Valtteri Bottas je moral za zmago v zaključku dirke odbijati napade moštvenega tekmeca Lewisa Hamiltona. Foto: Reuters

Razmerje pri vrhu iz kvalifikacij se v Bakuju torej ni spremenilo. Bottas je ponovil odlično sobotno predstavo, na štartu je zadržal vodstvo, si privozil zajetno prednost in jo v zaključku izkoristil za peto zmago v karieri.

Čeprav se v ospredju ni dogajalo pretirano veliko, je bila to kar zelo težka dirka. Lewis je neprestano vršil pritisk, a vse sem imel pod nadzorom. Vesel sem, da mi je uspelo prvemu prečkati ciljno črto in zmagati.

Valtteri Bottas

Mercedesova perfektna sezona se nadaljuje. Moštvo iz Brackleyja je letos zares brezhibno. Resda so v Bahrajnu do dvojne zmage prišli na srečni način, a nihče najbrž ni pričakoval, da bodo dvojno slavje dosegli prav na vseh uvodnih dirkah v letu 2019.

Pri Ferrariju so si od dirke veliko obetali zaradi dolgih ravnin, a tudi z izboljšavami dirkalnika SF90 jim ni uspelo resno ogroziti največjega tekmeca, ki je še trdneje zasidran na vrhu konstruktorskega seštevka. Zdaj ima po najboljšem uvodu v zgodovini tega športa pred moštvom iz Maranella že neverjetnih 74 točk naskoka!

V Bakuju smo spremljali četrto dirko formule ena v zgodovini in tretjo za VN Azerbajdžana. Prvič so dirkalniki kraljice motošporta po ulicah azerbajdžanske prestolnice hrumeli leta 2016, ko je VN Evrope dobil Nico Rosberg (Mercedes). Leto pozneje je krstno dirko za VN Azerbajdžana dobil Daniel Ricciardo (Red Bull), lani je zmagal Hamilton.

Aktualni svetovni prvak Lewis Hamilton je Valtterija Bottasa napadel po notranji strani uvodnega zavoja dirke, a je Fincu uspelo njegov napad odbiti in zadržati vodstvo. V naslednjih minutah je odpeljal nekaj najhitrejših krogov in si privozil tri sekunde naskoka pred moštvenim tekmecem. Foto: Reuters

Bottas se je hitro odlepil od tekmecev
Hamilton je na štartu takoj napadel Bottasa, a je temu uspelo vodilni položaj zadržati in si v naslednjih zavojih relativno hitro nabrati več kot dve sekundi prednosti. Bolj kot boj za vodstvo sta izstopala odlična štarta Sergia Pereza in Landa Norrisa. Mehičan je prehitel Maxa Verstappna in zasedel četrto mesto, Britanec je prehitel Daniila Kvjata. Slabše se je odrezal Charles Leclerc s ferrarijem. Monačan je dirko po kazni Antonia Giovinazzija in diskvalifikaciji Kimija Räikkönena v kvalifikacijah začel z osmega mesta, a takoj padel na deseto, ko sta mimo njega švignila Carlos Sainz z mclarnom in Daniel Ricciardo z renaultom.

Charles Leclerc je dolgo vodil, a pravih možnosti za zmago po spodletelih kvalifikacijah in dejstvu, da mora opraviti prvi postanek, ni imel. Na koncu se je zadovoljil vsaj z dodatno točko, ki jo je osvojil z najhitrejšim krogom. Foto: Reuters

Leclerc hitro nadoknadil zapravljeno
Dirkači so po kaotičnih prostih treningih in kvalifikacijah dirko začeli precej previdno, nihče si ni upal tvegati preveč, uvodne kroge so odpeljali brez trkov. V naslednjih krogih je bila pozornost bolj ali manj usmerjena na Leclerca, ki je začel boj za boljšo uvrstitev. Najprej je prehitel Ricciarda, nato ugnal oba mclarna, v 7. krogu se je v štartno-ciljni ravnini s pomočjo sistema DRS lotil še Pereza in zavzel peto mesto. Začel je lov na Verstappna, od katerega je bil hitrejši dobro sekundo na krog, po zunanji strani štartno-ciljne ravnine ga je ugnal v 11. krogu. Medtem sta se mercedesa na čelu kolone odlepila od tekmecev. Bottas je prednost pred Hamiltonom povišal že na tri sekunde, pred tretjeuvrščenim Vettlom je imel že skoraj deset sekund naskoka.

MMC-jev dirkač dneva: Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) - Finec je dirko začel iz boksov. Bil je prvi, ki se je odpravil po svež komplet gum, a tudi to mu ni preprečilo uvrstitve med najboljšo deseterico, s čimer je osvojil še 13. točko Alfe Romea v letošnji sezoni. Ledeno-hladne izkušnje veterana. Foto: Reuters

Bottas v 32. krogu znova do vodstva
Leclerc je s srednje trdimi gumami 'letel' po stezi, od tretjeuvrščenega moštvenega kolega Vettla je bil hitrejši skoraj za sekundo na krog, pri Ferrariju so se hitro odločili za postanek in Nemcu namestili srednje trde gume. Postanek sta nato opravila še oba mercedesa, tako da je Leclerc, ki je medtem odpeljal najhitrejši krog, zapeljal v vodstvo. Nekaj časa je še povečeval prednost pred mercedesoma, nato pa jo je začel iz kroga v krog izgubljati. Do 24. kroga je Bottas na drugem mestu njegovo prednost že prepolovil, ujel ga je pet krogov pozneje. Monačan je v tistem trenutku delal uslugo Vettlu, mercedesa je rahlo upočasnil, ju zadrževal za seboj, a v 32. krogu je moral vendarle priznati premoč. Po radijski zvezi se je začel pritoževati, da zaradi precej obrabljenih gum izgublja veliko časa, v 34. krogu ga je ugnal še Vettel.

