Foto:
Foto:
Vožnja pod vplivom alkohola in vožnja brez vinjete sta glede višine kazni izenačeni, čeprav prva ogroža človeška življenja, druga pa ne. Foto: MMC RTV SLO

Kazni so vedno kratkoročna rešitev in v vsakdanjem življenju niso pomembno vzgojno sredstvo, ker se jim lahko izogneš.

Prenizke kazni nimajo nobene teže, previsoke kazni pa so težavne, ker je vprašljivo, ali jih je sploh mogoče izterjati. V vsakem primeru pa so po sprejetju popravljenega zakona o varnosti v cestnem prometu zdaj na vrsti organi, ki zakon izvajajo, torej policisti in sodišča.

Kazen mora prekrškar občutiti
Polič meni, da bi premožnejše sicer lahko kaznovali strožje, podobno, kot je to urejeno v drugih državah, kjer je kazen odvisna od gmotnega stanja prekrškarja. Kazen bo namreč delovala le, če "se bo prekrškarju poznala".

Kljub vsemu pa Polič poudarja, da revščina in težke življenjske razmere ne smejo biti izgovor za to, da voziš vinjen, ogrožaš življenja drugih in da se kot izgovor navaja, da bo zaradi visoke finančne kazni trpela cela družina. Problematično se mu zdi tudi, da naša družba na neki način sočustvuje s prekrškarji in jih ima za žrtve, "ker so jih dobili policisti", ampak bi ljudje morali razmišljati v smislu "pijan za volanom nimaš kaj iskati."

Vožnja brez vinjete enaka alkoholiziranosti
Poliču se zdi problematično tudi premajhno razlikovanje med gospodarskimi prometnimi prekrški in prekrški, ki ogrožajo življenja ljudi. "Prehitra vožnja ogroža življenja, to, da si doma pozabil vozniško dovoljenje, pa ne", meni Polič. Posebna skrajnost je tako tudi predlagana kazen za vožnjo brez vinjete, saj bo voznik, ki nima vinjete, kaznovan z od 300 do 800 evri kazni, kazen za vožnjo pod vplivom alkohola, ki je krivec za večino smrtnih nesreč na cestah, pa je med 150 in 800 evri.

A. K. K.