083 Po danskem ogrevanju čakajoč na kocke in prve gore
Bosta v sredo po kockah Roubaixa Vingegaard in Roglič vozila ločeno, da  v primeru nesreče Jumba Visme ne bi ogrozilo obeh kapetanov? Foto: Reuters
Bosta v sredo po kockah Roubaixa Vingegaard in Roglič vozila ločeno, da v primeru nesreče Jumba Visme ne bi ogrozilo obeh kapetanov? Foto: Reuters

Od velikih pričakovanj in želja po vetru na Danskem ni bilo veliko. "Imeli smo sicer V od vetra, ne pa E od ešalonov," je voditelj MMC-jevega športnega podkasta Slavko Jerič opisal dejavnik, ki je prizanesel karavani 109. Dirke po Franciji. Četudi se je zdelo, da v tekmovalnem smislu za končno rumeno majico ni bilo prav veliko dogajanja, pa je uvodni kronometer in tudi nekaj zapletov poskrbelo, da je slika v skupnem seštevku že razvidna.

Čeprav je med kapetani Pogačar v najboljšem položaju, se ekipa UAE Emirates v prvih etapah ni preveč izpostavljala vetru oziroma je namerno iskala zavetrje. Foto: Reuters
Čeprav je med kapetani Pogačar v najboljšem položaju, se ekipa UAE Emirates v prvih etapah ni preveč izpostavljala vetru oziroma je namerno iskala zavetrje. Foto: Reuters

Slovencema in Dancu še najbližje britanska grenadirja

"Prvi trije favoriti so že razred zase v zgolj 9 sekundah razlike, sledi dvojec grenadirjev Adam Yates (+16) in Geraint Thomas (+18) ter Aleksander Vlasov (+24), ki je vozil v največjem dežju in še s tisto grozljivo čelado. Kandidata za oder Enric Mas in Ben O'Connor, lani šesti in četrti kolesar Toura, zaostajata skoraj že minuto, kar ni malo po uvodnih treh etapah," je drugi voditelj SOS-odmeva Toni Gruden opozoril na veliko sliko Toura 2022, ki se je začela risati na Danskem.

Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard ter Primož Roglič že uživajo nekaj prednosti, kar stopnjuje pričakovanja v obračunu med ekipama UAE Emirates in Jumbo Vismo.

Kdor je izgubil v kronometru, nato zapravil še 39 sekund

Predvideni kapetani, ki so največ izgubili že na 13-kilometrski vožnji na čas v 1. etapi, so se nato povečini tudi ujeli ob padcu v zaključku 3. etape, kjer so izgubili še dodatnih 39 sekund. Med najbolj ambicioznimi ekipami sta tako pri repu kluba kapetanov oba aduta Bahrain Victoriousa, kar nekaj težav je bilo tudi pri Ineos Grenadiers.

Sorodna novica Danska pravljica, kjer skoraj ni bilo prostora za mali odmor

"G. Thomas je na kronometru pozabil sleči dežni brezrokavnik, kljub temu je z njim odpeljal vrhunski kronometer, za Rogličem zaostal zgolj 9 sekund in 18 za Pogačarjem. Daniel Martinez je bil na tleh in se je kar potolkel po nogah. Bahrain ob vsem pritisku že kronometra ni najbolje odpeljal, nato sta tako Caruso kot Haig izgubila v nedeljo dodatnih 39 sekund. Največji osmoljenec je zagotovo Rigoberto Uran, od padca na kronometru, do okvar in lovljenja v soboto, v 3. etapi pa tudi on v skupini, ki je izgubila 39 sekund," je Gruden osvetlil dogajanje.

Vabljeni k poslušanju

Boj za zeleno odločen že do Alp?

S serijo treh drugih mest je Wout van Aert sočasno dejanski lastnik tako rumene kot zelene majice. Po napovedi belgijske Sporze bi za izpolnitev svojega cilja in zelene majice v Parizu potreboval okoli 300 točk, zdaj pa je že pri 107 točkah. Kdo ga lahko izzove in s tem zamoti pri pomoči kapetanski navezi Vingegaard–Roglič? "Najresnejši tekmec, ki je sposoben tega boja, deluje Peter Sagan, pa seveda Fabio Jakobsen, ki ima 90 točk. Slovak ima že 53 točk zaostanka. Zdaj bodo še tri zaporedne etape po okusu van Aerta, točke pa bodo sprinterske, četudi ne bo šlo za ravninske sprinte. Kot je rekel Roglič, lahko van Aert že v tem tednu opravi levji delež v tem boju, dokonča pa na koncu v 19. in 21. etapi."

Sorodna novica Čerin: Strategija Jumba Visme ni nujno napačna

Kocke, lepa dekleta in že tudi Alpe

Po dnevu selitve z Danskega v severno Francijo od 4. do 9. etape najprej sledijo tri zaporedne razgibane etape, prvi od petih visokogorskih etapnih ciljev in obisk Švice, ki se konča v Alpah. Strah in razburjenje za sredo napovedujejo razvpite kocke Roubaixa, zatem v petek prihaja zaključni vzpon na La Super Planche des Belles Filles.

Največ akcije na razgibanih etapah?

"Že torkova etapa Dunkerque–Calais je lahko nevarna. Mogoče bo pa enkrat le pihalo dovolj, ob tem je ob severni obali en kup kucljev. V sredo bo na kockah severnega pekla zanimivo že zaradi stresa. Glavni boj bo za sam vstop na kocke in potem še nujen nasmeh sreče, da ni okvar. Tukaj se ne bo čakalo, če pride do prebitih gum in drugih zapletov. V četrtek se starta v Belgiji, kjer si van Aert zagotovo želi biti še v rumeni majici, dan pa se konča v Longwyju, kjer je leta 2017 slavil Sagan. Razgiban zaključek z dvema poskočnima klančinama ob koncu, kjer prav tako pride še do kakšnih sekund razlike. Podobna etapa še s strmejšim zaključkom pride v soboto, ko je cilj v Lozani pri olimpijskem stadionu," je Gruden bolj opozoril na razgibane etape kot samo desko lepih deklet, kjer se je na Touru 2020 na gorskem kronometru zgodil znameniti preobrat za zmago Pogačarja pred Rogličem.


Sorodna novica Kdo ali kaj lahko ogrozi Slovenca? Hvastija: atomska bomba ali covid

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem je bil govor še o naslednjih temah:
− o pravljičnih prizorih na Danskem
− koliko res stane Grand Depart v tujini?
− zvezda uvodnega konca tedna Magnus Cort
− veliko pričakovanj in strahu, na srečo malo drame
− povezana usoda etapnih zmagovalcev Jakobsena in Groenewegna
− katera kolesarja sta nabrala še več zaporednih 2. mest?
− komu prisluhniti pri dilemah pri ciljih in taktiki Jumba Visme
− sreča v nesreči: Pogačar že dvakrat ogrožen, Roglič mojstrsko mimo padca
− bodo "čebele" na prvi gorski etapi predale rumeno majico?
− Zanimivost o številki 83. Od Toura 1983 do Janija Brajkoviča.