Foto: EPA
Foto: EPA

Vlak je iz Berlina odpeljal v ponedeljek zvečer, bil je polno zaseden, pospremili pa so ga z ovacijami, piše Guardian.

V njem je bil tudi francoski minister za promet Clément Beaune, ki je pred odhodom objel nemškega ministra za promet in digitalne zadeve Volkerja Wissinga. Beaune je po prihodu v Pariz potovanje opisal kot veličastno: "To je dober začetek. To je simbol, ki ga trenutno potrebujemo, saj potrebujemo pozitivne projekte, okoljske in evropske."

Nočni vlak med Berlinom in Parizom so že leta zahtevali potniki, politiki in okoljski aktivisti. Potem ko so nočni vlaki na začetku stoletja izgubili boj z nizkocenovnimi letalskimi prevozniki in hitrimi vlaki, kaže na vrnitev k počasnejšim, a čistejšimi načini prevoza, so poudarili na dogodku.

Za povezavo Berlin–Pariz skrbita francoski in nemški nacionalni železniški operater SNCF in Deutsche Bahn, za vozni park pa je poskrbel avstrijski železniški prevoznik ÖBB, katerega vlaki Nightjet že prečkajo srednjo Evropo.

Leta 2020 je francoski predsednik Emmanuel Macron dejal, da nameravajo do leta 2030 odpreti vsaj deset novih spalnih vlakov – v nedeljo je tako po 20 letih zapeljal nočni vlak iz Pariza v Aurillac v departmaju Cantal. Francoska vlada je vložila 100 milijonov evrov za oživitev nacionalnega omrežja in pripravo novih vagonov za uporabo.

Medtem želi Deutsche Bahn z nočnimi vlaki "zapeljati" v trinajst drugih velikih evropskih mest.