041 Hvastija in Vuelta: Vse je v Rogličevih nogah

"Če pogledamo naprej v teh zadnjih pet etap. V Galiciji sta po kronometru še dve etapi in Galicija je izredno, izredno zahrbtna pokrajina, v kateri ni metra ravnine, četudi na zemljevidu izgleda vse enostavno. Že 14. etapa se konča na podobnem klancu kot je bila 10. etapa, ki jo je dobil Primož. Nato se karavana seli na mejo obeh Kastilj, kjer se prav tako lahko zaplete. Na koncu v soboto pride smučarsko središče Covatilla. Na vrhu je položen, predtem pa zelo konstanten klanec, povsem drugačen kot Angliru. Ob ekipni moči Jumbo Visme, bi to morali Nizozemci suvereno odpeljati." je strokovni kolesarski komentator Martin Hvastija opozoril, da od torka do zadnje gorske etape v soboto, vseeno na Vuelti ne bo miru in počitka.

Rdeča dirka nadaljuje rdečo nit podkasta
Rdeča nit tretje sezone MMC-jeve športne pogovorne oddaje je cestno kolesarstvo, zaradi česar sta novinarja Slavko Jerič in Toni Gruden na daljavo že tretji ponedeljek zapored razpredala o 75. Dirki po Španiji, pri čemer je strokovne uvide vnovič prispeval nekdanji profesionalec in zdaj direktor reprezentanc Slovenije ter dolgoletni strokovni komentator na Televiziji Slovenija.

Po kronometru trije dnevi pasti, nato Covatilla
Kolesarsko omizje je ovrglo privid tretjega tedna Vuelte , da bo vsega konec že s kronometrom. Lahko Roglič že v sredo znova zašprinta na ciljnem klančku v Ourenseju? Četrtkova 15. etapa prinaša tipično kolesarsko dirko v Galiciji ‒ neprestani gor-dol in skupno več kot štiri tisoč višinskih metrov. Petek prinaša vzpon 1. kategorije. Skratka tri etape, ki vabijo z napadom iz zasede, a Hvastija meni: "Ineos in Movistar nimata prave ostrine."

Zadnji preizkus in napad na rdečo majico bo v soboto s čisto pravo gorsko etapo in ciljnim zaključkom na Covatillo, kjer je leta 2011 že slavil Dan Martin. Bo Irec zadnji dan znova premešal mesta na zmagovalnem odru?

Zemljevidi in profili etap ter prerezi glavnih vzponov

Roglič za sekundo dobil kronometer in oblekel rdečo majico vodilnega

Roglič v karieri z eno izjemo vedno pred kvartetom
Na prosti dan je kolesarsko omizje pod lupo vzelo medsebojne izide v posamičnih kronometrih najboljše peterice kolesarjev na La Vuelti 20. Ugotovitev? Primož Roglič je bil v 28 dvobojih slabši samo enkrat. V uvodni etapi Dirke po Franciji 2017 v Düsseldorfu je šlo zasavskemu orlu vse narobe in je na 65. mestu postavil za 3 sekunde slabši čas kot Dan Martin.

Carapaz, Carthy in Mas še nikoli pred Rogličem
V vseh preostalih 27 merjenjih moči je bil Roglič razred zase proti Richardu Carapazu, Hughu Carthyju, Martinu in Enricu Masu. Vodilni kvartet po 12 od 18 etap loči vsega 35 sekund, kot peti kandidat vsaj za zmagovalni oder se z zaostankom 1:50 ponuja kapetan najmočnejše španske ekipe.

Hvastija: Od tekmecev bo hitrejši vsaj za 40 sekund
"Vse ostalo kot suveren prevzem vodstva in prevzem rdeče majice s strani Primoža Rogliča bi bilo presenečenje. Tudi sam pričakujem, da bo od vseh omenjenih hitrejši za vsaj 40 sekund,"
napoveduje Martin Hvastija, ki je bil še tretji teden gost podkasta SOS odmev.

