Slovenija

Poudarki

  • "Slovenija je postala moteča"
Telekom Slovenije
Telekom je "vozlišče vseh informacij", in kdor lahko "nenadzorovano obvladuje Telekom", lahko nadzoruje vse gospodarske in politične odločitve, sporoča novonastala skupina. Foto: Telekom Slovenije
Člani skupine:
 Gibanje za dostojno delo in socialno družbo (GDD&SD), Skupina kazenska ovadba (SKO), Protestival, Sinteza, Iskra, Puntarji, Mreža za neposredno demokracijo (MND), 4. skupina ZL, Piratska stranka Slovenije, stranka Solidarnost, stranka TRS.

Podpornika skupine:
Zveza svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS), Zveza društev upokojencev Slovenije (ZDUS).

Dodaj v

"Kapitulacija pred tujimi plenilci je prodaja Telekoma"

Telekoma ne dajo
29. december 2014 ob 16:45,
zadnji poseg: 29. december 2014 ob 17:28
Ljubljana - MMC RTV SLO

Več društev in gibanj se je ob podpori ZSSS-ja in ZDUS-a povezalo v skupino Državljani proti razprodaji. Zahtevajo, da vlada odpove vse dogovore o prodaji Telekoma.

V skupini so prepričani, da "razprodaja uspešnih slovenskih podjetij", ki jo vodi vlada, ni v interesu slovenske družbe. Še več, vodi v kolonialno odvisnost celotne družbe od tujih kapitalskih interesov, prav ti pa "razprodajo" diktirajo, so zapisali v sporočilu za javnost.

Špekulativni korporacijski in bančni kapital jo zahteva z obvladovanjem bonitetnih hiš in obvladovanjem mednarodnih povezav, kot so Nato, EU in OECD, ter prek njih pritiska na Slovenijo, sporočajo javnosti.

"Slovenija je postala moteča"
Skupina Državljani proti razprodaji ocenjuje, da je Slovenija s svojim iskanjem kapitalsko-socialnega ravnotežja postala moteča in zato tarča pritiska; osrednji cilj pa je Telekom Slovenije. Ta ni le uspešno gospodarsko podjetje, temveč "vozlišče vseh informacij", in kdor ga nadzoruje, nadzoruje družbeno tkivo v celoti, pravijo v pobudi.

"Telekoma ne damo"
Zato od vlade Mira Cerarja zahtevajo, naj takoj odpove vse dogovore o prodaji Telekoma. To je "tista mejna črta, ki je ne sme prekoračiti", so zapisali. Nato naj vlada zavrne "diktat tujega kapitala in domačih plenilskih združb" s tem, ko takoj ustavi še "razprodajo" vseh drugih državnih podjetij. O morebitni prodaji kakšnega podjetja naj odloča od primera do primera, a le na osnovi sprejete Strategije razvoja Slovenija, pri upravljanju državnih podjetij pa naj sodelujejo tudi predstavniki "širšega družbenega interesa", še zahtevajo.

"Prodaja Telekoma bi bila dokaz kapitulacije pred tujimi plenilci, ki hočejo iz Slovenije neomejeno črpati dodano vrednost, ceneno delovno silo in znanje, kar bi nedvomno uničilo našo nacionalno substanco," so zapisali. Člani skupine in podporniki so v okvirčku na desni.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
dude
# 29.12.2014 ob 17:48
Državljani proti privatizaciji, zberite denar in ga kupite.
Triglavski zmaj
# 29.12.2014 ob 17:57
Bolje danes prodati kot pa čez pet let, ko bo vreden pol manj :).

Spomnite se Mercatorja. Banke bi se ga lahko že znebile takrat, ko je bil kaj vreden, na koncu so ga prodali za drobiž :(.

Kakorkoli, slovenska politika nima kaj početi v gospodarstvu, zato naj se končno umakne. Bolje pozno kot nikoli.
Nepomembnez
# 29.12.2014 ob 17:53
Telekom je "vozlišče vseh informacij", in kdor lahko "nenadzorovano obvladuje Telekom", lahko nadzoruje vse gospodarske in politične odločitve, sporoča novonastala skupina.

sedaj se lahko vprašamo, komu ne diši izguba moči, oz. kdo telekom izkorišča za svoje rabote??
Kdo je najglasnejši nasprotnik prodaje?
Rambij
# 29.12.2014 ob 17:51
Skupine koritnikov ne dajo svojih privilegijev. Bolj kot se oglašajo, prej se mora politika umaknit iz gospodarstva. Le tako bomo izkoreninili korupcijo in udbovske elite.
Milkijevizakladi
# 29.12.2014 ob 18:06
"Ljudje, zaradi vas plačujemo miljardno škodo, (...)
Sprijaznite se, prodat je treba večino podjetij."

