V javno-zasebnem partnerstvu je javni deležnik nosil preveliko breme, opozarja Računsko sodišče. Foto: MMC RTV SLO/Toni Gruden
V javno-zasebnem partnerstvu je javni deležnik nosil preveliko breme, opozarja Računsko sodišče. Foto: MMC RTV SLO/Toni Gruden
Stožice
Podaljšana trasa avtobusne linije številka 13 obratuje od 1. septembra. Foto: LPP

Računsko sodišče je namreč konec lanskega leta v reviziji poslovanja mestne občine v letih 2007 in 2008 ugotovilo, da je družba Grep, zasebni partner pri projektu Stožice, že jeseni 2008 občini poslala "predračunsko vrednost predlagane projektne rešitve" za športni park, ki je za 60 odstotkov presegla 81 milijonov evrov, kolikor naj bi po pogodbi v projekt prispeval zasebni partner, poroča Dnevnik.

V naslednjih mesecih so sledile nove zahteve mestne občine, hkrati pa je tudi Grep višal stroške tako rekoč pri vseh postavkah: gradbenih delih na stadionu, dvorani in parkiriščih, projektiranju ter vodenju projektov. Sredi letošnjega julija je na magistrat poslal svoj zahtevek za 56,7 milijona evrov, pri čemer je, kot navaja ljubljanski časnik, stroške gradnje od ocenjene vrednosti v pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu z 82,9 podražil na 96,9 milijona evrov, dodatna dela, ki naj bi jih naročila mestna občina, pa naj bi skupno stala še 41 milijonov evrov.
Skupji znesek dodatnih stroškov naj bi prvotnega presegel za skoraj 50 odstotkov, ugotavljajo pri Dnevniku, pri čemer se opirajo na izsledke revizijskega poročila Računskega sodišča. "Dejstvo je, da javno-zasebno partnerstvo kot relativna novost pri nas nosi s seboj določena tveganja in nejasnosti. Ampak ravno zato so analize, ki bi jih pred vstopom v ta razmerja moral zagotoviti naročnik, toliko pomembnejše, saj jasno opredelijo tveganja, predvsem pa, kdo nosi tveganja pri projektu. Ne pa da se tveganja skozi sam projekt praviloma prenašajo na javni sektor," je opozoril predsednik Računskega sodišča Igor Šoltes.
V Stožice tudi z avtomobilom in avtobusom
Parkirišče v Stožicah je po novem odprto za vse uporabnike. Prav tako že deluje podaljšana proga mestnega potniškega prometa številka 13. Parkirišče - vhod 1 s krožišča Titove ceste in vhod 5 s povezovalne ceste od križišča Vojkove ceste - so odprli v ponedeljek. Ob vhodu 1 je postajališče mestnega avtobusa podaljšane proge Sostro-Center Stožice številka 13.

Kot so sporočili iz Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice, avtobusi vozijo na tej progi vsak delavnik od 5. ure iz Centra Stožice in od 4.55 s končnega postajališča Sostro. Zadnja vožnja s postajališča Center Stožice je ob 22.25, s končnega postajališča Sostro pa ob 23. uri. Ob konici vozijo v 15-minutnih razmikih, zunaj konice pa v 20-minutnih do polurnih razmikih. Novi postajališči sta končno krožišče Center Stožice in postajališče Titova cesta.

Urejenih je 1.200 parkirnih mest za osebna vozila in 61 parkirnih mest za avtobuse. Urejenih je tudi 60 parkirnih mest za invalide. Obratovalni čas parkirišča je od ponedeljka do nedelje 24 ur na dan.

Parkirišče do predaje dela objekta na Mestno občino Ljubljana upravlja podjetje Grep. Po dokončnem prevzemu športnih objektov in parkirnih prostorov ter po sprejetju odloka na mestnem svetu Mestne občine Ljubljana bo upravljanje parkirišča, ki bo delovalo po sistemu P+R (Parkiraj in se pelji), prevzelo Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, še
navajajo v sporočilu za javnost.