Prizor, ki je v kolesarstvu preredek. Trenutek odločitve v boju med štirimi šampioni, kot so Pogačar, Ganna, van Aert in van der Poel na lanskem Milano–Sanremo. Foto: RCS Sport
Prizor, ki je v kolesarstvu preredek. Trenutek odločitve v boju med štirimi šampioni, kot so Pogačar, Ganna, van Aert in van der Poel na lanskem Milano–Sanremo. Foto: RCS Sport

Tenis ima štiri turnirje za grand slame, kjer samo zdravje kroji udeležbo glavnih igralcev. Golf ima prav tako štiri velike turnirje s tako rekoč obvezno udeležbo vseh najboljših. Kaj pa kolesarstvo? En superturnir v klubskih barvah in šov v reprezentančnih dresih ob izteku sezone.

Ste vedeli, da Primož Roglič, Tadej Pogačar, Jonas Vingegaard, Remco Evenepoel in Wout van Aert ter Mathieu van der Poel še nikoli niso sočasno nastopili na isti dirki? Bizarno, a resnično. Šest trenutnih prvih zvezdnikov kolesarstva naj bi se prvič v karieri med seboj spoprijelo na jesenskem svetovnem prvenstvu v Švici. Seveda, če bodo vsi zdravi in še motivirani za naporno dirko v Zürichu ob koncu sezone.

Mogoče bo precedenčna dirka potekala predtem na olimpijskih igrah, če bi Danska v nasprotju s pričakovanji v svojo ekipo vključila dvakratnega osvajalca rumene majice, ki pa je zadnja leta izpuščal tako klasike kot reprezentančne nastope.

Dirka vseh dirk upravičuje vzdevek

Če sprejmemo osnovno delitev cestnih kolesarjev na dve skupini: v eni so kapetani za skupne seštevke etapnih dirk in v drugi mojstri za enodnevne klasike, hitro dobimo potrditev, zakaj ohranja Dirka po Franciji primat in poseben status.

Po objavljenih programih in načrtih se bodo namreč štirje izpostavljeni favoriti za osvojitev dirke vseh dirk v prihajajoči sezoni na etapni dirki soočili zgolj na poletnem Tour de Franceu 2024, kjer pa ne bo dveh velemojstrov.

Kolesarstvo potrebuje spremembe, zlasti v koledarju s preštevilnimi dirkami in redkimi trenutki, ko se najboljši merijo med seboj. Ali naj bo to na etapnih dirkah ali pa največjih klasikah – spomenikih.

Brez ponovitve lanskega marca

Si predstavljate, da bi se po sanjskem scenariju ljubiteljev klasik lahko trojec van Aert-Pogačar-van der Poel boril vse od Strade Bianche pa vsaj do Flandrije, če ne prek Roubaixa kar vse do Liègea. Foto: AP
Si predstavljate, da bi se po sanjskem scenariju ljubiteljev klasik lahko trojec van Aert-Pogačar-van der Poel boril vse od Strade Bianche pa vsaj do Flandrije, če ne prek Roubaixa kar vse do Liègea. Foto: AP

Lanska zmagovalca dveh spomenikov se mogoče sploh ne bosta srečala v svetovni seriji. Tadej Pogačar se je letos zaradi dvojčka Giro-Tour odpovedal spomladanskim severnim kockastim klasikam. Zato bo gorenjski volk svojo strast do enodnevnih dirk izživel v Italiji: na makadamu Strade Bianche in uvodnem spomeniku Milano–Sanremo, ki mu še manjka v zbirki.

A trenutno branilec zmage in svetovni prvak Mathieu van der Poel še ni potrdil nastopa na Primaveri. Na Via Romi zagotovo ne bo zmagovalca iz 2020, saj bo Wout van Aert vse podredil Flandriji in Pariz–Roubaixu, kar sta tudi glavna spomladanska cilja Mathieuja van der Poela. Posledično spomladi ne bo nobenega troboja med Slovencem, Nizozemcem in Belgijcem, ki so lani tako navduševali od Sanrema do Flandrije.

Sorodna novica UCI-lestvica 2024

Trikratni GC-troboj: dva na etapnih in v Ardenih

Še največji šov tako pripravljajo kapetani za skupno razvrstitev na etapnih dirkah (GC-kapetani). Če se uresničijo želje in tiha pričakovanja, bo Po Baskiji na začetku aprila in Po Dofineji na začetku junija potekal troboj Vingegaard – Roglič – Evenepoel.

129 Sproščeni Roglič usmerjen na Tour

Prav zmagovalci grand tourov lahko poskrbijo, da bo na koncu najzanimivejši najmanj ugledni spomenik: Liège–Bastogne–Liège, kjer se obeta soočenje Pogačar – Roglič – Evenepoel.

V novi Rogličevi ekipi so ob predstavitvi sicer zatrjevali, da res ne morejo razkriti spomladanskega programa, za katerega se bodo odločali sproti, a novi pomočniki v nemški ekipi, kot je Matteo Sobrero, razlagajo novinarjem, da bodo v Ardenih na Valonski puščici in Liègeu v službi zasavskega orla. Ob tem velja poudariti, da se v nasprotju z zadnjima dvema sezonama Vingegaard in Pogačar spomladi ne bosta soočila.