Po znani formuli komunizem=bad, karkoli državnega=komunizem=bad ergo prodajmo vse.
Sveta preproščina, ki ne zahteva nevrona razuma.

Pomenjiv je primer telekoma. Zakaj?
Ker z razlogom, da je država slab lastnik podjetje prodajamo nekemu drugemu podjetju, ki je v državni lasti. Ker ko se pride čez mejo država magično, nepojasnjeno, postane dober lastnik.
Pa saj itak ni važno: važno da ni slovensko. Ker se ve: če ne podpiraš finančnega izčrpavanja Slovenije si avtomatično komunist. In zagotovo imaš kake koristi od tega. Denimo višji ddv. Ali pa višjo brezposeljnost. To mi deli, zakon!

In seveda poglavitno vprašanje: zakaj folk, ki rad prodaja vse oz. , ki bi prodal vse ne začne pri sebi?
Denimo uporabnik "viper81", ki mu je vse jasno. Ker 100-200=1000. Zakaj ne prodaš svojega bivališča, svojih oblačil, svojih tehno igračk, čevljev, avta, zavarovanja, itditd in potem začneš pričakovati da iz prodane hiše nastane stanovanjsko naselje, iz prodanega avta kolekcija luksuznih vozil in iz prodanih čevljev čevljarski obrat?

Ker je to nemogoče. Pa vendar uporabnik "viper81" prodal večino. Zakaj? Da bo bil revnejši dvomim, da bo bil bogatejši tehnično nemogoče. In smo na začetku - tam, kjer so vsi brez denarja razen "najbolj delavnih in sposobnih" čeprav je eksponencijalno kopičenje premoženja pri premožnejših - in to brez omembe dela - matematično pravilo. Ker namreč folk res zanima, kako je mogoče zaslužiti denimo jurja na uro za sedenje v naslanjaču in zgolj obstajanje. Porečejo odgovornost odvrnem jim bullshit. Kakšna odgovornost?

Ampak hu kers. Prodajmo vse. In čakajmo da bomo dobili več kot smo dali.
Bežno svetopisemsko. Tudi naivno. Upajmo, da se nas bog, pardon vsemogočna ekonomija, ki brez podpor, subvencij, olajšav, spodbud, izjem, izvzemanja ipd iz državnega proračuna tako ali tako ne more, usmilila.
Epafrodit
# 29.12.2014 ob 21:09
Zahtevajo, da vlada odpove vse dogovore o prodaji Telekoma.

Le kako, če pa so največji domoljubi že pokasirali provizije (beri podkupnine).
Q_
# 29.12.2014 ob 19:21
@Paulaner,

ti očitno ne veš, da se je KBC znašla v bistveno hujših težavah kot NLB.
Belgija kot država je v slabši makroekonomski kondiciji od Slovenije.

Ideja, da je lastnino, ki ne le nosi dobičke, ampak ima tudi druge družbenokoristne funkcije, bolje prodati, potem pa jo najemati, je milorečeno nevredna tudi najbolj butaste kmečke logike.

Nihče ne trdi, da je z upravljanjem podjetih v večinski državni lasti vedno vse v najlepšem redu. Ampak odgovor bi moral biti v izboljšanju upravljanja, ne v prodaji. Če dam domačijsko primerjavo: ker ne pospravljaš lastnega lastniškega stanovanja, ga prodaš, plačuješ najemnino in še čistilni servis.

Tuja podjetja lahko imajo višje dobičke, ampak velikokrat tudi na račun oportunitetnih stroškov, ki jih prelagajo na širšo družbo. Hrvaški telekom je tipičen primer takšnega ravnanja.
Teolin
# 29.12.2014 ob 17:20
Seveda, Telekom bomo prodali takrat, ko bomo morali plačati, da ga bo kdo vzel in nič prej!
oliva
# 29.12.2014 ob 20:58
"katerim odgovarja, da ostanejo monopolna podjetja,"

ampak saj tako bo tudi v tem primeru!!!!!!!!!!!

