Letalo falcon je bil finančno najbolj zgrešen nakup za potrebe državne administracije. Foto: BoBo
Letalo falcon je bil finančno najbolj zgrešen nakup za potrebe državne administracije. Foto: BoBo
Dragih težav s falconom še ni konec

Načrt vlade, da se bo z njim vozil državni vrh, se ne bo uresničil, vprašanje je tudi, kdo bo poravnal škodo, ki jo je na letalu pred dnevi povzročila toča. Na ministrstvu zagotavljajo, da zavarovalnica. A v posebni letalski vremenski napovedi so bile predvidene nevihte. Pilot bi se jim torej moral izogniti.
Vprašanje je, ali bo zavarovalnica krila poškodbe na falconu, kot trdi ministrstvo, saj je letalska vremenska napoved tisti dan že zjutraj napovedovala nevihte, ki prinašajo močan dež, sneg, točo. Na nevihte je opozarjal tudi zaznamek o vrsti oblakov, ki je zapisan v tem vremenskem poročilu. Poleg tega na to ves čas opozarjajo vremenski radarji znotraj letala. Vprašanje je torej, kdo je tisti, ki je v vojski odločil, da se bo kljub napovedi letelo skozi nevihto in je kriv za poškodbe letala?

Tudi agencija za civilno letalstvo je opozorila, da gre pri teh vremenskih pojavih za povečano nevarnost za letalo, in še, da gre pri šolanju pilotov za premalo izkušeno posadko, zato je nujno treba zagotoviti omejitve, na primer meteorološke, kar pomeni, da bi se morali nevihtam izogniti. Ali bo zavarovalnica krila takšen polet, pa še nismo izvedeli.
Ministri falconu niso naklonjeni
Morsu se bo najverjetneje izjalovil tudi načrt o prevozu državnih organov - ministri so nam namreč dejali, da se z njim ne bodo vozili. "Ob takšni finančni situaciji se mi to zdi neprimerno," je dejal minister Karel Erjavec.

"Mislim, da bo treba vsakič, ko bo redna linija cenejša od uporabe falcona, uporabljati redno linijo. To se mi zdi logično," meni minister Gregor Virant. Minister Dejan Židan pa pravi, da so delegacije ministrstva za kmetijstvo "premajhne in bi bile stroškovno neupravičene".
Zakaj le v vojaškem registru?
Kako bo torej vojska upravičila vpis v vojaški register. Do zdaj so s falconom opravili 50 ur voženj, kar znese 175.000 evrov davkoplačevalskega denarja, oddati ga bo težko, čeprav so napisali, da bo letalo tržilo v okviru mednarodnega sistema izmenjave letalskih prevozov.
Preverili smo; v Evropi je vsaj 46 podjetij, ki oddajajo falcone, ki so v nasprotju z našim, vpisani v civilni register, kar pomeni, da se lahko oddajajo tudi za vojaške polete - torej konkurirajo našemu. Medtem ko to za našega falcona ne drži. Odkar je vpisan v vojaški register, ga Mors ne more oddajati v civilne namene.

Dragih težav s falconom še ni konec