Med zastojem v Suezu je bila 29-letna Elselehdarjeva za krmilom ladje Aida IV., na stotine kilometrov proč v Aleksandriji, kljub temu pa so po spletu zaokrožile govorice, da je za nesrečo kriva prav ona.

"Šokirana sem bila," je povedala za BBC.

Plovilo Aida IV. v lasti egiptovskega organa za pomorsko varnost je zadolženo za oskrbo svetilnika v Rdečem morju in za usposabljanje kadetov Arabske akademije znanosti, tehnologije in pomorskega trensporta (AASTMT).

Govorice o vlogi Elselehdarjeve pri ladji Ever Given so izšle iz posnetkov zaslona lažnega medijskega naslova, ki naj bi ga objavili pri Arab News, v katerem so zapisali, da je prav ona vpletena v sueški incident.

V resnici je celotna posadka ladje Ever Given indijska, njen kapitan pa Sajed Šeaša. Iz egiptovske pomorske uprave so sporočili, da ni odgovoril niti na eno od osmih zastavljenih vprašanj v povezavi z nasedlo ladjo.

Ladja velikanka Ever Given je dober teden dni onemogočala ključno svetovno pomorsko pot. Foto: Reuters
Ladja velikanka Ever Given je dober teden dni onemogočala ključno svetovno pomorsko pot. Foto: Reuters

Številni izzivi za ženske v tem poslu

Potvorjena slika je izšla iz resničnega članka na Arab News iz 22. marca, v katerem so objavili profil Marwe Elselehdar kot prve kapitanke ženskega spola v zgodovini Egipta.

Fotografija z lažno novico vred se je kot vihar razširila po medmrežju, Elselehdarjeva pa pravi, da se ji sanja ne, kdo je prvi delil lažno novico – ali zakaj.

"Zdelo se mi je, da so me morda vzeli za tarčo, ker sem uspešna ženska na tem področju ali ker sem Egipčanka, a ne morem biti prepričana," je dejala.

To sicer ni prvič, da se je morala spopasti z izzivi v industriji, ki ji zgodovinsko dominirajo moški. Po podatkih Mednarodne pomorske organizacije (IMO) ženske predstavljajo le dva odstotka pomorščakov na svetu.

Marwa pravi, da je vedno oboževala morje, da se pridruži trgovski mornarici, pa jo je navdihnil brat, ko se je vpisal na AASTMT. Čeprav je akademija takrat sprejemala le moške, se je vseeno prijavila, sprejeta pa je bila po tem, ko ji je zeleno luč prižgal takratni egiptovski predsednik Hosni Mubarak.

Seksizem na vsakem koraku

Med študijem se je po lastnih besedah s seksizmom spopadala na vsakem koraku.

"Na krovu so bili sami starejši moški z drugačno mentaliteto, zato je bilo težko, ker nisem mogla najti podobno mislečih ljudi, s katerimi bi se lahko pogovarjala," pravi. "Velik izziv je bil prestajati sama in premagati vse to, ne da bi to pustilo posledice na mojem mentalnem zdravju."

"Naša družba še vedno ne sprejema ideje, da bi dekleta lahko delala na morju in bila daljši čas proč od svoje družine," je dodala. "A ko počneš, kar imaš rad, ni treba iskati strinjanja vseh."

Orje ledino

Po diplomi je Marwa napredovala do čina prve oficirke, mesto kapitanke Aide IV. pa prevzela leta 2015, ko je ta ladja postala prvo plovilo, ki je preplulo v na novo razširjeni Sueški prekop, Marwa pa prva ženska, ki je plula čezenj.

V tistem času je bila najmlajša in prva egiptovska kapitanka, ki je preplula omenjeno pomorsko pot. Leta 2017 ji je na paradi ob dnevu žensk predsednik Abdel Fatah El Sisi za njeno delo podelil posebno odlikovanje.

Ko so se pojavile govorice o njeni vlogi v sueški zapori, se je predvsem zbala, kakšne posledice bo to imelo na njeno delo.

"Ta lažni članek je bil v angleščini, zato se je razširil še v tujino," razlaga. "Tako zelo sem se trudila zanikati vsebino članka, ker je vplivala na moj sloves in na vsa prizadevanja, ki so me pripeljala do točke, kjer sem zdaj."

Jeza se je sprevrgla v hvaležnost

A, kot pravi, so jo nekateri odzivi tudi ohrabrili. "Komentarji pod člankom so bili zelo negativni in zlobni, a po drugi strani sem prejela tudi toliko izrazov podpore od povsem običajnih ljudi kot tudi svojih sodelavcev," je povedala.

"Odločila sem se, da se raje osredotočim na vso podporo in ljubezen, ki ju dobivam, zato se je tudi moja jeza spremenila v hvaležnost. Ob tem pa je treba biti tudi iskren, da sem postala s tem še slavnejša."

Prihodnji mesec bo Elselehdarjeva opravljala še zadnji izpit, da bi si pridobila polni čin kapitanke, upa pa, da bo lahko še naprej služila kot vzornica ženskam v ladijski industriji. "Moje sporočilo ženskam, ki si želijo delati na pomorskem področju, je: borite se za tisto, kar imate rade, in ne dopustite, da negativnost vpliva na vas," še polaga na srce kolegicam.