Brawn GP še ni pokazal vsega, napoveduje Jensen Button, zmagovalec dirke v Melbournu, ki se je takole z Rossom Brawnom, Nickom Fryem in sovoznikom Rubensom Barrichellom veselil dvojne zmage najmlajšega moštva formule ena. Foto: EPA
Brawn GP še ni pokazal vsega, napoveduje Jensen Button, zmagovalec dirke v Melbournu, ki se je takole z Rossom Brawnom, Nickom Fryem in sovoznikom Rubensom Barrichellom veselil dvojne zmage najmlajšega moštva formule ena. Foto: EPA
Kimi Räikkönen
Räikkönen, svetovni prvak iz leta 2007, je (znova) razočaral svoje privržence, ko je naredil napako in ga je odneslo v zid. Dirko je končal na 16. mestu, mesto pred moštvenim kolegom Felipejem Masso. Foto: EPA
Lewis Hamilton
Svetovni prvak Hamilton si je s svojim dirkanjem z nekonkurenčnim dirklanikom prislužil tretje mesto in pohvale vodje moštva McLaren Martina Witmarsha. Foto: Reuters
Sebastian Vettel
Vettel se je po dirki opravičil moštvu in Robertu Kubici in dodal, da bi bilo verjetno pametneje, da bi Poljaka spustil naprej, a da se v žaru dirkanja pač ni umaknil. Foto: Reuters
Jarno Trulli
Trulli se ni dolgo veselil tretjega mesta. Foto: EPA

Pred začetkom sezone, ko so začela veljati številna nova tehnična pravila, so se porajala številna vprašanja. VN Avstralije v Melbournu je že dala nekaj odgovorov, čeprav bo na pravo sliko razmerja moči med moštvi in vozniki treba počakati še nekaj dirk.

Na svoji prvi dirki je Brawn GP z Jensenom Buttnom, ki se ga je prijel sloves nikoli uresničenega talenta, in brazilskim veteranom Rubensom Barrichellom spisal zgodovino. Moštvo, naslednik Honde, je prvo po letu 1955, ki je že ob debiju v formuli ena doseglo dvojno zmago, čeprav po napaki Barrichella na štartu in njegovih številnih rahlih trčenjih ni kazalo na tak uspeh. Dosežek je še toliko bolj impresiven, ker je moštvo dirkalnik začelo testirati veliko pozneje od drugih. Čeprav je Brawn GP - ime nosi po Rossu Brawnu, ki je z Michaelom Schumacherjem pri Benettonu in Ferrariju osvojil sedem naslovov prvaka - pred dnevi dobil večjega sponzorja, Virgin Richarda Bransona, pa so s sedeža moštva v Brackleyju blizu Silverstona sporočili, da bodo odpustili 270 delavcev.

Ferrari tvegal ... in izgubil
Če se pri Brawn GP-ju niso mogli nehati smejati, pa so bili veliko bolj mrkih obrazov pri Ferrariju. Moštvo iz Maranella je doživelo najslabši uvod v sezono po letu 1992. Rdeči so tvegali in izgubili vse. Ferrari je vedel, da niso dovolj hitri in da zato nimajo veliko možnosti za zmago, zato so se odločili za tvegano taktiko. Oba dirkača sta dirko začela na mehkih gumah in upala, da bosta v prvem delu dobila dovolj prednosti pred tekmeci na trdih gumah, ki se dlje časa ogrevajo na delavno temperaturo. Načrt se ni izšel. Mehke gume so se začele obrabljati že po petih krogih, zato sta poskočna konjička morala že zgodaj na prvi postanek, nato pa sta obtičala za varnostnim avtomobilom, ki je na stezo zapeljal po nesreči Kuizukija Nakadžime (Williams). Kimi Räikkönen se je pritoževal nad oprijemom dirkalnika s trdimi gumami, za odstop pa lahko krivi le sebe. "Precej trdo sem treščil v zid. Nenadoma sem izgubil zadek dirkalnika. Na trdih gumah je bilo precej težko, a verjetno je bila moja napaka," je priznal Finec. Felipe Massa je dirko končal zaradi zlomljenega sprednjega krilca.