Največja napaka ki jo delate nasprotniki, je stališče, da so tujci drugačni ljudje.
veteraninsin
# 29.12.2014 ob 20:02
@ the law 1

Yeah, and pigs can fly. V Sloveniji zadnjih 20 let ni levičarjev. VSE normalne države poznajo nacionalni interes in ga ščitijo. In če smo normalna država, bi morali početi tudi mi enako. A za to je potrebna strategija, ki je nihče od elite ni oblikoval za dobro te države. Pivovarski case; se strinjam, da je bil šus v koleno - AMPAK le, če se strinjaš, da je bil šus v koleno način prodajanja Mercatorja.
Ne vem, kateri letnik si. O kominizmu v Jugi bi se dalo razpravljati. Komunizem je ideja, nihče je še ni udejanil. Je pa bil jugoslovanski socializem drugačen ( vsaj v pojavni obliki) od ostalih vzhodnih pod patronatom SZ. In ob razpadu zapustil boljše izhodišče kot vzhodneje.

In to s(m)o uspeli vse zapraviti....levi, desni, črni rdeči.....stvar okusa, kdo več ( verjetni kao levi več), ampak NO ANGELES
CtrlDelete
# 29.12.2014 ob 19:40
Spomnim se vseh privatizacij v obdobju 2004-2008...od NKBM, Šrota, Hilde, Bavčarja, Kordeža...izgubljenih imen blagovnih znamk, paradnih konjev naše mladosti in vse mi je jasno!
Nekdo RES mora odgovarjati v tej državi za storjeno!!!
viper81
# 29.12.2014 ob 19:16
@Milkijevizakladi: Po znani formuli komunizem=bad, karkoli državnega=komunizem=bad ergo prodajmo vse.
Sveta preproščina, ki ne zahteva nevrona razuma.


In v katerem vzporednem vesolju je komunizem dober za bilokaj, razen za izenačenje vseh v revščini in zastoj napredka? A zato, ker se vozijo trume neoliberalnih avstrijcev vsak dan na delo v Slovenijo, kjer kar ne moremo iz sebe spraviti socializma, ali je mogoče obratno?

Pomenjiv je primer telekoma. Zakaj?
Ker z razlogom, da je država slab lastnik podjetje prodajamo nekemu drugemu podjetju, ki je v državni lasti. Ker ko se pride čez mejo država magično, nepojasnjeno, postane dober lastnik.
Pa saj itak ni važno: važno da ni slovensko. Ker se ve: če ne podpiraš finančnega izčrpavanja Slovenije si avtomatično komunist. In zagotovo imaš kake koristi od tega. Denimo višji ddv. Ali pa višjo brezposeljnost. To mi deli, zakon!


Država ni nujno slab lastnik (vsaj v razvitih državah z večdesetletno prakso kapitalizma in tradicijo korporativnega upravljanja, ter delujočim pravnim sistemom), pri nas, ter ostalih državah, kjer bomo še potrebovali desetletja, da se menjajo generacije z miselnostjo iz juge ali izza železne zavese, pa je to bolj ali manj pravilo.

In seveda poglavitno vprašanje: zakaj folk, ki rad prodaja vse oz. , ki bi prodal vse ne začne pri sebi?
Denimo uporabnik "viper81", ki mu je vse jasno. Ker 100-200=1000. Zakaj ne prodaš svojega bivališča, svojih oblačil, svojih tehno igračk, čevljev, avta, zavarovanja, itditd in potem začneš pričakovati da iz prodane hiše nastane stanovanjsko naselje, iz prodanega avta kolekcija luksuznih vozil in iz prodanih čevljev čevljarski obrat?


Ta primerjava je (res milo rečeno) neumna. Če nekdo vidi (zaradi pozitivnih tujih primerov) prednosti zasebne lastnine in čim manjše državno vmešavanje v trg, more po tvojem prodati vso svojo (zasebno) lastnino? Wtf?

Ampak hu kers. Prodajmo vse. In čakajmo da bomo dobili več kot smo dali.
Bežno svetopisemsko. Tudi naivno. Upajmo, da se nas bog, pardon vsemogočna ekonomija, ki brez podpor, subvencij, olajšav, spodbud, izjem, izvzemanja ipd iz državnega proračuna tako ali tako ne more, usmilila.


