Špela Ponomarenko Janić je z uvrstitvijo v veliki finale kajakaškega šprinta že uresničila cilj za Rio, pri čemer njena paradna disciplina 500 m še prihaja. Foto: Stanko Gruden/STA
Tina Mrak in Veronika Macarol, razred 470 v Riu
Tina Mrak in Veronika Macarol se borita za vrhunsko uvrstitev v razredu 470, kjer pa so v ponedeljek ostali brez načrtovanih treh plovov, ki jih morajo zdaj izpeljati v torek - na predvideni prosti dan. Foto: Stanko Gruden/STA
Špela Perše
Špela Perše je bila na polovici dveurnega plavalnega maratona tudi opomnjena z rumeno zastavo. "Mislim, da bi si jih tekmovalke ob meni zaslužile še več," je pokomentirala opomin Gorenjka. Foto: www.alesfevzer.com
Maja Mihalinec na 200 m v Riu
Slovenski šprinterki na 200 m sta močno zaostali za najboljšimi letošnjimi izidi, ki pa v številčno močni konkurenci vseeno ne bi zadostovali za preboj med 24 polfinalistk. Foto: Stanko Gruden/STA

Slovenska kajakašica Špela Ponomarenko Janić je v drugi polfinalni skupini zasedla tretje mesto in se z izidom 40,797 po času uvrstila v torkov veliki finale šprinterske tekme. 34-letna Koprčanka bo za izid kariere veslala v finalu A, ki bo na sporedu v torek ob 14.47 po slovenskem času.

Skupno je imela Ponomarenko Janićeva sedmi čas med osmimi finalistkami, kjer se bosta za zlato udarili Novozelandka Lisa Carrington in Azerbajdžanka Inna Osipenko-Rodomska, ki sta kot edini veslali po 40 sekundami. V 1. krogu kvalifikacij na 200 metrov je Ponomarenkova suvereno napredovala v polfinale s skupno petim časom (40,387).

Dobila obračun s svakinjo za finale
"Skupina je bila zelo težka. Štart mi ni najboljše uspel, a sem nato dobro veslala in mi je uspelo,"
je bila po uspehu zadovoljna Ponomarenko Janićeva, ki je za 185 tisočink ugnala svakinjo Natašo Douchev-Janić. "Svakinja me je že velikokrat premagala, tako da lahko tudi jaz enkrat njo. Bilo pa je težko, ker sva se zavedali, da se bova obe borili za to tretje mesto in preboj v finale po času," je sorodstveni dvoboj opisala Koprčanka.

"Borila se bom kot levinja"
"Jutri je nova tekma. Današnji časi ne povedo veliko, obračal se je tudi veter. Vse punce smo si zelo blizu, razen Lise Carrington, ki odstopa. Pred petimi tedni smo tudi trenirale skupaj in sem ji bila zelo blizu. Upam, da sem v tem času sama tudi kaj napredovala. Upajmo na vse najboljše, borila se bom kot levinja," se je proti finalu ozrla Špela Ponomarenko Janić in dala vedeti, da se bo borila tudi za odličja, zlasti če bo izboljšala štart.

Tri ure čakanja namesto treh regat za Mrak/Macarol
Po skoraj treh urah čakanja so na morju pred Riom v ženskem razredu 470 tudi s slovensko posadko Mrak/Macarol začeli s štartnim postopkom za 8. regato in jo formalno tudi začeli, a so jo že po dobri minuti prekinili, ker je začel veter pihati v sunkih do 26 vozlov. Predtem so posadke razreda 470 čakale, ker je bilo premalo vetra! Po še dodatne četrt ure čakanja je vodstvo tekmovanja odpovedalo jadralni dan, zdaj pa se vneto sestavlja urnik za torek.

Pred finnom morajo medalje podeliti še v laserju
Zdaj morajo razporediti ponedeljkovi končni odločitvi v razredu laser, šele nato bo na vrsti Vasilij Žbogar v razredu finn, pri čemer ima Izolan na dosegu novo medaljo. Žbogar je imel v ponedeljek sicer predvideni dan počitka, medtem ko bi morala Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 odjadrati 8., 9. in 10. regata. Slovenki sta skupno na četrtem mestu, razlike v boju za odličja pa so izjemno majhne.

