Foto:
Foto:

Namen uredbe je bil določiti enaka pravila pri uveljavljanju pravic uporabnikov upravnih storitev in doseganje višje stopnje kakovosti poslovanja. Po novem bo skozi zapletene birokratske postopke strankam pomagal svetovalec in tako nadomestil informatorja, ki je doslej opravljal to nalogo.

S spremembami uredbe naj bi v celoti zagotovili izvajanje letos sprejetega zakona o dostopu do informacij javnega značaja, in s tem strankam omogočili uresničevati pravico do pridobitve informacije javnega značaja. Dosedanji naziv informator je bil razumljen ožje, kot je v bistvu njegova funkcija. Tako je na notranjem ministrstvu opravljal vratarska dela in ni bil oseba, ki svetuje stranki v postopku in ji posreduje splošne informacije o upravnih storitvah.

Predpisan le še standard zagotavljanja storitev
Nova uredba ne predpisuje več dolžnosti organa javne uprave, da v poslovnem času zagotovi svetovalca za pomoč strankam, temveč le predpisuje standard zagotavljanja storitev. Glede svetovalca določa le minimalni nabor nalog in odpira možnost, da predstojnik v skladu z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji določi tudi morebitne druge naloge.

Za doseganje še večjega zadovoljstva strank glede kakovosti poslovanja organov javne uprave nalaga uredba dodatne dolžnosti predstojnikom oziroma vodjem organizacijskih enot v zvezi s predlogi, pripombami, vprašanji, kritikami strank. Po novem bo moral predstojnik oz. vodja organizacijskih enot posameznega organa javne uprave pripombe strank obravnavati in nanje odgovoriti najkasneje v 30 dneh.

Uredba zahteva razumljive informacije
Splošne informacije morajo biti po novem strankam podane razumljivo, prav tako pa so upravni organi dolžni zagotoviti podatke o pogojih za pridobitev pravic oziroma upravnih storitev, kje in po kakšnem postopku lahko stranka pridobi pravico oziroma upravno storitev, kaj je potrebno priložiti vlogi, kolikšna je višina upravne takse in morebitnih drugih plačil ter kako se lahko plačilo izvede.