Hja zlati časi za prodajo državnega premoženja so bili pred krizo, ampak takrat so določene vladajoče stranke, skupaj s sindikati in drugimi udeleženci z lastnimi interesi klientilizma, tajkunskih kreditov in izčrpavanja podjetij propagirali državno srebrnino, ljudje pa nasedli, dokler ni prišla kriza, z njo pa streznitev (ampak očitno ne za vse), za katero bodo, zaradi dokapitalizacij, propadlih celotnih panog v realnem sektorju in vedno večje odselitve ambicioznih in bolj produktivnih ljudi v tujino, račun plačevali še naši vnuki.
V času pred krizo smo imeli še izbiro za visoko ceno prodati del državnega premoženja, sedaj (še posebej če hočemo še naprej vzdrževati državni aparat v tem obsegu) ob nezmožnosti zadolževanja v obsegu, kot smo navajeni, te izbire žal več nimamo. Žalostno pa je da bomo nekatera podjetja morali zaradi določenih ljudi prodati za polovico (ali še manj) cene, kot bi jo lahko dobili nekoč.

Ampak ne, zakaj bi se zgledovali po uspešnih primerih zahoda, ko se lahko raje potegujemo za čim več državnih služb, zadolževanje, skratka po delavskem raju Severni Koreji, ki bo ostala očitno sama na svetem gralu, če se bo Kuba res znebila ameriških sankcij.
Bivši uporabnik
# 29.12.2014 ob 17:52
Pa hitro Klavdija Godniča, Dušana Mitiča in Bojana Dremlja za direktorje nazaj postaviti.

Fantje so znali skrbeti za domači interes.
izzy_
# 29.12.2014 ob 17:42
Jaz nimam od Telekoma nič, kar naj prodajo. Če se rodiš Slovenec, si tlačan, prej od tujcev, sedaj od "naših".
nikoli
# 30.12.2014 ob 08:05
Preprečimo tujcem plenjeje po telekomu. Kraja v telekomu je rezervirana za slovenske izbrance!
Q_
# 30.12.2014 ob 00:35
...hehehe,

strateški lastnik!!!!

Kako simpatično se to sliši.

Ampak, kaj to pomeni?

Odgovora sicer ne bo, ker ga do sedaj ni bilo na nobeno zadevo.

Vse skupaj spominja na argumentacijo zagovornikov "intelligent design theory". Lepljenje nepovezanih zadev, namesto koherentne argumentacije in predstavitve celotnega koncepta.
zozozo
# 29.12.2014 ob 20:08
Seveda je luka v slabem stanju, enako kot železnice. Če bi bila v dobrem stanju, potem se je ne bi dalo poceni prodati.
felipesko
# 30.12.2014 ob 12:11
Zanimivo,da tisti,ki so do včeraj vpili,kako mora biti vse Cesarjevo,danes vpijejo,da treba vse Cesarjevo prodat.....
Večino komentarjev,pa itak ne razumem,ker nimajo nobene logike,ne ekonomske,ne gospodarske,še manj pa kakšne druge...
zapatist
# 30.12.2014 ob 00:25
@tulalip

Se kar strinjam s tvoji ajnštajnom. Nehajmo izumljat toplo vodo in se začnimo zgledovati po izkušenih državah, ki vedo kaj je nacionalni interes in ki ob vsakem problemu ne debatirajo 10 let, kaj storiti in so vse rešitve, ki jih drugi opravijo v petih minutah pri nas etiketirane kot komunajzerske.
K_ris
# 29.12.2014 ob 23:40
@MateoS

Pri električen in plisnkem omrežju upravitelj omrežja ni podjetje, ki dobavlja elektriko in plin. Se spomniš predloga, da bi tudi iz Telekoma pred prodajo izločili telekomunikacijsko omrežje? No, v tem primeru bi se to lahko naredilo enako kot pri plinu in elektriki. Pa se ne bo, ker bomo Telekom prodali skupaj s kabli ...
MatjazP
# 29.12.2014 ob 23:36
Država pa smo, kljub naivnemu mnenju sodobnih množic, ljudje.

Da, ko a le ko moramo plačati davke in položnice. Ko bi bili upravičeni do kakšne ugodnosti ali nagrade, pa se krog ljudi skrči na par posvečencev iz ene ali druge klike, ki se med seboj borita za oblast.

V tem kar praviš, je sicer kanček resnice.

A le kanček. Kaj imamo od države? Razen splošnega zdravstva, zastonj šolstva, infrasktukture, elektrike in vode, telefona v vsako vas, socialnih transferjev, pomoči v nesrečah,...

