Izsledki MJU-ja so pokazali, da je slovenska e-uprava dobra. Foto: RTV SLO
Izsledki MJU-ja so pokazali, da je slovenska e-uprava dobra. Foto: RTV SLO
Spletna stran vlade
Poleg Slovenije sta na omenjeni lestvici sicer močno nazadovali tudi Estonija in Švedska. Foto: e-uprava.gov.si

Ministrstvo za javno upravo je namreč ob pregledu načina in metodologije merjenja ugotovilo, da študija ni zajela večine slovenskih obstoječih spletnih storitev e-uprave. Po ugotovitvah MJU-ja bi se morala Slovenija po pravilni analizi uvrstiti v sam vrh, zato je ministrstvo s svojo preiskavo seznanilo tudi omenjeno ameriško univerzo. Ta naj bi se na ugotovitve Slovenije odzvala pozitivno.

Študija obravnavala le angleške strani slovenske javne uprave
Na ministrstvu so se za natančen pregled študije odločili zato, ker se je Slovenija lani na enaki lestvici uvrstila na 45. mesto. Do napak Univerze Brown je po preiskavi MJU-ja prišlo zato, ker so bile v študiji zajete le angleške spletne strani slovenske državne uprave, "na katerih praviloma objavljamo informacije, medtem ko so spletne storitve in druge, v metodologiji opisane lastnosti, dosegljive našim državljanom predvsem v slovenskem jeziku". Pristojni dodajajo še, da "prav tako tudi ni presenetljivo, da so prvih 15 mest v študiji zasedle države, v katerih je vsaj eden od zgoraj naštetih jezikov tudi uradni jezik".

Kot omenjeno, so izsledke ugotovitev na MJU-ju posredovali tudi avtorju študije prof. Darrelu. Ta je v odgovoru Sloveniji zapisal, da je "videti, da je Slovenija zelo dobra na področju e-uprave in da bo to upoštevano pri študijah, ki jih opravljajo".

Tu si lahko preberete pismo MJU-ja avtorju študije prof. Darrelu in njegov odgovor.



Že sedma po vrsti

Letno študijo Global e-Government Univerza Brown objavlja že sedem let, obravnava pa stanje v 198 državah po vsem svetu. Tokratna študija je opravila analizo 1.687 nacionalnih spletnih strani in pod drobnogled med drugim vzela naslednje lastnosti državnih uprav: dosegljivost spletnih publikacij, podatkovnih baz, prevod v tuje jezike, dostop za osebe s posebnimi potrebami, politika zasebnosti, uporaba digitalnega podpisa, spletni obrazec za komentarje, omogočeno plačilo s kreditnimi karticami itd. in razpoložljivost spletnih storitev.