Za Hamiltonom ena najboljših dirk
Po kvalifikacijah je precej slabo kazalo McLarnu. Svetovni prvak Lewis Hamilton je dirko začel z 18. mesta. Ker se srebrna puščica niti na zimskih testiranjih niti med treningom in kvalifikacijah ni izkazala za konkurenčno, bi bil uspeh že kakšna točka. Številne nesreče, varnostni avtomobil in kazen za Jarna Trullija, pa so Hamiltonu zagotovile tretje mesto. "To je ena mojih najboljših dirk preprosto zato, ker je ta dirkalnik najtežje vozljiv od vseh, ki sem jih vozil v življenju," je povedal lanski zmagovalec VN Avstralije.

Toyota se je pritožila
Precej turbulenten konec tedna v Avstraliji ima za seboj Toyota. Na kvalifikacijah so pokazali, kako hitri so. Po kazni zaradi preveč gibljivih sprednjih krilc sta Truli in Timo Glock dirko začela iz boksov in se prebila vse do tretjega oz. petega mesta. Veselje ob Trullijevih stopničkah ni dolgo trajalo. Komisarji so Italijana kaznovali, ker je prehitel Hamiltona za varnostnim avtomobilom ob koncu dirke. Toyota se je zaradi kazni pritožila. "Ko je na stezo prišel varnostni avtomobil, me je Hamilton prehitel, kmalu zatem pa je nenadoma začel voziti počasneje in se zapeljal ob rob steze. Mislil sem, da ima težave, zato sem ga prehitel, saj drugega nisem mogel storiti," je razočaran razlagal Trulli.

Vettel obžaluje neumnost
Da je na stezo v drugo zapeljal varnostni avtomobil, sta poskrbela Sebastian Vettel (Red Bull) in Robert Kubica (BMW Sauber). Kubica, ki je večino dirke vozil na tretjem mestu, se je v zadnjih krogih na trdih gumah začel hitro približevati Nemcu in vodilnemu Buttnu na mehkih gumah. Poljak je Vettla kmalu napadel. Vettel se ni predal brez boja, dirkača sta trčila in povsem raztreščila svoja dirkalnika. Mladi Nemec, "Baby Schumi", kot ga nekateri imenujejo, je pozneje priznal, da je naredil veliko neumnost, ki je njega in Kubico stala stopničk, ter se opravičil. "Imel sem priložnost, da zmagam. Mislim, da je bil Sebastian nekoliko preveč optimističen. Če bi bilo to v zadnjem zavoju, bi razumel, a še vedno so bili do konca trije krogi in ni imel možnosti, da bi ubranil drugo mesto, saj sem bil veliko hitrejši," je povedal Kubica. Vettel, ki je lani postal najmlajši zmagovalec dirke formule ena v zgodovini, je bil kaznovan s pribitkom desetih mest na štartu prihodnje dirke, njegovo moštvo pa s 50.000 dolarji kazni, ker se Vettel po nesreči s poškodovanim dirkalnikom ni takoj umaknil, temveč je nadaljeval po stezi.

Če potegnemo črto pod prvo dirko, lahko ugotovimo, da imajo največ razloga za optimizem pri Brawn GP-ju, Toyoti, BMW Sauberju tudi pri Red Bullu in Williamsu. Ferrarijev dirkalnik je relativno hiter, a ne najzanesljivejši, McLaren pa je kljub tretjemu mestu Hamiltona (če bi Brawn GP skupaj s Toyoto in Williamsom Fia po zaslišanju 14. aprila zaradi njihovih spornih difuzorjev kaznovala, bi utegnil celo postati zmagovalec) nima pretiranega razloga za veselje, saj še zdaleč niso dovolj hitri, da bi konkurirali najboljšim. In komu se najbolj smeji? Verjetno Berniju Ecclestonu, šefu formule ena, saj se je zaradi tehnične revolucije in spora okoli difuzorja že pred začetkom sezone veliko govorilo o najelitnejšem bencinskem športu, dirka pa je zadovoljila tudi številne privržence športa, ki so se v preteklosti pritoževali, da je dirkanje postalo sila dolgočasno.

Druga dirka bo na sporedu ža konec tedna v Maleziji.

T. V.