Kaj imamo od države boš začutil tedaj, ko ode nje res ne boš ničesar imel.
Ko si boš zlomil nogo in boš moral prodati avto. Ko bo propadla banka in boš prodal hišo, da boš preživel brez penzije. Ko bodo tvoji otroci pri 16-tih namesto na faks šli delat v mcDonalds, če jih ne bo že prej vzela ulica.
Ko boš zjutraj vstal in pogledal iz svoje prikolice v sivi dež in se zardl "prekleti komunisti".
MatjazP
# 29.12.2014 ob 21:23
Ob branju komentarjev mi je kar slabo.

Jaz nimam od Telekoma nič, kar naj prodajo

Bolje danes prodati kot pa čez pet let, ko bo vreden pol manj :).

Itd.

Saj trik je ravno v tem, da ne smemo prodati.
Vprašajte se, zakaj prodajamo?
Vprašajte se tudi, zakaj nekdo hoče kupiti?

Lastnino prodajaš takrat, ko si v propadu. In ko prodaš državo, so tvoji lastniki neke banke in delničarji iz ZDA ali Švice.

Zakaj imamo Telekom?

Telekom je hrbtenica komunikacijskega omrežja. Zato ga imamo.
Če ga prodamo, ga bomo še vedno uporabljali, le plačevali bomo višje stroške, izgubili bomo nadzor nad njim, odrekli se bomo dodane vrednosti..

NE RAZUMEM ZAKAJ JE TAKO MALO RAZUMA OSTALO V SLOVENIJI????

Mar ste nekdanji intelektualci, kolegi, vsi podlegli lopovščini ali pa ste zbežali v tujino?
zapatist
# 29.12.2014 ob 21:19
Do sedaj smo imeli dva glavna vala privatizacije..eden je bil takoj po osamosvojitvi, drugi med 2004 in 2008...dve kraji stoletja.

Ajd da vidimo, kdo vse in če si bo tokrat nabasal žepe.
KLIPAN
# 29.12.2014 ob 21:04
Ne razumem in res prosim nekoga, naj mi skuša razložiti zakaj moramo prodati Telekom in kako bo ta prodaj koristila slovenski državi in njenim davkoplačevalcem.
Sedaj torej dobiček ostaja doma in prispevki zaposlenim.
Potem pa bo manj zaposlenih in dobiček bo odhajal k nemškemu državnemu podjetju.
Kaj je torej tu tako prekleto dobrega za Slovenijo??????????
koridor
# 29.12.2014 ob 20:13
vi in vaša korupcija...koruptivni so tudi tujci

ko je v slovenski državni lasti je vsaj proračun veliko bolj poln

če ga kupijo kupci bo do plačali samo 17 % davka na dobiček

kaj vam ni jasno ljudje?
rush1
# 29.12.2014 ob 19:46
Če naše državno podjetje kupi nemško državno podjetje, to zame ni ravno privatizacija.
Valerija
# 29.12.2014 ob 18:53
Spomnite se Mercatorja.

aja?
nekdo bo iz Estonije in Španije uvozil internetni prenos in nam ga ponudil po nižji ceni?
res? kako pa? s tovornjaki? samokolnicami? bo prišel s polnimi žepi gigabajtov in cenejših impulzov?

ne govori oslarij.
rebelrebel
# 29.12.2014 ob 17:46
Kepa varuhov nacionalnega interesa se je očitno spet začela valit.....
kozorog1973
# 30.12.2014 ob 08:47
pa da se razume, sem intelektualec z visoko izobrazbo in praznih žepov, pa nič zato, važn da imam določeno znanje
smartass2011
# 30.12.2014 ob 07:54
Nas so v šoli učili, da bo država propadla, da je to končni cilj socializma, kot prehodnega obdobja na poti v komunizem kot brezrazredno družbo. Če po 20 letih ugotoviš, da so ti ves čas lagali, si se naučil predvsem to, da živiš v svetu lažnjivcev. Potem smo zgradili nov svet, ki mu seveda spet popolnoma zaupamo in otroke v šolah učijo nove laži.
Če vam oblast trobi, da je treba živeti bolj skromno in več delati, naredite ravno obratno, saj je jasno, da oblast laže in skrbi samo za svoj interes. Torej, nehajte delati in začnite živeti. Ko bomo vsi vse porabili, bo državi zmanjkalo za socialne podpore in za obstoj nje same in takrat bomo dosegli ta dolgo pričakovani cilj.
K_ris
# 30.12.2014 ob 00:25
@tulalip

In zakaj država rešuje podjetja kot Cimos, Mura, Elan?

