Kimi Räikkönen je na zadnjo dirko v Monte Carlo prispel v spremstvu boljše polovice, stevardese Minttu Virtanen. Foto: EPA
Kimi Räikkönen je na zadnjo dirko v Monte Carlo prispel v spremstvu boljše polovice, stevardese Minttu Virtanen. Foto: EPA

Ko nam bo enkrat uspelo dirkalnik prilagoditi mojim potrebam in izboljšati, se bodo stvari obrnile na bolje. Do takrat pa se moramo enostavno boriti s tem, kar imamo in hkrati upati, da bomo imeli na naslednjih dirkah več sreče.

Kimi Räikkönen
Mclaren MP4-20 - eden najhitrejših McLarnovih dirkalnikov v zgodovini, a hkrati tudi eden najmanj zanesljivih. Poleg Räikkönena je imel velike težave z njim tudi Juan Pablo Montoya.
Mclaren MP4-20 - leta 2005 najhitrejši dirkalnik v formuli ena, a hkrati tudi eden najmanj zanesljivih. Poleg Räikkönena je imel velike težave z njim tudi Juan Pablo Montoya. Foto: EPA


34-letnik je imel v letošnji sezoni že kar nekaj smole. Slabša izida je zaradi trkov z drugimi dirkači vknjižil v Maleziji in Bahrajnu, v Monaku mu je kazalo odlično, nato pa je vanj v času, ko je na progi vozil varnostni avtomobil, vanj od zadaj trčil nepozorni in za krog zaostali Max Chilton ter mu s svojo marussio predrl gumo, zaradi česar je moral Finec še drugič zapored v boks, s tem pa je izgubil tudi vse možnosti za boljšo uvrstitev, nemara celo na stopničkah.

Räikkönen, zadnji Ferrarijev dirkaški svetovni prvak (2007), je prepričan, da je letos nanizal že nekaj zelo dobrih predstav, ki pa so zbledele zaradi različnih incidentov na stezi. Po šestih dirkah v skupnem dirkaškem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena za zdaj kar precej zaostaja za tretjeuvrščenim moštvenim kolegom Fernandom Alonsom, ki ima 44 točk prednosti.
Malenkosti naredijo veliko razliko
"Letos sem večkrat dirkal zelo dobro, a vedno se je na stezi nekaj pripetilo, denimo predrta guma, trki drugih dirkačev. Pač, za zdaj se še nikoli ni izšlo po mojih željah," je dejal Räikkönen, ki si s slabšim uvodom v sezono sicer ne beli glave, je pa počasi že sit smole, ki se ga drži. "V Monaku sem bil v zelo dobrem položaju in res škoda, da so se upi po dobri uvrstitvi razblinili s predrto gumo. Na koncu takšne malenkosti naredijo veliko razliko," je še dejal. S ferrarijem F14 T je imel že med zimskim testiranjem veliko težav. V letošnji sezoni se nanj navaja postopoma, kot kaže, pa ga bo kmalu osvojil, saj je na zadnjih dirkah pokazal precejšnji napredek. "Ko nam bo enkrat uspelo dirkalnik prilagoditi mojim potrebam in izboljšati, se bodo stvari obrnile na bolje. Do takrat pa se moramo enostavno boriti s tem, kar imamo in hkrati upati, da bomo imeli na naslednjih dirkah več sreče," je še povedal.
V preteklosti smole na pretek
Räikkönen je imel v svoji karieri sicer veliko smole, zagotovo pa največ v sezoni 2005, ko bi po mnenju številnih tudi osvojil naslov svetovnega prvaka, če ga ne bi dirkalnik tolikokrat pustil na cedilu. Na dirki za VN San Marina se mu je zlomila pogonska gred dirkalnika, na VN-ju Nemčije je z vodilnega položaja odstopil zaradi težav s hidravliko. Na VN-ju Evrope mu je zagodlo vzmetenje, tako da je s prvega padel na enajsto mesto, za dirko v Franciji so mu morali zamenjati motor, zaradi česar je na štartu izgubil deset mest. Na vseh omenjenih dirkah je zmago odnesel poznejši prvak Alonso (Renault). Tistega leta je brez točk ostal še v ZDA - eni najbolj spornih dirk v moderni dobi formule ena -, ko moštva z Michelinovimi gumami (med njimi je bil tudi McLaren), ki so bile zaradi izjemno hitre obrabe na določenih delih steze zelo nezanesljive in nevarne, niso nastopila, saj bi bila v nasprotnem primeru v skladu z zakonodajo v zvezni državi Indiana lahko celo kazensko ovadena.
V zadnjih letih poleg težav v letošnji sezoni izstopa predvsem trk v Montrealu leta 2008, ko je od zadaj vanj ob izvozu iz boksov trčil Lewis Hamilton. Tudi lani se je po trku s Sergiem Perezom v Monte Carlu komaj dokopal do 10. mesta in velike točke, potem ko je v zadnjih desetih krogih prehitel šest dirkačev, kar tri v zadnjih treh kilometrih.

Ko nam bo enkrat uspelo dirkalnik prilagoditi mojim potrebam in izboljšati, se bodo stvari obrnile na bolje. Do takrat pa se moramo enostavno boriti s tem, kar imamo in hkrati upati, da bomo imeli na naslednjih dirkah več sreče.

Kimi Räikkönen