Trup nesrečnega francoskega letala so našli šele slabi dve leti po nesreči in s podmornicami pridobili tudi podatke iz črnih skrinjic. Foto: EPA
Trup nesrečnega francoskega letala so našli šele slabi dve leti po nesreči in s podmornicami pridobili tudi podatke iz črnih skrinjic. Foto: EPA
Črna skrinjica
Posnetki in podatki iz črne skrinjice razkrivajo, kako je prišlo do ene najhujših letalskih nesreč zadnjih let. Foto: EPA

Podatki razkrivajo, da pilota Marca Duboisa, ko se je letalo znašlo v težavah nad Atlantskim oceanom v bližini severovzhodne obale Brazilije, ni bilo v kabini, poroča nemški tednik Der Spiegel.

Kapitan zgolj usmerjal kopilota
Spiegel se sklicuje na neimenovanega strokovnjaka iz kroga preiskovalcev nesreče, ki je povedal, da je mogoče na posnetku črne skrinjice, ki snema pogovore v kabini, slišati, kako je pilot Dubois prihitel v kabino, ko se je letalo znašlo sredi slabega vremena. "Obema kopilotoma je dal navodila, da bi rešili letalo," besede strokovnjaka povzema Spiegel.

Preiskovalci so do zdaj domnevali, da je posadka airbusa A330 letalo usmerila neposredno v območje slabega vremena. Vendar pa je druga najdena črna skrinjica, ki snema parametre leta, zdaj pokazala, da je posadka skušala najti najboljšo mogočo pot skozi nevihtne oblake.

Zavedeni z napačno hitrostjo letala
Sprva je sicer kazalo, da se bo posadki uspelo prebiti skozi nevihto, saj črna skrinjica ni posnela podatkov o hujših turbulencah. Vendar pa so podatki o poletu pokazali, da so se ledeni kristali, ki so nastali ob slabem vremenu, prilepili na merilnik za merjenje hitrosti oz. na pitotovo cev. Kot še kažejo podatki, se je letalo po težavah z merilnikom nenadoma strmo dvignilo, zaradi česar je potem verjetno izgubilo vzgon in nato padlo v ocean.

Ali je bil za to odgovoren pilot ali pa so posegli vmes računalniki na airbusu, ker naj bi merilnik pokazal, da je letalo nenadoma izgubilo moč, za zdaj ni znano. Proizvajalec letal Airbus preiskave, ki še poteka, za Spiegel ni želel komentirati.

Ovržena teza o tehnični napaki airbusa
Ugibanj glede nesreče airbusa A330 naj bi bilo konec junija, ko je mogoče pričakovati ugotovitve iz analize obeh črnih skrinjic, je povedal francoski državni podsekretar za promet Thierry Mariani. Po prvih ugotovitvah naj vzrok za nesrečo ne bi bila tehnična napaka na letalu.

Preiskovalci so obe črni skrinjici ponesrečenega airbusa A330 odkrili v Atlantiku v začetku maja. Letalo je 1. junija 2009 padlo v Atlantski ocean le štiri ure po vzletu iz Ria de Janeira. V nesreči je umrlo vseh 228 potnikov in članov posadke. Razbitine letala so našli aprila letos okoli tisoč kilometrov severovzhodno od obale Brazilije.