Spet lepi primeri, da privatizacija ne pomeni, da firm ne bodo reševali davkoplačevalci in da tudi privatizacija ni čudežno zdravilo.
Q_
# 29.12.2014 ob 23:51
@tulalip,

1. začni odgovarjati. Postavljaš trditve ali pa od drugih zahtevaš dokazovanje.
2. Politika se sme vmešavati v usmeritve podjetja. Temu se reče strategija. Glede na to, da gre za državna podjetja, mora prav država oz. njeni predstavniki vedeti, kakšni so cilji upravljanja s to lastnino.
3. Imam občutek, da ne razumeš razlike med politko in lobiji.
zapatist
# 29.12.2014 ob 23:49
@mindmaster

Torej..lahko pričakujemo, da bo na primer neko podjetje, ki bo kupilo Telekom racionaliziralo firmo in ustvarilo večji profit. Da bo ta cilj doseglo, bo tudi zmanjšalo število zaposlenih, ki se bodo znašli na zavodu in bo morala država skrbeti za njih.

Jaz hočem, da se vračunajo vsi stroški, briga me samo za profit nekih Hansov.
K_ris
# 29.12.2014 ob 23:49
@tulalip

Pa da ne bomo govorili le o ZDA. Tudi avstrijsko Hypo banko so privatizirali .... in nato spet nacionalizirali, ko je prišla kriza
Q_
# 29.12.2014 ob 23:44
@veza,

državni paket podjetij ni paket slabih podjetij. To so podjetja z dobički in trgi.

Vrednost delnic podjetij je na izredno nizki ravni. Sočasno so to podjetja, ki so jih ustvarile vsaj tri generacije.

Za nerazsodnost 5 let bi bil ti pripravljen razprodati najboljše, kar si uspel ustvariti v 60ih letih?

Česa takšnega ne bomo sposobni ustvariti nikoli več.
Q_
# 29.12.2014 ob 23:12
@veza,
se strinjam, da je bila prodaja državnih deležev v Mercatorju podmizna kupčija, kjer se je "slovenski" zasebni kapital okoristil na račun države oz. vseh nas.
K_ris
# 29.12.2014 ob 23:05
@resnicar

Monopol se ohranja predvsem zato ker je podjetje državno in imajo lobiji in politika prste vmes

Torej pričakuješ, da bo prodaja Telekoma privedla do tega, da bodo zasebna telekomunikacijska podjetja pripeljala hitro internetno povezavo tudi v tiste vasi, kjer trenutno zasebna podjetja še niso prisotna? Me zanima, zakaj meniš, da se bo to zgodilo.
K_ris
# 29.12.2014 ob 23:00
@resnicar

99% slovencev od Telekoma nima ničesar drugega razen dragih položnic zaradi spečanosti države in podjetja ter ohranjanja monopolnega položaja.

Kjer ima Telekom monopolni položaj, bo monopolni položaj obdržal tudi po privatizaciji. In kjer ima Telekom monopolni položaj, privatno podjetje, katerega edinici cilj je dobiček, kablov sploh ne bi polagalo. To je tudi razlog, da ima na teh območjih Telekom še vedno monopol.
zapatist
# 29.12.2014 ob 22:48
Jaz evforije nekaterih nad prodajo slovenskega premoženja enostavno ne razumem..

Če so to res večinski slovenski geni, ne razumem tudi od kje so se vzeli prismuki ala Trubar, Prešeren, Maister in tisti neumni uporniki po gozdovih v 40 letih prejšnjega stoletja.

Ne rečem, da morebiti ni kakšno podjetje pametno prodati..od primera do primera odvisno..ampak evforija, samo da se pač prodaja pa..hm..
Bivši uporabnik
# 29.12.2014 ob 22:20
Ah, se je že začelo. Pod krinko zaščite nacionalnega interesa, razna društva opravljajo umazano delo za tiste, katerim odgovarja, da ostanejo monopolna podjetja, v katerih si stare strukture nameščajo svoje sorodnike, prijatelje, politične somišljenike...., v državni lasti. Zmanjšati korupcijo v državi je možno samo z ločitvijo gospodarstva od politike.

