Primož Roglič je še drugič dobil . : EPA
Primož Roglič je še drugič dobil . : EPA

Danes bo Primož Roglič še drugo leto zapored postal kralj Dirke po Španiji. Še pred samim uradnim kronanjem v Madridu sta voditelja podkasta SOS-odmev Slavko Jerič in Toni Gruden pred mikrofon še zadnjič povabila strokovnega komentatorja Martina Hvastijo (kliknite na spodnjo sliko).

SOS-odmev, 42. del

Zelo kakovosten scenarij
Vuelta se je razpletla z vzponom na Covatillo, dolgo je kazalo, da ima Roglič vse pod nadzorom, a ob koncu je Richard Carapaz z dvojnim napadom poskrbel za napete zadnje minute. Hvastija je povzel: "Na koncu nam je bilo konkretno vroče. So bili trenutki, ko nam je zmanjkalo sape in ne veš, kaj natančno bi rekel, a na koncu se je dobro izšlo. Kot da je bilo vse natančno preračunano in bi šlo za kakovostno napisan scenarij. Pri Primožu nikoli ne veš, ali blefira ali res ne more." Roglič ni blefiral, vseeno pa mu je uspelo ubraniti 24 sekund prednosti.

Sorodna novica Roglič: "Neverjetna sezona. Ni kaj za dodati."

Zmagovalec ima vedno prav
Hvastija je v eni od prejšnjih epizod ocenil, da Roglič s sprinti preveč razmetava z močmi, a na koncu so mu ravno bonifikacije prinesle drugi grand tour: "Še dobro, da je razmetaval moči (smeh). Na koncu ima vedno prav zmagovalec, Primož je dobil Vuelto predvsem na račun bonifikacij, v primerjavi s Carapazom je imel 32 sekund več odbitka, sprinti so mu res koristili. Moramo pa se zavedati, da so bili vsi sprinti specifični, to niso bili klasični, ko je na koncu skupaj cela skupina, ki razvije hitrosti do 70 kilometrov na uro. Šlo je za razredčene skupine, kjer najboljših sprinterjev ni bilo. Roglič je glede na svoje karakteristike zelo eksploziven, a zaključki s sprinterskimi vlaki so popolnoma druga zgodba," je ocenil šestkratni udeleženec Vuelte.

Vabljeni k poslušanju

Hvastija prehitro odpisal Carapaza
Da je bil večji del dneva miren, je bila zaslužna Jumbo Visma, ki je po mnenju Hvastije dobro nadzorovala pobeg res velike skupine: "To
je res težko delo. Najprej je v ospredju delal Paul Martens, nato se je neizmerno izkazal veteran Robert Gesink, ki je narekoval tempo na treh klancih. Kontrolo je nato prevzel Movistar, ki pa je spet ostal brez etapne zmage. Sam sem prehitro odpisal Carapaza, izkazal se je kot izjemno dostojen nasprotnik, izjemno trdoživ, zelo kompakten. Brez pomoči ekipe je skoraj osvojil dirko. Izgubljal je položaj že v skupini, nato pa vseeno sprožil dva napada. Primož je takrat ostal brez nog. Vuelta je visela v zraku."

Na koncu so bili vsi izmučeni
Pri oddaji ste sodelovali tudi poslušalci in bralci. Na Bojanovo vprašanje, ali bi Roglič vseeno slavil, če bi bil klanec kilometer daljši, je gost razmišljal: "Mislim, da ja. Bolj me zanima me, kaj bi bilo, če bi Carapaz napadel sedem kilometrov pred ciljem, ko je bilo najbolj strmo. Na koncu so bili vsi izjemno izmučeni, sezona je bila izjemno naporna, šlo je za tri mesece neprestanega dirkanja. Nikoli se še ni dirkalo novembra, to je čas, ko kolesarji počivajo. Ta utrujenost se je poznala, na Primoževo srečo tudi Carapaz ni zmogel dovolj dinamita, tudi če bi bil klanec malo daljši."

Sorodna novica Roglič blizu še enemu redkemu dosežku

Prehitel bo Frooma
Roglič bo danes postal prvi zmagovalec Vuelte po četrt stoletja, ki se je pri tem veselil kar štirih etapnih zmag. Za piko na i je etapne zmage nizal na različne načine. Hvastija se tako strinja, da je najbolj kompleten kolesar: "Vsaj med tistimi, ki še poganjajo pedale. Danes bo vpisal 47. profesionalno zmago, s čimer bo prehitel Chrisa Frooma. Ima veliko željo po zmagovanju. Tudi zato ga imamo radi. Je močan stroj, fizične osnove ima take kot nihče drug. V tekmovalnem smislu je še mlad, ni naveličan zmag, ni zasičen s tem okoljem, kar velja za tiste, starejše od 30 let. Zanj je to še vse relativno novo, sveže in zanimivo, zato ima takšno željo."

