Predor Trojane je najdaljši dvocevni predor v Sloveniji. Foto: Dars
Predor Trojane je najdaljši dvocevni predor v Sloveniji. Foto: Dars
Trojanski odsek je tehnično najzahtevnejši in najdražji odsek slovenskega avtocestnega križa. Foto: Dars

8,2-kilometrski odsek poteka skozi dva predora, Podmilj in Trojane, ki je z 2,9 kilometra najdaljši dvocevni predor v Sloveniji, ter prek sedmih viaduktov in štirih mostov. Gradnja odseka je stala 50 milijard tolarjev.

Dobrih osem kilometrov dolg odsek med Trojanami in Blagovico, ki so ga začeli graditi pred osmimi leti, je tehnično najzahtevnejši in najdražji odsek na slovenskem avtocestnem križu.

Izjemen pomen avtoceste
Ob včerajšnjem slavnostnem odprtju je premier Janez Janša med drugim dejal, da smo z odprtjem odseka prek Trojan slovesno stopili prek velike naravne meje, Dunaj, Ljubljana in Trst pa so 150 let po prvi železniški povezavi zdaj povezani še z avtocesto. O pomenu avtoceste za prihodnje generacije je spregovoril tudi v. d. Darsa Jožef Zimšek.

Po slovesnem odprtju odseka sta cesto blagoslovila ljubljanski nadškof in slovenski metropolit Alojz Uran ter škof evangeličanske cerkve na Slovenskem Geza Erniša.

Od Maribora do Kopra za 2.330 tolarjev
Cestnina med Mariborom in Koprom znaša 2.330 tolarjev, med Trojanami in Ljubljano pa 360 tolarjev. Med Trojanami in Blagovico je treba odšteti 100 tolarjev.