Foto: BoBo
Foto: BoBo

Starši otrok z gimnazij Bežigrad, Ledina, Poljane, Vič in Šentvid, ki se ne strinjajo z načinom promocije, kot naj bi jo izvajala potovalna agencija Mondial Travel, so za Radio Slovenija strnili glavne pripombe. Med drugim jih je zmotilo, da so dijaki iz 4. letnika od mladoletnih dijakov v 2. letniku zbirali prijave za maturantski izlet, nekateri pa so zbirali tudi akontacijo. Dijaki so se morali za prijavo odločiti v enem dnevu, in to še preden je agencija sklicala sestanek s starši.

Andrej Kačič iz agencije Mondial tega ni zanikal, je pa zapisal, da so njihove dejavnosti vselej v skladu z navodili posamezne izobraževalne ustanove in veljavne zakonodaje. Del njihove promocijske ekipe so po Kačičevih besedah tudi mladi med 18. in 28. letom starosti, ki delo opravljajo prek s.p.-ja oz. študentskega servisa.

Nekateri starši naj bi celo že prejeli prve položnice za plačilo izleta, Mondial pa naj bi neuradno že zagotovil, da bo vrnil pobrani denar. Prihodnji teden naj bi sicer potekal še en sestanek staršev z agencijo Mondial.

Boj za mlade potnike

Agencije vse bolj vsiljive

Tudi ravnatelji menijo, da agencije postajajo vse bolj vsiljive pri pridobivanju mladih potnikov. Bojan Bogatec Končan, ravnatelj gimnazije Poljane, je povedal, da so agencije očitno iskale druge načine, da bi pridobili dijake, ki v svojem razredu tržijo izlete, kar pa na njihovi gimnaziji skušajo preprečiti. "Letos sem konkretno v 2. letniku dijakinji zasegel ta material," je povedal Bogatec Končan.

Po navedbah nekaterih staršev naj bi bili dijaki, ki pomagajo agenciji deliti propagandni material, deležni tudi popustov ali celo brezplačnih izletov agencije. "To so pač nepreverjene informacije, da ti, ki ponujajo svojim sošolcem, imajo ugodnosti pri izletih," je izjave staršev komentiral ravnatelj gimnazije Poljane.

Podobne izkušnje, kar se tiče zbiranja prijavnic dijakov višjih letnikov, imajo tudi na Gimnaziji Bežigrad. Tamkajšnji predsednik sveta staršev Jorg Kristijan Petrovič pravi, da so imeli "lani podoben primer, ne vem točno, katera agencija je bila. Poslal sem mail staršem, obvestilo, naj se zavedajo, da šola s tem nima nič."

"Gre za brezkompromisno bitko za kapital"

Da je organizacija maturatskih izletov postala velik posel, so opazili tudi na drugih šolah. Temu so agencije, tako razmišlja ravnateljica III. gimnazija Maribor Marija Lešer, prilagodili tudi svoje prijeme, kako pridobiti nove stranke.

Lešerjeva je povedala, da se predstavniki agencij "infiltrirajo v šolo med dijake, ne upoštevaje hišnega reda neke šole, in metode so postale skorajda nasilne." Poudarila je, da so se dijaki pritožili, da se ne počutijo dobro, saj da jih predstavniki agencije celo kličejo po telefonu. V šoli pa se zglasijo večkrat: "Meni se je letos zgodilo, da sem morala istega človeka že dvakrat odsloviti in ga opozoriti na to, da se zadeva ne more vedno samo prijazno končati." Lešerjeva je pristope agencij sicer poimenovala kar bitko piraj in morskih psov: "Na žalost gre za brezkompromisno bitko za kapital." Izpostavila je, da morajo ravnatelji šol vzpostaviti pravila igre in za njimi stati ter jih spoštovati v imenu najranljivejše populacije, torej dijakov.

Pred leti, zdaj ne več, so pritiskali tudi na dijake Gimnazije Kranj. Ravnatelj Franc Rozman, je pojasnil, da so agencije poskusile v vsakem oddelku dobiti kakšnega predstavnika, da bi zbiral prijave.

Na Prvi gimnaziji Maribor sicer sami organizirajo strokovne ekskurzije, a to po mnenju ravnatelja Hermana Pušnika še ne pomeni, da agencije vseeno ne poskušajo predstaviti programa zunaj šole. "Mislim, da so za to najeli prostore na eni izmed mariborskih fakultet, kjer so nato samo dijakom brez staršev in brez profesorjev to zgodbo predstavili," je dodal Pušnik.