Foto: BoBo
Foto: BoBo

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je na novinarski konferenci pojasnila, da so avtocestne vinjete podražili, ker je treba "zagotoviti dolgoročno finančno vzdržnost Darsa, zato da bomo lahko izpeljali vse zastavljene projekte".

"Velika večina Slovenk in Slovencev je v letošnjem letu vinjete že kupila in bodo ta dvig občutili šele ob nakupu v naslednjem letu. Letna vinjeta za osebna vozila, ki danes stane sto deset evrov, bo po novem stala sto sedemnajst evrov in pol," je pojasnila.

Ministrica Bratušek je podražitev opravičila tudi z dejstvom, da so se vinjete nazadnje podražile leta 2013, od tedaj do danes pa je bila inflacija nekaj več kot dvaindvajset odstotkov. Povprečna plača pa se je v tem istem obdobju dvignila za nekaj več kot trideset odstotkov.

Na Darsu so si prizadevali, da bi nove cene začele veljati še pred turistično sezono, 15. junija ali 1. julija.

Za koliko se bodo podražile vinjete?

Za letno vinjeto za osebna vozila, ki danes stane 110 evrov, bo treba po novem plačati 117,50 evra, za mesečno 32 evrov, kar je dva evra več kot danes, za tedensko pa 16 evrov oz. en evro več kot trenutno.

Za kombije se bo letna vinjeta podražila z 220 evrov na 235 evrov, mesečna s 60 na 64,10 evra in tedenska s 30 na 32 evrov. Za motorje se bo cena letne vinjete dvignila s 55 evrov na 58,70 evra, polletne s 30 evrov na 32 evrov, tedenske pa s 7,50 na osem evrov.

Dodatna sredstva bodo namenjena projektom Darsa

Dodatna sredstva, ki jih bodo dobili od višjih cen vinjet, bodo po besedah Bratušek namenjena za vse projekte, ki jih izvaja Dars, med drugim za tretjo razvojno os in Karavanški predor.

"V letošnjem letu je predvideno, da bi se iz tega naslova dodatno pobralo 5,3 milijona evrov na letni ravni, v naslednjem letu pa bi to pomenilo 14,6 milijona evrov, to so ocene," je dejala.

Prvi vlaki po drugem tiru leta 2026

Infrastrukturna ministrica je tudi pojasnila, da je vlada potrdila spremenjen investicijski program za drugi tir Divača–Koper, po katerem se bo projekt zaključil konec leta 2025, ocenjena vrednost projekta pa je nekaj nad 1,1 milijarde evrov. "Vlaki bodo po tem tiru v prvi polovici leta 2026 vozili na podlagi začasnega uporabnega dovoljenja oz. odločb," je dejala.

Ob tem je poudarila, da bo projekt v celoti kljub podražitvi tretjega sklopa, predvsem na račun podražitev materialov, stal manj, kot so načrtovali leta 2019. "V letu 2019 ocenjena vrednost projekta je znašala 1,150 milijarde evrov, v danes potrjenem investicijskem programu pa znaša 1,109 milijarde evrov," je dejala na novinarski konferenci.

Novi investicijski program bo sicer vodstvo družbe 2TDK predstavilo na petkovi novinarski konferenci.