Vodje koalicijskih strank pravijo, da nov rebalans proračuna jeseni ne bo potreben. Foto: BoBo
Vodje koalicijskih strank pravijo, da nov rebalans proračuna jeseni ne bo potreben. Foto: BoBo
Mnenja glede uporabe falcona se bolj nagibajo k njegovi prodaji. Foto: MMC RTV SLO

Predlog rebalansa je sicer danes potrdil odbor DZ-ja za finance, jutri pa bo o njem glasoval DZ. Predsednik DeSUS-a Karl Erjavec je dejal, da je vlada proračun uskladila in da ni prostora za spremembe. Še pred srečanjem je izrazil upanje, da bodo z rebalansom lahko letošnje leto sklenili tako, da bodo lahko sproti izplačevali plače, pokojnine in vse socialne transferje in da bo tudi zdravstvo delovalo normalno "glede na znane zaplete v zvezi s plačili bolnišnic, kar se tiče zdravil".

Da gredo stvari glede rebalansa v pravo smer, je po kolegiju dejal predsednik SD-ja Igor Lukšič. Dodatnega rebalansa za letos si ne želi in pričakuje, da bo predlagani rebalans uravnotežil prilive in odlive do mere, ki jih bo Slovenija lahko vzdržala. Dejal je, da se mora vlada čim prej začeti ukvarjati z rebalansom za prihodnje leto, kar bo "velik zalogaj".

Predsednik DL-ja Gregor Virant pa je dejal, da so se na sestanku dotaknili tudi že proračuna za leto 2015. Tudi Virant meni, da dodaten rebalans za letos ne bo potreben, in opozarja, da se bo treba resno lotiti proračuna ta naslednje leto.

Rebalans letošnjega državnega proračuna ob zmanjšanju prihodkov predvideva precejšnje zvišanje primanjkljaja, namreč za pol milijarde na poldrugo milijardo evrov, dodatne prihodke pa namerava vlada zagotoviti predvsem z novimi in višjimi davki.

Koalicija neenotna glede falcona
Po premiernem poletu letala falcon, s katerim je obrambni minister Roman Jakič 26. junija odletel v Libanon, mnenja znotraj koalicije glede njegove uporabe niso enotna. Pomisleki so predvsem glede tega, da je letenje z rednimi linijami ugodnejše, ministri pa so precej bolj enotni pri stališču, da je treba falcon prodati.

Vlada Janeza Janše je novembra lani sklenila, da falcon postane del flote Slovenske vojske in se preregistrira v vojaško plovilo ter uvrsti v program Atares za izvajanje prevozov na podlagi bilateralnih dogovorov z državami članicami Nata in EU-ja, mogoča je tudi uporaba v državne namene. Ostaja pa tudi odprta možnost prodaje.

Lukšič je dejal, da mu je žal, da se letalo ni prodalo takrat, "ko je bil čas za to", in ga je vlada dala v najem. Po Lukšičevem mnenju je dal Jakič vsaj vedeti, da je letalo uporabno. Lukšič obrambnemu ministrstvu kljub temu predlaga, naj pregleda, kaj bi se s falconom lahko naredilo, in naj se najde rešitev, ki bo dokončna. Lukšič si želi, da bi falcon "za vedno odletel iz Slovenije".

Falcon ali redne linije?
Virant pa je glede falcona dejal, da je to "ena taka tipična zgodba, kako se ne dela z javnim denarjem". Tako Virant kot kmetijski minister Dejan Židan menita, da je treba redne letalske linije uporabljati, kadar so te cenejše od uporabe falcona.

Da je treba letalo prodati, meni tudi Erjavec, ki je dejal, da brez vsakega problema uporablja redne letalske linije. Čeprav mu kot ministru pripada uporaba poslovnega razreda, gre raje v ekonomski razred, hkrati pa se mu "kar neprimerno" zdi, da se ob sedanji finančni situaciji falcon sploh uporablja.