Za 34 projektov, razdeljenih v tri sklope, sta se dogovorila Mol in država. Foto: Borut Živulović/BoBo
Za 34 projektov, razdeljenih v tri sklope, sta se dogovorila Mol in država. Foto: Borut Živulović/BoBo
Vlada na obiski v Osrednji Sloveniji


Dogovor je bil podpisan v okviru obiska vlade v osrednjeslovenski regiji. Nanj je bilo treba čakati zelo dolgo, v vladnem sporočilu piše sedem let, župan Zoran Janković pa pravi 12 let, je za Radio Slovenija poročal Marjan Vešligaj. V tem dolgem obdobju smo imeli občutek, da imamo dva vzporedna sistema.

Spomnimo se projekta potniškega centra, ki bi lahko postal del vseslovenskega prometnega vozlišča, a so se tu križali tako državni kot mestni in zasebni interesi. In na koncu so vsi izgubili. Zanimivo je, da vladno sporočilo med nujnimi skupnimi projekti na prvem mestu omenja prav cestno, železniško in informacijsko infrastrukturo.

Od helioporta do okoljskih projektov
STA je poročal, da po besedah premierja Mira Cerarja sporazum zajema 34 skupnih projektov, razdeljenih na tri sklope, in sicer na nepremičninske, infrastrukturne in protokolarno-promocijske.

Na nepremičninskem področju dogovor denimo predvideva zagotovitev zemljišča za helioport, začetek aktivnosti za gradnjo zapora v Bizoviku, nakup prostorov Kinoteke, menjavo prostorov, ki jih uporablja upravna enota, rešitev prostorske problematike za Policijsko upravo Ljubljana in zagotovitev zemljišča za vadbo policijskih psov.

Na infrastrukturnem področju dogovor predvideva zagotovitev brezplačnega spletnega omrežja za vse javne uslužbence in več okoljskih projektov. Na protokolarnem področju pa so načrtovana skupna obeležja in skupne državne proslave, po poročanju Radia Slovenija naj bi se poenotil tudi odnos do nacionalnih simbolov.

Regija s četrtino prebivalstva Slovenije
A ko govorimo o Ljubljani, po poročanju Vešligaja ne govorimo le o mestni občini, ampak tudi o urbani regiji, 26 občinah z več kot pol milijona prebivalcev, ki ustvarijo 37 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda in katerih infrastruktura je vse bolj povezana. Del Ljubljane so tudi prometne konice na Škofljici, v Brezovici, Mednem, Trzinu ... Del Ljubljane je prav tako najvišji naravni prirastek v Sloveniji in to so tudi občine, ki so v zadnjem desetletju več kot podvojile svoje prebivalstvo.



Vlada na obiski v Osrednji Sloveniji