Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kot so za MMC pojasnili na Slovenskih železnicah, je bila omejitev vstopa tovornih vlakov v Slovenijo napovedana za 48 ur, od nedelje od 13. ure, do torka do 13. ure. Za ukrep so se odločili, da bi razbremenili preobremenjeno železniško omrežje.

Finančnih posledic za prevoznike zaradi zaprtja železniškega omrežja za tuj tovorni promet ni bilo. "Z ukrepom omejitve prometa smo izboljšali pretočnost tovornega prometa in dolgoročno prevoznikom omogočili zmanjšanje stroškov, ki bi sicer daljši čas nastajali zaradi nepretočnosti," so zapisali.

"Navedeno omejitev tovornega prometa smo skrajšali za več kot 13 ur od napovedane zapore. Stanje preobremenjenosti železniškega omrežja je nastalo zaradi zapor v tujini, ki so posledica del na njihovih omrežjih," so pojasnili v SŽ-ju. Del tujih tovornih vlakov namreč dela obvoz čez Slovenijo zaradi del na pontebski progi v Italiji, ki bodo trajala do konca julija.

Obsežna investicijska dela pa po navedbah SŽ-ja potekajo tudi na slovenskem železniškem omrežju. Popolne zapore enega tira so na relacijah Ljubljana–Brezovica (do 15. avgusta), Ljubljana–Litija (do 22. julija) in Logatec–Rakek (do 18. avgusta). Prav tako poteka nadgradnja vozlišča Pragersko. Posamezne zapore na omrežju so zaradi škode, ki so jo v preteklem tednu povzročili udari strel in podrta drevesa.

"Čeprav so bile v zgoraj omenjenih zaporah na našem omrežju sprva načrtovane popolne zapore, so Slovenske železnice organizirale, da teh ni bilo in je bil zaprt samo en tir določen del dneva, železniški promet je tako vseeno potekal v zmanjšanem obsegu."

Dela na železniškem omrežju vplivajo tudi na potniški promet. Kot pojasnjujejo na SŽ-ju se vsa dela izvajajo med počitnicami in počitniškim voznim redom, ko je potniških vlakov in potnikov manj. "Večina del na omrežju bo končana do 1. 9. 2022, ko prehajamo na redni vozni red potniških vlakov."

Na določenih relacijah so zagotovili nadomestne avtobusne prevoze, s katerimi pa potniki niso vedno zadovoljni. A če nadomestnih prevozov ne bi organizirali, bi nastajale še večje zamude v potniškem prometu, pojasnjujejo na SŽ-ju. "Nadomestni avtobusni prevozi so najbolj optimalna rešitev v primeru del na železniškem omrežju. Verjamemo pa, da je vsako prestopanje za potnike moteče, zato se jim za nevšečnost opravičujemo."