Nemčija je želela cestnine uvesti tako, da bi Nemcem denar skozi davčne olajšave vrnila, Evropska komisija pa trdi, da je to diskriminatorno do državljanov drugih članic EU-ja. Foto: EPA
Nemčija je želela cestnine uvesti tako, da bi Nemcem denar skozi davčne olajšave vrnila, Evropska komisija pa trdi, da je to diskriminatorno do državljanov drugih članic EU-ja. Foto: EPA
Violeta Bulc
Nemški mediji problematizirajo vpletanje predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja, ki je v pogovorih nadomestil za to pristojno komisarko Violeto Bulc, ki je bila do nemški načrtov zelo kritična. Foto: EPA
Na vidiku nemške vinjete

Nemčija je skušala cestnine uvesti tako, da bi Nemcem denar skozi davčne olajšave vrnila, Evropska komisija pa je nato sprožila postopek pred Evropskim sodiščem, ker predlagani zakon ni skladen z evropsko pogodbo o nediskriminaciji, je za Radio Slovenija poročala Polona Fijavž.

Dobrindt je zadnje mesece iskal rešitev skupaj s predsednikom Evropske komisije Jean-Claudom Junckerjem in sporočil, da so jo našli. V Bruslju so napredek najavili na predvečer kongresa stranke CSU, katere član je Dobrindt. Uvedba cestnin je paradni projekt nemškega ministra za promet, ki je na strankarskem kongresu požel veliko pohval.

"Približali smo stališča in prepričani smo, da bomo dosegli dogovor še ta mesec. Ostalo bo pri tem, da ne bo dodatnih stroškov za domače voznike, radi pa bi okrepili okoljevarstveno plat," je dejal Dobrindt.

Preboj v pogajanjih naj bi bil v tem, da bi nemški vozniki dobili denar za vinjete povrnjen skozi ekološki davek in ne neposredno za cestnine, kar naj ne bi bilo več diskriminatorno do drugih državljanov EU-ja, Berlin pa naj bi bil pripravljen uvesti tudi več kratkoročnih vinjet. 10-dnevna naj bi stala 2,50 evra, komisija pa predlaga tudi vinjete za konec tedna za čezmejne obiskovalce.

Preboj ali "zvijača"
"Za nikakršen preboj ne gre, ampak za zvijačo," pa je zadeve komentiral poslanec Zelenih v Evropskem parlamentu Michael Cramer. Tudi v nemških medijih se pojavljajo ugibanja, zakaj se je v dogovor osebno vpletel predsednik Evropske komisije in v pogovorih nadomestil za to pristojno komisarko Violeto Bulc, ki je bila do nemški načrtov zelo kritična.

Nezaupljivi so tudi v koalicijskem SPD-ju, ker bo birokracija požrla več denarja, kot se bo natekel v proračun od kratkoročnih vinjet, zato ni nujno, da bo spremembe zakona, ki so za to potrebne, v parlamentu podprla.

Opozorila glede Slovenije
Pritožbo pred Evropskim sodiščem napoveduje tudi Avstrija. "Evropska komisija je vpletena v kravje kupčije, da bi se izognila sporu z Nemčijo," je dejal avstrijski minister za promet. Markus Feber iz bavarskega CSU-ja pa je opozoril, da naj posamezne države raje pazijo, da ne bo sodišče pod drobnogled vzelo njihovega sistema cestninjenja, pri tem pa je izpostavil Slovenijo. "Ste se že kdaj peljali skozi Slovenijo za konec tedna in za vinjeto plačali 15 evrov," je vprašal Feber, je še poročala Polona Fijavž.

Na vidiku nemške vinjete