Torej je boljše, da bodo gospodarji tujci samo zato, ker potem več ne bo nobene korupcije in političnih somišljenikov v podjetjih? Zakaj smo se potem kot država sploh osamosvojili in ali smo res tako nesposobni, da ne moremo zaposlovati ljudi po opravljenih razgovorih za službo in ob upoštevanju delovnih izkušenj ter izobrazbe?

Sicer nisem seznanjen s finančnim poslovanjem Telekoma, vendar če že mora priti do prodaje bi bilo dobro, da ohranimo vsaj kontrolni delež tako kot so ga Nemci v svojem Deutsche Telekom...
the law1
# 29.12.2014 ob 19:23
Pa ko bereš ta članek skoraj ne moreš verjeti kakšno retoriko uporabljajo ti večni priskledniki. Kot kakšen govor iz juge kjer so omenjalo notranjega in zunanjega sovražnika. Ti so pa res z glavami še tam nekje v 60-70 letih prejšnjega stoletja.

Ta spodnja pa zmaga:

pri upravljanju državnih podjetij pa naj sodelujejo tudi predstavniki "širšega družbenega interesa", še zahtevajo.

Hahahaha. In slučajno naj bi bili ti predstavniki ravno razni Semoliči in Štruklji
HiTech3
# 29.12.2014 ob 18:42
Celotni skupini predlagam "solarno fazo", po domače rečeno "pare na sunce" :) Prav komot kupijo Telekom, saj je na trgu. Samo dati morajo boljšo ponudbo, kot ostali ponudniki.

So pa pijavke zaznale, da bo s privatizacijo vedno manj gostiteljev, iz katerih bi lahko pili denarna sredstva. Dobra stvar vsega pa je ta, da so se v Mladinini peticiji razkrili strici iz ozadja, v tej skupini pa lahko vidimo, kdo so porabniki proračunskih sredstev, ki zase vejo, da so popolnoma nesposobni česarkoli in da je njihova edina opcija, "cuzanje" proračunskih sredstev.

Tudi medijski prostor se bo izčistil s privatizacijo. I like it.
Tao3
# 29.12.2014 ob 18:16
Organizirajte referendum, kolikor vem takrat zakoni in dejanja ter postopki stojijo in nimajo pravne veljave ;)
Milkijevizakladi
# 29.12.2014 ob 18:12
"zato ni nobene ekonomske logike ki bi upravičevala imeti takšno podjetje v državni lasti"

Osebno lastništvo pa upravičuje kaj?
veza
# 30.12.2014 ob 16:29
tupamaross
# 30.12.2014 ob 13:55

Dobro je, da ste obsodili in celo zaprli Janšo, da ste lahko
čisto vse razprodali.