Sebastian Vettel je imel v prvem delu dirke silne težave s prenizko temperaturo najmehkejše različice gum, v drugem delu je dirkal nekoliko bolje, vendar premalo, da bi se lahko uvrstil višje. Heppenheimčan, sicer štirikratni svetovni prvak, na zmago v elitnem razredu motošporta čaka že 12 dirk. Nazadnje je slavil lani na dirki za VN Belgije v Spa-Francorchampsu. To za Ferrari sicer ni bila zadnja zmaga, istega leta je Kimi Raikkönen slavil v Austinu. Foto: Reuters

Leclercov neuspešen lov na Verstappna
Ob koncu naslednjega kroga se je 21-letnik iz Monte Carla vendarle odpravil po svež komplet najmehkejših gum. Imel je smolo, da se je na stezo vrnil za Pierrom Gaslyjem. Ko mu je Francoza le uspelo prehiteti, je imel 15 krogov časa, da ujame in prehiti Verstappna, ki je imel 16 sekund naskoka. Čeprav je dirkal z novimi gumami, pa mu ni uspelo stopiti prednosti nizozemskega tekmeca.

Bottas znova pokazal zobe, tudi tokrat Hamiltonu speljal 'pole'

Hamilton zaman napadal zmago
V 39. krogu so morali zaradi Gaslyjevega odstopa dirkači upočasniti vožnjo po pravilih virtualnega varnostnega avtomobila, deset krogov pred koncem so Gaslyjev dirkalnik umaknili iz izletnega območja, virtualni varnostni avtomobil se je 'umaknil'. Zmaga mercedesov ni bila nikoli pod vprašajem, vprašanje je bilo le, kateri od dirkačev si bo prigaral najvišjo stopničko. Hamilton se je v zaključku Bottasu povsem približal, a v DRS-območju mu je zmanjkalo nekaj metrov za vodstvo. Na koncu je storil manjšo napako in izgubil vse upe po zmagi. Za zadnji vrhunec dirke je poskrbel Leclerc, ki je po drugem postanku odpeljal najhitrejši krog (1:43,009).

Bottas pred Hamiltonom v Bakuju

Dirka za VN Azerbajdžana, Baku

#DirkačMoštvoČas
1Valtteri BottasMercedes1:31:52,942
2Lewis HamiltonMercedes+1,524
3Sebastian VettelFerrari11,739
4Max VerstappenRed Bull17,493
5Charles LeclercFerrari1:09,107
6Sergio PerezRacing Point1:16,416
7Carlos SainzMcLaren1:23,826
8Lando NorrisMcLaren1:40,268
9Lance StrollRacing Point1:43,816
10Kimi RäikkönenAlfa Romeo1 krog
11Alexander AlbonToro Rosso1 krog
12Antionio GiovinazziAlfa Romeo1 krog
13Kevin MagnussenHaas1 krog
14Nico HülkenbergRenault1 krog
15George RussellWilliams2 kroga
16Robert KubicaWilliams2 kroga
Odstop: Ricciardo (Renault), Kvjat (Toro Rosso), Gasly (Red Bull), Grosjean (Haas)
Najhitrejši krog: Charles Leclerc (1:43,009) v 50. krogu

Skupni vrstni red 2019, dirkači (4/21):

#DirkačMoštvoTočke
1Valtteri BottasMercedes87 (1)
2Lewis HamiltonMercedes86
3Sebastian VettelFerrari52
4Max VerstappenRed Bull51
5Charles LeclercFerrari47 (2)
6Sergio PerezRacing Point13
7Pierre GaslyRed Bull13 (1)
8Kimi RäikkönenAlfa Romeo13
9Lando NorrisMcLaren12
10Kevin MagnussenHaas 8
11Nico HülkenbergRenault6
12Carlos SainzMcLaren6
13Daniel RicciardoRenault6
14Lance StrollRacing Point4
15Alexander AlbonToro Rosso3
16Daniil KvjatToro Rosso1
17Antonio GiovinazziAlfa Romeo0
18Romain GrosjeanHaas0
19George RussellWilliams0
20Robert KubicaWilliams0

Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.

Skupni vrstni red 2019, konstruktorji (4/21):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1MercedesHamilton, Bottas173
2FerrariVettel, Leclerc99
3Red BullVerstappen, Gasly64
4McLarenSainz, Norris18
5Racing PointPerez, Stroll17
6Alfa RomeoRäikkönen, Giovinazzi13
7RenaultRicciardo, Hülkenberg12
8HaasMagnussen, Grosjean8
9Toro RossoKvjat, Albon4
10WilliamsKubica, Russell0