Referendum o omejevanju prihoda velikih avtomobilov v središče mesta. Foto: Reuters
Referendum o omejevanju prihoda velikih avtomobilov v središče mesta. Foto: Reuters

Referendumsko vprašanje se je glasilo: Ali ste za uvedbo posebnih tarif za parkiranje osebnih vozil, ki so težka, velika in močno onesnažujejo? Pritrdilno je odgovorilo 54,55 % volivcev, poroča BBC.

Osebna vozila na notranje zgorevanje ali hibridna osebna vozila, težja od 1,6 tone, in električna vozila, ki so težja od dveh ton, bodo v središču mesta za parkiranje plačevala 18 evrov na uro, v predmestjih pa 12 evrov na uro.

Glasovalne pravice je imelo približno 1,3 milijona prebivalcev osrednjega Pariza. Vendar izid ne bo vplival nanje, saj bo parkiranje na ulicah za lokalne prebivalce ostalo nespremenjeno. Ukrep namreč ne bo veljal za prebivalce mesta, ki imajo parkirna dovoljenja, taksiste, zdravstvene delavce in invalide, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Dražje parkiranje je torej namenjeno predvsem ljudem iz predmestij, ki se čez dan vozijo v središče prestolnice. Po navedbah pariške mestne hiše naj bi ukrep zadeval desetino v mestu parkiranih vozil in mu prinesel dodatnih 35 milijonov evrov.

Omejevanje onesnaževanja ali kazenski ekologizem?

Referendum so izvedli na pobudo županje Anne Hidalgo, ki je prepričana, da so veliki športni terenci nevarni in škodljivi za okolje. "Večji kot so, bolj onesnažujejo," je decembra utemeljila svojo pobudo in opozorila tudi, da zavzamejo veliko prostora.

Prikimavajo ji okoljevarstveniki, ki po poročanju BBC-ja izpostavljajo, da športna terenska vozila oz. SUV-ji porabijo več goriva kot drugi avtomobili ter da njihova proizvodnja in uporaba povzročata več škodljivih izpustov.

Podporniki tega ukrepa navajajo še, da so visoka vozila v nesrečah smrtonosnejša od lažjih avtomobilov.

Medtem pa nasprotniki takšnih ukrepov opozarjajo, da je SUV marketinško ime, ki ne pomeni nič. Prepričani so, da je klasifikacija SUV zavajajoča in da bo to vplivalo na številne družinske avtomobile.

Francoski minister za okolje Christophe Bechu je za televizijo RTL dejal, da so višje parkirnine "kazenski ekologizem". "Novi, moderni športni terenci ne onesnažujejo več, temveč lahko celo manj kot majhna dizelska vozila, izdelana pred letom 2011," pa so sporočili iz francoskega avto-moto kluba.

Županja želi, da Pariz postane do okolja prijazno mesto

Županja Hidalgo je na položaju skoraj 10 let. Obljubila je, da bo Pariz, ki se pripravlja na poletne olimpijske igre, postal do okolja prijazno mesto. V času njenega županovanja so bile številne pariške ulice, vključno z obrežji reke Sene, urejene za pešce, zgrajeno je tudi obsežno omrežje kolesarskih stez.

Lani aprila so na njeno pobudo izvedli tudi mestni referendum o prepovedi izposoje e-skuterjev na pariških ulicah. Prepoved je dobivala podporo, a je glasovalo manj kot osem odstotkov prebivalcev, ki so imeli pravico glasovati.

Podražitev parkirnin v Parizu