prijatelj, tu si krepko pomešal vse, itak ni zaprt, pa tudi iz zapora je vse vodil, zadnjič pa se je jezil na SLS, ker so nasprotovali prodaji Telekoma leta 2008, sicer bi bil že prodan...
inputoutput
# 30.12.2014 ob 07:53
Slovenci smo v zadnjih letih postali tarča posmeha v razvitih zahodnih državah. Postali smo sinonim butalstva, posebneži na kratko. In za posebneže ni nič nenavadnega, da se odločijo prodajati Telekom. Če bi le ne bili tako kratkovidni. Najbolj nas tepe to, da velika večina navija za socializem, vozili bi se pa vsi v Avdijih in BMW-jih. To pove vse, gre za poškodovano dušo Slovencev, kar je očitno rezultat nenavadne zgodovine s preobrati: iz 700 let tlačanstva v kratkotrajno demokratično in kapitalistično federacijo v začetku 20.st. nato v 50 let komunizma ali socialrealizma, kjer še danes ni povsem jasno, ali je huje v času vojne zoper okupatorja narediti še državljansko vojno ali pa se za zaščito zoper notranje totalitaristične okupatorje naslotniti za kratek čas zaradi golega preživetja zoper bratske poboje na zunanjega okupatorja, ter nato 20 let samostojne demokratične republike. Vse skupaj je oblikovalo neko novo obliko družbene ureditve, ki pravzaprav nima imena, gre za izredno pokvarjeno in hkratno priseganje na socialistične institute skupaj s kapitalizmom, z nizko moralno držo velike večine ljudi, kar kaže na to, da je rek "priložnost dela tatu" v Sloveniji globo zasidran in vedno uporabljen na vsakem koraku. Ljudje se delajo čiste, pa je očitno ta duša že tako poškodovana, da vedno znova srečujemo nove pohode. Vsak ki pride nekam na en stolček se spreobnre v sekundi (to pomeni, da je že od nekdaj povkarjen, le priložnosti ni bilo)) in potem v nekem motu "vse za družino" ali pa celo "saj vsi kradejo, zdaj pa še malo jaz" hitro začne natepavati vse, kar se vzeti da. In to so te taisti Slovenci, ki vpijejo, da je za direktorja 3000 evrov neto veliko. KAr pogljete javne linče. Ena izmed bolj poškodovanih področij je še vedno dojemanje intelektualcev, v veliko podjetjij se še niso ločili od MArxove ideologije, da je produkcija glavna gonilna sila, čeprav se zaradi specializacije delovnega mesta vsak delavec spozna ravno na en šrauf, matico, ki gre zaraven pa kam mora to poriniti. Intelektualce pa se želi še danes zatirati, pa čeprav je totalitarizma konec že več kot 20 let. No in takšne poškodbe Slovencev so pripeljale do zloma državne blagajne, huje je to, da se še zdaj nič ne zastopi, to je, da je ta deficit tako strukturen, da bo treba sprejeti jasno odločitev, ali do konca uničiti intelektualce in dvigniti dohodninsko lestvico na 70% pri napitnini 1000 evrov bruto. ALi pa si naliti čistega vina in priznati, da v dobi znanja mora obstajati 10 kratna razlika med modrim ovratnikom in belim, direktor pa mora imeti vsaj 50-krat več kot najnižje plačani delavec. To bo seveda spodbujalo genije, da se jim bo splačalo delati, namesto da bodo vsak prosti čas izkoristili za šport ali kaj drugega bolj zabavnega. V tujini genije plačajo zato, da delajo 80 ur tedensko, pri nas že zato, da ne bi na koncu meseca imel plačo 15.000 bruto tega raje ne naredijo, ker imamo pač poškodbo in mislimo, da je keč v mesečnem znesku, ne v tem, koliko in kaj delaš. Dokler bomo hoteli imeti penzionerje na večjih penzijah kot danes dobi beli ovratnik mesečno, toliko časa bomo imeli strukturni deficit. In na koncu to pomeni, da je treba strukturni deficit pokrpati s prodajo državnih podjetij. SLovenclni ne zastopijo, da je ali ali. Mi bi radi vse, seveda vse na pufeke. Hkrati je v velikih državnih firmah vse tako ležerno, eni delajo 2 uri, veliko jih ima obupno slabo izobrazbo, nič ne znajo, pa še vedno mislijo, da je plača 1.300 evrov neto za ta performance slaba. Sanjajo o vodstvenih položajih in plačah 3000 neto, čeprav do 5 ne znajo štet, potem pa sebi in drugim mečejo pesek v oči. Obup, vse prodat, tujec ne bo plačeval 2500 evrov neto podpovrečnežem, ki bi na realnem trgu bili verjetno celo na cesti. V državnih podjetjih ni pomembno, če si neumen, ne znaš nobenega jezika, nisi specialist za nič, važno je, da se ližeš s sindikati pa še kakšno člansko izkaznico moraš imeti, pa si lahko deklarirani sposobnež, ki še enga resnga dopisa ne znaš napisati. Da ne govorimo o hišnih dobaviteljih ipd. Torej jaz zaradi te poškodovane duše sem za prodajo!
K_ris
# 30.12.2014 ob 01:28
@resnicar

Če bo Telekom čakal, da bomo Slovenci spremenili kulturo in se debalkanizirali, ga bo 10 krat preden se to zgodi hudič vzel.

Ne razumem, da te tako skrbi za Telekom, za državo pa očitno bistveno manj ... Ker pri državi bi menda čakal na spremembo kulture, kaj ne?
K_ris
# 30.12.2014 ob 00:54
@resnicar

Ko gre za podjetja - prodaja odgovornim strateškim lastnikom. Ko gre za narod, sprememba kulture.

Torej je očitno tudi po tvojem mnenju nujna sprememba kulture. Pa je ob spremenjeni kulturi nujna tudi prodaja podjetij? Je Nemčija slab lastnik telekoma ali železnic?
Q_
# 30.12.2014 ob 00:40
@tulalip še ni slišal za primarno akumulacijo.
Ah. :)
K_ris
# 30.12.2014 ob 00:38
@tulalip

Ali prodaja Mercatorja spada pod kategorijo "kraja tajkunov" ali pod katergorijo "strateški lastnik"?
Kazalo