Vrhunci sezone: TdF, OI in SP

Kakor koli že pod črto so vrhunci sezone 2024 trije: 111. Dirka po Franciji (29. junija–21. julija), cestna dirka na olimpijskih igrah v Parizu (3. avgusta) in svetovno prvenstvo v Zürichu (29. septembra. (Ne)naključno vsa tri tekmovanja v prenosih na TV Slovenija in MMC-ju.

16 etapnih in 19 enodnevnih dirk

Svetovno serijo 2024 sestavlja 35 dirk, 16 etapnih in 19 enodnevnih dirk, od tega jih 29 poteka v Evropi. Med sezono se 12 dni prekrivajo različne dirke svetovne serije, pri čemer izstopa začetek marca s sočasnim potekom prestižnih etapnih dirk Pariz–Nica in Od Tirenskega do Jadranskega morja.

Sorodna novica Svetovna serija 2024
  • Trije grand touri,
  • pet spomenikov,
  • deset etapnih dirk v Evropi,
  • 13 enodnevnih dirk v Evropi,
  • etapna in enodnevna dirka v Avstraliji,
  • dve enodnevni klasiki v Kanadi,
  • etapni dirki v Združenih arabskih emiratih in na Kitajskem.
Sorodna novica Prva dirka v dresu Bore Hansgroheja in že prva zmaga za Welsforda

One Cycling osrednja tema zakulisnih pogovorov

Ravno razvlečen in težko pregleden ter preobširen koledar tekmovanj je cokla pri razvoju kolesarstva, ki je v zadnjega četrt stoletja postal globalen šport. Vse bolj se govori na glas, da spremembe res prihajajo, tako od koledarja do poskusa poenotenja trženja in morebitnega deljenja pogače med ekipe.

ASO oziroma Amaury Sport Organisation je francosko družinsko podjetje, ki prireja športne dogodke, zlasti v kolesarstvu, starševsko podjetje pa si lasti tudi francoski športni dnevnik in televizijo L'Equipe. Ob Dirki po Franciji ima ASO v svetovni seriji še Dirko po Španiji, obe francoski etapni dirki Pariz–Nica in Po Dofineji ter dva spomenika: Pariz–Roubaix in Liège–Bastogne–Liège. Ob tem organizirajo še Valonsko puščico, Eschborn-Frankfurt in po novem še klasiko v Hamburgu ter Dirko po Kataloniji. Skupno 10 od 38 dirk World Toura. Foto: ASO/Alex Broadway
ASO oziroma Amaury Sport Organisation je francosko družinsko podjetje, ki prireja športne dogodke, zlasti v kolesarstvu, starševsko podjetje pa si lasti tudi francoski športni dnevnik in televizijo L'Equipe. Ob Dirki po Franciji ima ASO v svetovni seriji še Dirko po Španiji, obe francoski etapni dirki Pariz–Nica in Po Dofineji ter dva spomenika: Pariz–Roubaix in Liège–Bastogne–Liège. Ob tem organizirajo še Valonsko puščico, Eschborn-Frankfurt in po novem še klasiko v Hamburgu ter Dirko po Kataloniji. Skupno 10 od 38 dirk World Toura. Foto: ASO/Alex Broadway

Projekt One Cycling ni več le govorica. Vodja čebel, najmočnejše ekipe v svetovni seriji, Richard Plugge in sočasno predsednik združenja profesionalnih ekip se je za podkast Radio Cycling razgovoril o trenutnem stanju projekta, ki naj bi ga poganjal denar savdskega javnega investicijskega sklada (PIF). Pogovori potekajo, vodilne ekipe se trudijo prepričevati tradicionaliste, kot je UCI. Ključna predpostavka in pogoj za morebitni uspeh je, kako lahko o delitvi dozdajšnje moči prepričajo ASO, prireditelja Toura kot najdonosnejšega kolesarskega dogodka, okoli katerega se vse vrti.

Prelomne spremembe z letom 2026?

Ob samih dirkah bodo tovrstni pogovori med ekipami, prireditelji in mednarodno kolesarsko zvezo skozi sezono oblikovali prihodnost športa. Ne nazadnje se z letom 2025 izteče zdajšnji okvirni tekmovalni koledar in v letu 2026 se pričakujejo prve otipljive spremembe, kot je zmanjšanje števila elitnih dirk, brez medsebojnega prekrivanja, spremenjeni sistem pa mora biti znan vsaj leto prej, torej konec letošnjega leta. Mogoče se celo uvede proračunska omejitev plač, za katero se zavzemajo nekateri vodje, med drugim tudi lastnik Bore Hansgroheja Ralph Denk.

Predsednik UCI-ja David Lappartient je sam nakazal, da ne izključuje prestavitve nekaterih spomladanskih spomenikov na jesen, kot je bilo to v koronskem letu 2020, ko bi po koncu grand tourov tudi kapetani za etapne dirke, kot je Pogačar, mogoče le upali se podati v severni pekel. Če se bo res spremenil koledar dirk, se potem lahko spremeni še marsikaj v svetu cestnega kolesarstva.

Riddle: ID: tVBiWtBn