"Ob dejstvu, da je napovedan nasprotni ‒ čelni veter, bodo vsi trpeli. Do izraza bo prišla aerodinamičnost in položaj na kolesu. Primož je v primerjavi s tekmeci pri tem veliko boljši, tako da se sploh ne bojim. Na koncu je sicer kratek in strm zaključni klanec, a verjamem, da bo Roglič teh 10 sekund zaostanka spreobrnil krepko, krepko v svojo korist. Potem tudi do Madrida ni več daleč," verjame Hvastija, da bo Roglič še tretjič na dirki prevzel skupno vodstvo, ki ga je doslej obakrat izgubil v nedeljskih etapah.

Vabljeni k poslušanju

Medsebojni izidi na posamičnih kronometrih


Richard CarapazPrimož RogličHugh CarthyDan MartinEnric MasSkupno:
Richard Carapaz
(48:29:27)
-0:84:20:50:64:21
Primož Roglič (+0:10)8:0-9:06:14:027:1
Hugh Carthy
(+0:32)
2:40:9-2:22:46:19
Dan Martin
(+0:35)
5:01:62:2-1:54:13
Enric Mas
(+1:50)
6:00:44:25:1-15:5
Roglič se je po zaključku zadnjih treh etap na Vuelti kot edini izmed favoritov ohlajal na kronometrskem kolesu, vse z namenom prilagoditve telesa na prisilno aerodinamično držo. Dokaz, kako temeljito se Jumbo Visma pripravlja na edino vožnjo na čas v Španiji. Foto: www.alesfevzer.com
Roglič se je po zaključku zadnjih treh etap na Vuelti kot edini izmed favoritov ohlajal na kronometrskem kolesu, vse z namenom prilagoditve telesa na prisilno aerodinamično držo. Dokaz, kako temeljito se Jumbo Visma pripravlja na edino vožnjo na čas v Španiji. Foto: www.alesfevzer.com

Lani na Giru Carapaz in Charty daleč od Rogliča
"Za primerjavo vodilne trojice so najbolj relevantni lanski trije kronometri na Giru, zlasti iz 1. etape nad Bologno in 9. etape na San Marino,"
poudarja Gruden. Uvodna etapa v Bologni je bila dolga 8 km s strmim klancem na San Luco. V San Marino je vodil 34,8-km kronometer, a z daljšim in manj strmim vzponom, obe etapi je Roglič tudi dobil. V 21. etapi je bolni in izmučeni Rogla z 10. mestom prišel do skupno 3. mesta, na 17-km progi je bil tudi en resen vzpon.

Hvastija: Zadeve bo treba rešiti pred kronometrom!

"Roglič je proti Carapazu v 1. etapi pridobil 47 sekund, enako proti Carthyu. V 9. etapi proti Ekvadorcu 1:55, proti Britancu pa 1:30. Za občutek še razlike v zadnjem kronometru v Veroni: 46 sekund proti Carapazu in 1:25 proti Carthyju," povzema lansko kronometrsko razmerje moči Gruden.

Z (ne)menjavo kolesa letos TJV ni imel sreče
Pomembna odločitev je tudi menjava ali nemenjava kronometrskega kolesa za kratek, a strm zaključni vzpon. Rogličeva ekipa letos pri tem še ni imela srečne roke: na DP-ju v kronometru na Pokljuki niso menjali, na finalu Toura na La Planche Des Belles Filles pa je ravno ponesrečena menjava (prepozno in slabo izvedena) potrdila, da bo rumena majica spolzela iz rok. Zdaj je zaradi zidu določeno posebno območje za menjavo kolesa, kot na SP-ju v Bergnu 2017, in ne bo treba izvesti menjave iz spremljevalnega vozila kot na DP-ju ali Touru.

Hvastija: Že v prvem tednu se bo videlo, kdo je kapetan Jumbo Visme

Ko ti zmanjkata dva zobnika
A v 41. delu podkasta SOS-odmev se še zdaleč ni govorilo samo o kronometru. V uvodnem delu se analizira nedeljski epski vzpon na Angliru in vprašanje napačnega prestavnega razmerja pri Rogliču (34x30 namesto 34x32, kot je vozila velika večina kolesarjev).

Kuss ‒ naslednji ameriški kapetan za Grand Toure?
Pod lupo se je vzelo Seppa Kussa, glavnega pomočnika Jumbo Visme, ki je svojemu kapetanu rešil kožo v zadnjih kilometrih. Ali lahko Američan postane samostojni vodja na tritedenskih dirkah ali bi se lahko tudi njemu ponovil film nekdanjih superoprod iz superekip Sky ali US Postal? Podarjeno je bilo, da je v resnici večja notranja konkurenca v nizozemski ekipi belgijski zvezdnik Wout van Aert.

