Razbitine Coste Concordie ostajajo vsem na očeh. Foto: EPA
Razbitine Coste Concordie ostajajo vsem na očeh. Foto: EPA
Schettinu sodijo zaradi večkratnega uboja iz malomarnosti. Foto: EPA
Leto dni po nesreči Coste Concordie

Na otoku, kjer je brodolom doživela ladja z več kot 4.200 potniki in člani posadke na krovu,
v spomin na tragični dogodek in žrtve nesreče potekajo spominske slovesnosti in maša.
Med spominsko mašo se je škof Guglielmo Borghetti zahvalil prebivalcem Giglia, ki so po nesreči pohiteli na obalo, da bi pomagali brodolomcem. Maša je potekala v cerkvi Santi Lorenzo e Mamiliano, kamor se je po nesreči križarke zateklo veliko preživelih.
Župan Giglia, družinski člani žrtev in predstavniki podjetja Costa Crociere, ki je bilo operater ponesrečene križarke, so v morje pri kraju nesreče poleg cvetja odvrgli tudi odlomljen kos morskega grebena. Ravno v ta greben je trčila Costa Concordia, potem ko je kapitan Francesco Schettino zaplul preblizu obale ter 4.229 potnikov in članov posadke pognal v katastrofo.
Proti Schettinu sicer še poteka preiskava zaradi uboja, povzročitve brodoloma in zapustitve ladje pred potniki.

Na otoku so se zbrali tudi preživeli nesreče. "Dobro je, da smo prišli. S tem želimo nekako zaključiti krog," je povedala Anne Marie Royer.

Čez dan se bodo na otoku vrstile slovesnosti, med drugim žalna maša, koncert in odkritje spominskih plošč. Ob 21.45, ko se je pripetila lanska nesreča, se bodo žrtev spomnili z minuto molka, nato se bodo oglasile sirene ladij.

Čkajoč na obsodbo
Javnost sicer še vedno čaka na obsodbo odgovornih. Med preiskovanimi je 12 oseb, izmed katerih se jih bo osem moralo zagovarjati na sodišču. Glavni obtoženec je Schettino, ki ga tožilci med drugim obtožujejo večkratnega uboja iz malomarnosti. Če bo obsojen, mu grozi 20 let zapora.

Nesreča se je zgodila, ko je Schettino turistično križarko preusmeril preblizu obale, da bi njegov vodja strežbe Antonello Tievoli lahko "pozdravil" svoj otok. Schettino se zagovarja, da je isti manever brez posledic izpeljal že večkrat, družba Costa Crociere pa se je od kapitanovega dejanja popolnoma distancirala.

V preiskavi so prišle na dan še številne druge malomarnosti - tako kapitana kot osebja -, pa tudi tehnične pomanjkljivosti ladje, kot denimo ta, da črna skrinjica ni delovala, pomorske karte pa niso bile popolne.

Odškodnin še ni
Razbitine ladje medtem ostajajo vsem na očeh, okoli 500 metrov od otoške obale. Pri odstranjevanju oziroma zaenkrat zgolj pripravah na to sicer sodeluje 450 delavcev iz 18 držav. Težavna odstranitev bo po besedah podjetij, ki so zadolžena zanjo, počasnejša in dražja, kot je bilo prvotno načrtovano, nasedla križarka pa ne bo odstranjena še do konca poletne sezone.

V načrtu je, da bodo ladjo zasidrali v dno, da bi preprečili premikanje, jo nato postavili pokonci in jo do septembra odvlekli v eno od italijanskih pristanišč. Odstranitev naj bi po ocenah Coste Crociere stala 400 milijonov ameriških dolarjev, kar je 100 milijonov več kot prvotno načrtovano.

Potniki še čakajo na odškodnine, saj se jim skuša družba Costa Crociere oziroma njena ameriška lastnica Carnival Corporation na vse pretege izogniti. Carnival Corporation je šel celo tako daleč, da je v petek pred ameriškim sodiščem vse zahteve za odškodnine zavrnil, češ da so krivi kar potniki sami, saj da so se "obnašali nepazljivo, kar je povzročilo poškodbe".

Dodatna žalitev za preživele je bilo pismo Coste Crociere, v katerem jih je družba te dni obvestila, da jim ni treba prihajati na Giglio na spominsko slovesnost, češ da je dan namenjen družinam 32 žrtev, ne pa 4.200 potnikom in članom posadke, ki so preživeli.



Leto dni po nesreči Coste Concordie