K velikemu številu nesreč prispeva slaba prometna infrastruktura. Foto: EPA
K velikemu številu nesreč prispeva slaba prometna infrastruktura. Foto: EPA
Mali
Afričani se bodo morali bolj osvestiti o prometni varnosti. Foto: EPA
Južnoafriška republika
Prometne nesreče so drugi najpogostejši vzrok smrti med mladimi v Afriki. Foto: EPA

Vse večje število prometnih nesreč na afriških cestah je verjetno posledica gospodarskega razvoja in naraščanja števila prebivalstva na gospodarsko najrevnejši celini, so ugotavljali udeleženci druge afriške konference o varnosti na cestah, ki je ta mesec potekala v etiopski prestolnici Adis Abeba.

"Afrika ima najhujšo varnostno statistiko na svetu, čeprav ima manj avtomobilov kot druge regije," je za humanitarni medijski projekt ZN-a Irinnews povedal strokovnjak za promet v Ekonomski komisiji za Afriko (ECA), Robert Lisinge.

V Afriki med 10 in 20 ljudi od tisočih poseduje avtomobil. V zahodni Evropi in Kanadi je ta številka 600, medtem ko je v ZDA kar 800 avtomobilov na tisoč prebivalcev.

A če je v Evropi leta 2009 na cestah umrlo 35.000 ljudi, po drugi strani v Afriki letno v povprečju na cestah umre kar 322.000 ljudi, vsaj glede na podatke Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), ki v svojem poročilu ugotavlja, da afriško celino to "stane" najdelavnejših in tudi sicer najdejavnejših prebivalcev, in zmanjša nacionalni brutodružbeni proizvod (BDP) za med 1 in 5 odstotki oziroma okoli deset milijard dolarjev na leto.

"Izgubljamo vse več človeškega kapitala, kar je opaziti v našem gospodarstvu. Afriške vlade in preostali, ki imajo pri tem besedo, bi morali narediti več za ustavitev tega trenda," je dejal ekonomist Taye Birhanu iz nevladne organizacije Prometni in razvojni forum.

Z razvojem še slabša statistika
Naraščanje števila prebivalstva in povprečna gospodarska rast v višini pet odstotkov še povečujeta potrebo po takojšnjem ukrepanju, je pojasnil Lisinge. "Če se ne bo nič ukrepalo, se bo slaba statistika na afriških cestah še poslabšala, ko se bodo afriške države gospodarsko razvijale in imele več avtomobilov," je dejal.

Ugotovitve Svetovne banke in WHO-ja napovedujejo, da se bo do leta 2030 število smrtnih žrtev na afriških cestah povečalo za 30 odstotkov, če se bo ohranilo sedanje stanje.

"Treba je osvestiti ljudi, da bi ustavili to tiho vojno, ki jo družba pogosto pozablja, čeprav je ena največjih vojn, ki je v zadnjem desetletju terjala deset milijonov življenj po svetu," je dejala Sandra Vitale, ki sodeluje v kampanji za preprečevanje prometnih nesreč, saj je na cesti v Adis Abebi izgubila sina, ko se je peljal brez pripetega varnostnega pasu.

"Afrika ima najhitreje rastoče prebivalstvo na svetu, zato moramo biti hitri in moramo čim prej najti učinkovito sinergijo med afriškimi državami glede tega vprašanja," je povedala.

Na konferenci v Adis Abebi so govorili o načrtu oblikovanja vseafriškega organa, ki bi usklajeval državne strategije, še posebej pri skrbi za varnost ob gradnji novih cest. O tem bodo afriški ministri govorili na srečanju v Luandi v Angoli konec novembra.