Za hip se je ustrašil ponovitve Toura
Hvastija je med drugim napovedal, da bo imel Roglič po kronometru okrog 40 sekund prednosti, a razplet ga je vseeno presenetil: "Roglič je namreč startal zelo zadržano. Ustrašil sem se, da se mu bo ponovil razplet iz Toura, kjer je želel samo kontrolirati. Nato je dobil informacije o časih Pogačarja, zato je moral dodajati. Tu se ni pustil zmesti, ravnino je odpeljal v svojem ritmu, ne glede na čase tekmecev. Obdržal je konstanten ritem do samega klanca, dobro zamenjal kolo in odlično odpeljal klanec."

Spomin na nepozabni Tour. : Reuters
Spomin na nepozabni Tour. : Reuters

Oba imata koristi od rivalstva
Slovensko kolesarstvo je brez dvoma v zlatem obdobju, Tadej Pogačar je dobil Tour, Roglič zdaj Vuelto. "Upam, da bomo temu rivalstvu priča še nekaj let, to rivalstvo koristi obema, ne glede na to, kdo nam je bližje. Na koncu sta oba zaradi tega boljša," je prepričan Hvastija. A kdo si potem zasluži naziv športnika leta? Na eni strani ima Pogačar Tour, na drugi strani je Roglič na isti dirki s poškodbo osvojil drugo mesto, ubranil Vuelto in dobil Liege−Bastogne−Liege.

Zakaj ne bi bila oba športnika leta?
Sogovornik se je le zasmejal: "To je v rokah novinarjev, mi na kolesarski zvezi izbiramo kolesarja leta in imamo isto dilemo (smeh). Če govorimo in zagovarjamo trditev, da je Dirka po Franciji največja in najpomembnejša dirka, potem je zmagovalec te dirke najboljši v sezoni. Po drugi strani pa gre za neverjetno vrnitev Rogliča, ki je dobil Liege−Bastogne−Liege in Vuelto. Res je težko, če je bilo leto zaradi pandemije čudno in obrnjeno na glavo, potem lahko mirno izberemo tudi dva športnika ali kolesarja leta, mislim, da s tem ne bi bilo nič narobe."

V času Vuelte je bil z vami SOS-odmev

Roglič je ljubljenec ljudskih src
Hvastija je poudaril pomen strokovnih meril (ki so s Tourom brez dvoma jasna), hkrati pa poudaril čustva: "Mislim, da se bo večina odločala čustveno. Če upoštevamo tudi to, potem prednjači Primož. Je ljubljenec ljudskih src, s svojo neverjetno zgodbo je pritegnil veliko Slovencev, navadil nas je, da mu sledimo in ga imamo radi. Težko je zanemariti ta čustveni dejavnik."

Več otrok pomeni več trenerjev
Uspehi na cesti vplivajo tudi na porast otrok, ki so se vpisali v kolesarske klube, kar nekaterim klubom povzroča celo težave. Hvastija pojasnjuje: "Večina klubov ima tako veliko vpis, da ne vedo, kako bodo to obvladovali. Ni preprosto, da imaš namesto 20 otrok kar naenkrat 60, 80 ali celo 100. Potrebuješ več trenerjev, infrastruktur in telovadnic. Zagotovo pa bodo skozi to število lažje našli vse talente, s katerimi bi bilo vredno delati naprej."

Pokroviteljev ni več
Kolesarstvo je eden od zmagovalcev te krize, saj je na cesti vse več kolesarjev, tudi rekreativnih. Prodaja se vse več koles in opreme, kar pa nujno ne pomeni tudi več pokroviteljev. "V slovenskih razmerah je izjemo težko najti resne pokrovitelje, ki bi podprli kolesarstvo ali kateri koli drug šport. Vemo, kakšne številke krožijo v slovenskem športu, tudi od pokroviteljev vemo, kakšne so omejitve. Vrhunsko kolesarstvo je preseglo slovenske okvire. Takšnih kolesarjev (Roglič, Pogačar, Tratnik, Mezgec ...) v Sloveniji nismo sposobni plačati."

Novi kultni klanci pri nas?
Nekaj malega napredka je pri infrastrukturi. Hvastiji smo posredovali tudi vašo idejo glede morebitne nove gorske trase. Sogovornik meni: "Te ceste so zelo drage, v cestnem kolesarstvu smo vezani na to, kar naredi država. Ko pomislim na najbolj legendarne klance, na katere so speljane ceste, ne morem mimo tega, da je to vse zapuščina prejšnjih držav, krepko v prejšnjem stoletju. V zadnjih 100 letih v tem pogledu nismo naredili prav veliko. Nekaj cest se je asfaltiralo, prav novih cest na vzpone ali prelaze pa ni."

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem je trojka govorila še o Rogličevi statistiki letošnje sezone, koliko dni je nosil majico vodilnega, trasi zadnjega tedna Vuelte, mlajših kategorijah, ki letos niso bile veliko na cesti, naslednji Dirki po Sloveniji ...