Propadlo mariborsko tovarno vozil bodo morda spet zagnali. Foto: MMC RTV SLO
Propadlo mariborsko tovarno vozil bodo morda spet zagnali. Foto: MMC RTV SLO

Stečajna upraviteljica Alja Markovič Čas je po neuspelem poskusu oddaje in vnovičnega zagona tovarne že pred časom napovedala, da bo premoženje podjetja, ki je v stečaju od lanskega marca, prodala po delih. Zdaj pa je za STA pojasnila, da se je potencialni najemnik znova javil, zanimanje pa je tudi za nakup podjetja.

Nameravani postopki javne dražbe posameznih delov premoženja so po njenih besedah najprej nekoliko zamrli zaradi pogovorov z družbo Durabus, ki je marca spet izrazila svoj interes za obnovitev posla, na podlagi katerega bi kupili premoženje TVM-ja in zagnali proizvodnjo.

Kot rok za odločitev si je postavila 20. avgust, do katerega bi se morala Durabus, za katerim naj bi stal kitajski kapital, in nekdanji arabski partner mariborskega podjetja Al Amad dogovoriti za dokončanje 10 avtobusov in nadaljnje sodelovanje. V tem primeru bi stečajna upraviteljica predlagala neposredno prodajo zalog, pravic intelektualne lastnine in licenc Durabusu.

Zaradi v preteklosti propadlega poskusa dogovora je stečajna upraviteljica povedala, da so vmes nastopila nova dejstva in da zdaj obstajajo trije potencialni investitorji, ki naj bi jih zanimal nakup celotne tovarne. O tem, kdo so, ni želela govoriti.

"Če se bo izkazalo, da je zanimanje resno, potem se bom odločila za javno dražbo podjetja v celoti. Z upniki, zlasti bankami, se bomo pred tem morali pogovoriti, saj je malo verjetno, da bo kdo za tovarno pripravljen plačati 18 milijonov evrov, kakor je ocenjeno v otvoritveni bilanci," je povedala Markovič Časova in dodala, da so z Durabusom zato trenutno pogajanja znova zamrznjena, kaj več pa bo znanega v dveh mesecih.

Uprava TVM-ja je zahtevo za začetek stečaja na mariborsko sodišče vložila na začetku marca lani po neuspešnih pogovorih lastnika Viator & Vektorja s potencialnimi strateškimi partnerji oz. kupci. S tem se je končala agonija zaposlenih, ki so s stavko vse od novega leta neuspešno skušali izsiliti poplačilo zaostalih obveznosti. Brez dela je ostalo 129 ljudi, sindikalni predstavniki pa so skeptični, da je v podjetju proizvodnjo sploh še mogoče zagnati.

G. C.