdravem sistemu čez nekaj časa najdejo drugo, določen procen prebivalstva je pa enostavno nezrel, neodgovoren, len, whatever... (večni študentje, brezdomci, pijanci, drogeraši itd.)
stari maček
# 11.10.2018 ob 16:48
Brezposelnost ni več veliko,celo manjka delavcev.
garmond
# 11.10.2018 ob 16:39
@mihče
Če bi imeli polno zaposljivost, bi bile tudi plače višje, tudi ti bi imel krepko več od teh bornih 596 evrov.
V kapitalizmu pa je skoraj pravilo, da imaš določen odstotek delovno sposobne populacije brezposelne, saj s tem kapitalisti lahko držijo plače delavcev čim nižje. Češ, če ti nočeš delati za to plačo, bo pa drugi, brezposelnih je veliko.
Zato se zaradi slabega plačila za tvoje delo raje znesi na kapitalista oziroma na tak kapitalistični sistem, ne pa na drugega reveža.
KajKaja
# 12.10.2018 ob 11:52
Berem komentarje in se jim ne čudim. Povišanje socialne pomoči daje še večjo uteho tistim, ki jo koristijo. Tisti, ki delajo pa ne vidijo več smisla v tem, da bi sploh delalali. Kaj želiš lepšega: denar dobiš ne da bi delal, si ves čas spočit in koristiš dan v celoti brez obveznosti.
vihraviuporabnik
# 12.10.2018 ob 09:40
Na upokojence ,ki prijemajo od svojga garaškega dela tud po 200€ MAJN pa so kar pozabli. Tistim je treba dat ki nisi nikol nič delal . Kmečka pokojnina 203 € kaj se je res komu od položaja zvrtel v glavi.
B in .
# 12.10.2018 ob 01:53
Primerjalni podatki:

Finančna uprava je zaradi nezakonitega oddajanja nepremičnin v najem letos izrekla za 237.000 evrov glob.

Rezultati dela celotne finančne uprave Slovenije v enem letu, na področju nepremičnin.

Posledično bo treba v državnem proračunu za leto 2019 za transferje socialno ogroženim zagotoviti dodatnih 39,2 milijona evrov.

Država tu in tam nakoplje nekaj tisoč evrov, s kakšnimi drastičnimi ukrepi milijonček, dva, tri ...
tukaj pa rabi dodatnih 39 milijonov sredstev na leto.

In ja, nihče ne oporeka, da tisti, ki ne more drugače, naj ima višjo socialno.
Je pa nekdo že lepo opisal, kdo vse prejema socialno in sloni na njej za nedoločen čas.
Če pogledaš statistiko, se je v mescih povečane socialne pomoči, tudi število prejemnikov občutno dvignilo. Pričakovano.

In tisti, ki primerjate Avstrijo, Nemčijo ... ni slaba ideja. Najbolje, da gre folk na nemško socialo, saj očitno ni več pogoj, da prihajaš iz ogrožene države.
VICTORIA99
# 11.10.2018 ob 23:42
V tej državi se ne splača delat.
TinkiB
# 11.10.2018 ob 20:38
Eni imajo enostaven odgorov, šola in zdravstvo zastonj itd., poglejte svojo plačilno listo, koliko vplačate za te storitve. zame so zelo drage, s tem, da izpuhti 1 mil. tu pa tam.
Geres*
# 11.10.2018 ob 20:14
amenity: to je popolnoma druga zgodba. In zal mi je, da te zivljenje tako preizkusa.

