Slovenija je vinjetni sistem uvedla pred enim letom, tako dolgo pa se vlečejo tudi razprave, ali je ta diskriminatoren do tujcev. Foto: MMC RTV SLO
Slovenija je vinjetni sistem uvedla pred enim letom, tako dolgo pa se vlečejo tudi razprave, ali je ta diskriminatoren do tujcev. Foto: MMC RTV SLO
Kupovanje vinjet
Tuji vozniki so se pritoževali nad polletnimi vinjetami, zdaj se nad ceno 7-dnevne. Foto: MMC RTV SLO
Vinjete
Polletne vinjete za osebna vozila bo mogoče uporabljati do konca leta, a bodo, če bo za začetek veljavnosti označen 1. julij ali poznejši datum, veljale kot mesečne vinjete. Foto: MMC RTV SLO

ADAC, ki je največje evropsko avto-moto združenje, zatrjuje, da takšna slovenska politika načrtno oškoduje tuje voznike, z uvajanjem vinjet za krajši čas pa le navidezno upoštevamo zahteve Evropske komisije. Za primer so navedli, da bodo morali njihovi državljani za 8-dnevni dopust na Hrvaškem kupiti dve 7-dnevni slovenski vinjeti, za kateri bodo odšteli le malo manj, kot so prej za polletno.

V ADAC-u so prepričani tudi, da so cene vinjet glede na avtocestno mrežo v Sloveniji znatno previsoke, in svetujejo, naj uvedemo vinjeto za časovno obdobje 10 ali 21 dni. Svojim 16 milijonom članom so prav tako pripravili načrte poti, po katerih se lahko izognejo slovenskim avtocestam pri prečkanju naše države.

Jezno pismo napisalo kar 5.000 Avstrijcev
Nič manj žolčno se ni odzvalo niti avstrijsko avtomobilistično združenje ÖAMTC. Na slovensko vinjetno rešitev naj bi se po njihovih besedah z nezadovoljstvom odzvalo kar 5.000 članov. Tudi njih motita cena in veljavnost. "Za 8-dnevno potovanje bo treba kupiti dve 7-dnevni vinjeti po 15 evrov," med drugim navajajo na svoji spletni strani.

Prvi mož združenja Mario Rohracher je oster: "Pri slovenskem predlogu gre za norčevanje iz voznikov." Dodaja, da odprava polletnih vinjet predstavlja dodaten zaplet, od pristojnega evropskega komisarja, Italijana Antonia Tajanija, pa pričakuje, da bo na omenjenem področju začrtal jasna pravila. "ÖAMTC si bo tudi v prihodnje prizadeval za pravično rešitev težave," s katero naj ne bi bila zadovoljna niti Evropska komisija, še piše na spetni strani združenja severnih sosedov. Rohracher na koncu za zgled pravičnega modela izpostavlja prav avstrijski vinjetni sistem.

Južni sosedje še nič o spremembah
Nemško nezadovoljstvo so povzeli na spletni strani hrvaške radiotelevizije, sicer pa vinjetam ne posvečajo več toliko pozornosti. Čeprav se pri nas 1. julija vinjetni sistem nekoliko spremeni, saj uvajamo 7-dnevne in mesečne vinjete, ukinjamo pa polletne, avto-moto združenja na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini svojih članov še ne obveščajo o teh spremembah. Na hrvaški strani sicer še vedno svetujejo, kako se pri prehodu Slovenije izmakniti avtocestam in hitrim cestam, V BiH-u pa opozarjajo, da so pri nas kazni za vožnjo brez veljavne vinjete višje kot v Avstriji.

Za cestnino je bilo treba odšteti več
Slovenska vlada je spremenjeno vinjetno cestninjenje sprejela na začetku maja, a v Evropski komisiji še vedno niso povsem zadovoljni. "Nekatere države v EU-ju imajo razmerje med tedensko in letno vinjeto manj ugodno od tega, ki ga predlaga Slovenija," je takrat poudaril minister za promet Patrick Vlačič in izpostavil Češko. Cena češke tedenske vinjete znaša 22 odstotkov letne, cena slovenske pa okoli 16 odstotkov letne.

Sicer pa Vlačič slovensko stališče utemeljuje tudi s prejšnjimi cenami cestnine: "Če si se nekoč peljal čez celo Slovenijo, si plačal okoli 10 evrov, če si se peljal tja in nazaj, torej 20 evrov, kar je več od cene tedenske vinjete."

V spodnjem pregledu si lahko ogledate različne cene cestnin v naši okolici ter vseh vinjetnih sistemov.
Cene veljajo za osebna vozila.

(Vir: AMZS)


VINJETE (vse cene v €)

Tedenska

Mesečna

Letna

Slovenija (od 1. julija)

15

30

95

Avstrija

7,7 (10-dnevna)

22,2 (2-mesečna)

73,8

Madžarska

7,5

14

124

Češka

8

12

37

Slovaška

5

10

36,5

Švica

26

Romunija

3

7

28

Bolgarija

5

13

34

 

Opombe:
-
Madžarska ima tudi 4-dnevne vinjete za 4 evre.
- V Avstriji je za vožnjo skozi predora Katschberg in Tauern treba plačati še 9,5 evra.
- Na 23-kilometrskem odseku avtoceste A14 na skrajnem zahodu Avstrije, ki povezuje Italijo in Nemčijo, so septembra uvedli posebno Korridor-Vignette, katere cena v eno smer je dva evra.
- Prav tako je treba za predor pod Karavankami med Slovenijo in Avstrijo plačati še dodatnih 6,5 evra.
- V Nemčiji, rojstnem kraju avtocest, so te brezplačne, večinoma pa tudi brez kakršnih koli omejitev hitrosti.

CESTNINE:

Italija:
Trst - Genova (532 km) - 26,4 evra
Trst - Milano (410 km) - 20,1 evra
Trst - Verona (252 km) - 12,2 evra
Trst - Firence (388 km) - 20,4 evra
Trst - Rim (662 km) - 34,8 evra

Hrvaška:
Zagreb - Split (380,2 km): 21,65 evra
Zagreb - Lipovac (meja s Srbijo) (301,3 km): 15,17 evra