Prvotno bi morale biti jadralke v 470 proste v torek in nato v sredo odjadrati regato za medalje, kjer se štejejo dvojne točke. Zaradi nestanovitnih vetrovnih razmer na morju in zalivu Guanabara so prireditelji potrdili, da se lahko program podaljša za dodatni dan.

Vrstni red po sedmih plovih:

#jadralkidržava točke
9.Zegers/Van VeenNizozemska47
10.Horwitz/MiddletonČile58

20-letna Peršetova 16. v plavalnem maratonu
Prva izmed slovenskih olimpijcev je 10. dan Ria nastopila daljinska plavalka Špela Perše, ki se je podala na preizkušnjo na deset kilometrov. Po četrtini in polovici proge je bila 20-letna Blejka na 17. mestu, do cilja pa je pridobila eno mesto in s časom 1:58:59,6 končala na 16. mestu. Za zlato Nizozemko Sharon van Rouwendaal je zaostala za slabi dve minuti in pol.

Mlada Blejka je vse do polovice plavala v vodilni skupini, v drugem delu pa tempu vodilnih, ki so dvignile ritem, ni mogla povsem slediti. "Zelo sem zadovoljna s končnim izidom. Tekma je bila zelo težka, nekaj je bilo tudi medsebojnih dvobojev in zato je bilo na koncu še težje, ko smo pospeševali. Tudi meni je dosti dobro uspelo razporediti moči, da sem v zadnjem krogu imela dovolj energije," je povedala Peršetova.

Šprinterki na 200 m daleč od izida sezone
V prvem krogu teka na 200 metrov sta obstali obe Slovenki. Maja Mihalinec je tekla v prvi skupini in je s časom 23,38 zasedla šesto mesto in bila daleč od napredovanja, saj je polfinale prinesel čas pod 23 sekundami oz. točno 22,94. Mihalinčeva je sicer na julijskem EP-ju odtekla 23,01.

Sabina Veit je tekla v zadnji, deveti kvalifikacijski skupini in je s časom 23,75 zasedla sedmo mesto in pri tem za 41 stotink zaostala za svojim letošnjim najboljšim izidom. Mihalinčeva je bila na koncu 48., Veitova pa 62. med 72 šprinterkami.

"Na zadnjih 50 kar odrezalo noge"
"Startala sem na osebni rekord, a žal mi ni uspelo. Začela sem dobro, potem pa mi je na zadnjih 50 metrih kar odrezalo noge in jih nisem več mogla nadzirati. Ne vem točno, kaj se je zgodilo, tudi ne vem, kaj reči. Preprosto sem se v teku nagnila preveč naprej, saj sem morda želela preveč. Na ogrevanju sem imela malo prazne noge, malo utrjene, kar ni logično, ker smo v teh dneh veliko počivali. Ko smo prišli na start, sem bila povsem prazna, poskusila sem se motivirati, a ni šlo,"
je po tekmi za TV Slovenija dejala Maja Mihalinec.

Še bolj razočarana je bila Sabina Veit, ki je napovedala počasno slovo od atletike: "Čutila sem težke noge, že zadnjih nekaj dni sem se slabo počutila. Čeprav sem želela dati vse od sebe, mi ni šlo. Na splošno me je utrudilo slabo počutje, najbrž vsi ti klimatizirani prostori, kar me je malo zdelalo. Čas za polfinale je bil danes zame nedosegljiv, pod 23 sekundami nisem sposobna odteči, žal se je tako izteklo. Sem razočarana in počasi bom zaključila svojo kariero."

Rokometaši za polfinale proti Dancem
Varovanci Veselina Vujovića so po zmagi nad Poljsko (25:20) dočakali nasprotnika v četrtfinalu - v sredo (predvidoma ob 18.30) se bodo pomerili z Dansko.