Po mojem menju Slovenija da za socialo dovolj. Problem je v razporeditvi. Ne more invalid prejemat enake socialne podpore kot zdrav 30-letnik. Vsaj ne v nedogled. Ker 25-letnik si, vsaj v danasnjih casih, lahko spomaga, ce mu je v interesu. Invalid se ne more. Zato se vedno mislim, da bi za zdrave in za delo sposobne ljudi morala socialna pomoc z leti crpanja upadati.
bostjan234
# 11.10.2018 ob 19:55
V-J je dobro povzel stanje. Povišanje socialne je prejelo 98% ljudi, ki so že leta in leta tam in nimajo nobenega namena iskati službo. Mislim, da niče od nas nima problema s tem, da nekdo, ki je izgubil službo dobi polno plačo (in ne 80% in potem še manj) še malce dlje kot je to sedaj predpisano. To je poštena sociala. Mene ne moti, da šivilja iz Mure, ki je delala tam 35 let dobi naslednjih 5 let POLNO plačo. Saj je tudi sama prispevala v blagajno. Me pa moti, da imamo na sociali ljudi že po 15 let in več. Nemogoče je, da v 15 letih nisi mogel dobiti ene službe. Enostavno to ni možno! In ti ljudje niso v državno blagajno prispevali nič. CSD bi se moral totalno prevetriti. Ampak za to ne bo nobene volje saj dokler so tam ljudje zaposleni in se noben ne vtika v njihovo delo za njih ni nobena težava. Me pa zanima kako bi recimo pri nekakšni notranji reviziji CSD upravičil to, da 35 nek letnik v 15 ih letih ni zmožen dobiti službe. Še enkrat. Nemogoče. In stanje se samo slabša. Vsi opažamo velik porast Albanskih družin pa verjetno sploh ni važno iz kje prihajate, ker jih je povsod vedno več. Vsi imajo vsaj tri otroke in noben niti slučajno ne dela. Ti otroci bodo čez 10let polnoletni. Glede na njihovo obnašanje, nepoznavanje jezika in vzgled, ki jim ga dajejo starši bodo tudi oni na socialni. In to pomeni x3, ki bodo spet imeli vsak po tri otroke. Nisem drugače nikakršen kapitalistični ekstremist, Sem daleč od tega, da ne bi zagovarjal javnega zdravstva in šolstva. Vedno bom to zagovarjal saj imamo s tem že od rojstva do polnoletnosti približno enake možnosti za uspeh oz da si urediš življenje in nekaj prispevaš oz vrneš, da bodo tudi drugi lahko imeli brezplačno šolstvo in zdravstvo. Je pa razumljivo, da se tisti, ki pošteno delamo ne moremo strinjati s tem, da medtem ko nekateri delamo drugi hodijo po kavicah. In kot je že par upokojencev tukaj že napisalo ti ljudje dobijo na koncu enako pokojnino. Torej 40 let trdega dela in velikokrat načetega zdravja je izenačeno z niti enim dnevom delovne dobe. Še enkrat. Nič nimam proti pomoči tistim, ki pomoč res potrebujejo, ampak pri nas ni NOBENE kontrole nad tem kdo si želi ali ne želi delati. Sprejeti pravilo, da v kolikor zavrneš dve zaposlitvi s strani CSD ne dobiš socialne. In v kolikor si sprejel službo časovno omejiti kdaj lahko spet prideš do socialne, da ne pride do zaposlitev za par dni. Sigurno je ogromno rešitev kako zadevo izpeljati samo treba je imeti voljo, ki je pa pri nas ni. Predstavljajte si kako bi bil zavod za zaposlovanje učinkovit v kolikor bi bil v privatni lasti in bi bila njegova primarna naloga, da ima čim manj prijavljenih. Samo v razmislek. Tu pa potem že pridemo do primerjave JS in privat sektor,. Ampak dejstvo je, da pri slednjem štejejo le rezultati in tako bi morala delovati tudi država. Ampak o tem kdaj drugič
kralj matjaž
# 11.10.2018 ob 19:31
stewie
Ne.
Potrebno je zgradit pošteno davčno zakonodajo. Ogromno ljudi ima sistem naštudiran, točno ve kako najlažje nategnit državo in ti potem mečejo slabo luč na tiste, ki pomoč zares potrebujejo. Ko ti sistem urediš, ko dejansko zgradiš pošteno družbo, bodo težave izginile same od sebe.
Ples
# 11.10.2018 ob 19:05
@amenity
Imam neozdravljivo bolezen.
...
In da vas potolažim: da se tudi s 400 evri. S par evri na dan krepko gledam, kaj kupim.


En kup komentatorjev misli, da ti gre predobro :((
Drži se!
stewie
# 11.10.2018 ob 17:58
Vojno izziva ravno NATO. Nihče ne povzroča toliko vojn, kot oni. Ti bi jim pa še dodatno dajal denar. Vojna je ravno njim v interesu. Vse skupaj je en sam velik biznis, ki ga poganja orožarski lobij. Ampak zate so problem prejemniki sociale.
stewie
# 11.10.2018 ob 17:24
Nulanula - izvoli, pa si sam najdi neko delo na črno in obenem vleči socialo, če vsaj na papirju izpolnjuješ pogoje zanjo. To ti je pač kapitalizem - sistem, kjer je važno, da se znajdeš sam.
Samo ne potem jokcat, če te slučajno dobi inšpekcija, da si delal na črno, češ koga vse od velikih rib ne dobijo, da se spravljajo samo na siromake.
stari maček
# 12.10.2018 ob 18:07
Kdaj bodo višje plače in penzije.
B in .
# 12.10.2018 ob 02:23
Aja, pa davke treba dvignit delavcem in podjetjem na plačo, na drug dohodek, dobiček, investicije, nepremičnine ter izmišljat vedno nove in nove davke, prispevke, trošarine na kar še ni in dvignit obstoječe.
Kazalo