Učenci imajo težave s kritičnostjo, saj vse preveč razmišljajo enostransko in premalo poglobljeno. Foto: MMC RTV SLO
Učenci imajo težave s kritičnostjo, saj vse preveč razmišljajo enostransko in premalo poglobljeno. Foto: MMC RTV SLO
Preverjanje znanja
Obveznega preverjanja znanja iz slovenščine v 9. razredu osnovne šole se je v rednem roku udeležilo 18.814 učencev, preverjanja iz matematike pa devet učencev manj. Foto: EPA

Predsednik državne komisije za vodenje nacionalnega preverjanja znanja, Janez Bečaj, je na seji strokovnega sveta za splošno izobraževanje izrazil prepričanje, da imajo učenci težave s kritičnostjo, saj vse preveč razmišljajo enostransko in premalo poglobljeno.

"Način iz preteklosti ni več dober, zato bo potrebno razmisliti, kako v šole v prihodnje vpeljati višjo raven takega znanja," je pojasnil Bečaj. Jože Duhovnik je ob tem dodal, da se danes pri učiteljih premalo krepi spoznanje, da je treba otroke učiti misliti. Angelca Likovič se je z njim strinjala in poudarila, da bo treba začeti v šolah poučevati po sodobnih smernicah. Bečaj je ob tem dodal, da bo pri učiteljih treba spremeniti miselnost, a to ne bo mogoče doseči v letu ali dveh, saj je ta precej zakoreninjena.

Težave pri oblikovanju besedila, pri bolj zapletenih nalogah
Sicer pa se je obveznega preverjanja znanja iz slovenščine v 9. razredu osnovne šole v rednem roku udeležilo 18.814 učencev, kar pomeni dobrih 97 odstotkov vseh prijavljenih učencev. Preizkus iz matematike je pisalo 18.805 učencev. Kot tretji predmet pa so bili v tem šolskem letu na ustreznih vzorcih preverjeni štirje predmeti, in sicer fizika, geografija, zgodovina ter tehnika in tehnologija.

Rezultati pri slovenščini so med drugim pokazali, da imajo učenci težave pri samostojnem oblikovanju besedila, prav tako pa so se kot zahtevne pokazale naloge, ki zahtevajo spraševanje po podatkih v besedilu. Pri matematiki so imeli učenci težave, če se je naloga izkazala za
bolj zapleteno in ni vnaprej nakazovala rešitve. Tudi pri fiziki se je izkazalo, da učenci niso pripravljeni na zahtevnejše naloge.

Ne razmišljajo iz različnih zornih kotov
Pri predmetu zgodovine so rezultati pokazali, da so učenci manj uspešni pri razmišljanju o problemih iz različnih zornih kotov ter pri samostojnem oblikovanju misli. Tako kažejo tudi rezultati pri geografiji. Pri predmetu tehnika in tehnologija pa učenci niso poznali vseh specifičnih podatkov, težave pa so imeli tudi z razumevanjem in samostojnim reševanjem novih problemov.