O trošenju moči, drugi del

V podkastu 40 pred tednom dni je odmevala teza Martina Hvastije, da Primož Roglič preveč razmetava z močmi, nato pa je zasavski orel prišel v sredo in petek do dveh novih etapnih zmag.

"Zmagavalci tritedenskih dirk tekmujejo zelo racionalno. A Primož Roglič ni takšen: zelo rad zmaguje in ob tem še s preveliko lahkoto zmaguje. To mu prinaša neizmerno veselje, videli smo, kako se je razveselil zmag v preteklem tednu. Ob tem je njegov slog kolesarjenja oz. "razmetavanja z močmi" skrajno privlačen, kar je ljudem zelo všeč, česar mu res ne želim odvzeti. A v treh tednih se na Grand Tourih vse plača."

Simoni: Zoncolan je najgrši klanec, ki sem ga vozil
Hvastija je odgovoril na nekaj vprašanj poslušalcev, izstopa zlasti razmišljanje o najtežjih klancih v karieri in razliki med najtežjim ter najlepšimi vzponi. Dvakratni zmagovalec Zoncolana in zmagovalec Angliruja Italijan Gilberto Simoni je tako po koncu kariere na obisku v Sloveniji povedal: "Zoncolan je najgrši klanec, ki sem ga kadar koli vozil."

Zdaj je Roglič spomeniško zaščiten in že med velikani kolesarstva!

"Lepi klanci so tisti, ki so tekoči, vozni, z naklonom okoli 10 odstotkov, kjer so ceste lepo speljane. Za primer mi je Simoni dal ravno prelaz Stelvio. Ki je eden najbolj slikovitih klancev. Z najtežjih vzponov, kot sta Zoncolan in Angliru, ne odneseš nobenih drugih vtisov kot neskončno mučenje. To niso lepi klanci, so pa težki," je svoj pogled iz izkušenj o večnem kolesarskem vprašanju o najtežjih in najlepših klancih podal Hvastija.

Kot branilca rumene majice čakata Tadeja Pogačarja naslednje leto v Franciji popolnoma drugačna vloga in izziv. Ekipa Emirates se krepi in se bo še bolj podredila mlademu slovenskemu šampionu, ki ga čaka veliko bolj tradicionalni Tour z le tremi gorskimi etapnimi cilji in več ravninskimi kronometrskimi kilometri. Foto: AP
Kot branilca rumene majice čakata Tadeja Pogačarja naslednje leto v Franciji popolnoma drugačna vloga in izziv. Ekipa Emirates se krepi in se bo še bolj podredila mlademu slovenskemu šampionu, ki ga čaka veliko bolj tradicionalni Tour z le tremi gorskimi etapnimi cilji in več ravninskimi kronometrskimi kilometri. Foto: AP
Že za uvod cilj v klanec, v 11. etapi dvakrat na Mount Ventoux

TdF 2021: Rogliču ustreza vse, kaj pa Pogačarju?
V zaključnem delu pogovora se pretrese še sveže predstavljena trasa 108. Dirke po Franciji za leto 2021. "Primožu Rogliču ustreza vse, ko je v formi. Lahko si izmislijo, kar si hočejo. Težko pa presodim, kaj to pomeni za branilca naslova Tadeja Pogačarja, ki mu je letošnja trasa izredno ustrezala. Zdaj bo drugače, zgodnji kronometer, ki bo že razkril karte," so prvi občutki Martina Hvastije, ki bo naslednje poletje kot običajno sokomentiral Tour de France v prenosih na Televiziji Slovenija.

A do naslednjega poletja je še daleč, zlasti z upoštevanjem pandemije tudi negotova tekmovalna sezona 2021. Še predtem je treba skleniti kolesarsko sezono 2020, kjer se bo v tem tednu razpletla še zadnja velika dirka ‒ La Vuelta 20. V pričakovanju, ali bo Rogliču uspelo ubraniti lansko zmago v Španiji, vabljeni k poslušanju podkasta SOS-odmev in na slišanje po sobotnem razpletu na Covatilli.