Foto: Reuters
Foto: Reuters
Reportaža Boštjana Anžina iz grških zbirnih centrov
Začetek težkih pogajanj med Turčijo in EU-jem

Gre za sodbo, ki razjasnjuje pogoje, pod katerimi lahko članica EU-ja vrača prebežnike v varno tretjo državo, in naj bi bila zato pomembna tudi zaradi dogovora med EU-jem in Turčijo, saj ta odpira več vprašanj in pravnih dilem glede vračanja prebežnikov v Turčijo.

Pakistanski državljan Širaz Baig Mirza je avgusta lani iz Srbije nezakonito vstopil na ozemlje Madžarske. Prvo prošnjo za mednarodno zaščito je na Madžarskem vložil 7. avgusta, nato pa med postopkom zapustil kraj prebivanja, ki so mu ga dodelili madžarski organi. Madžarska je oktobra ustavila postopek njegove obravnave prošnje, saj naj bi jo prosilec sam implicitno umaknil.

Češka ga je vrnila Madžarski
Prebežnika so nato prijeli na Češkem, ko je poskušal vstopiti v Avstrijo, češki organi pa so ga vrnili Madžarski. Tam je Pakistanec vložil drugo prošnjo za mednarodno zaščito, ki so jo madžarski organi kot nedopustno zavrgli novembra lani, ne da bi jo sploh vsebinsko obravnavali. Menili so namreč, da bi bilo treba v tem primeru Srbijo šteti za varno tretjo državo. A Mirza je zoper to odločbo vložil tožbo na sodišču v Debrecenu, kjer se je sodišče obrnilo na Sodišče EU-ja z vprašanjem, ali ga lahko pošljejo v varno tretjo državo. Ker je Mirza v priporu, se je zadeva obravnavala po nujnem postopku.

Sodišče v Luksemburgu je v današnji sodbi sporočilo, da lahko pravico poslati prosilca za mednarodno zaščito v varno tretjo državo izvršuje tudi država članica, potem ko je na podlagi dublinske uredbe in v okviru postopka ponovnega sprejema priznala, da je odgovorna za obravnavanje njegove prošnje za mednarodno zaščito - torej v primeru Mirze Madžarska.

Dokončna odločitev prošnje
Poleg tega je sodišče ugotovilo, da pravica prosilca v položaju, kot je Mirza, da se dokončno odloči o njegovi prošnji - bodisi v okviru postopka, ki je bil prekinjen, bodisi v okviru novega postopka -, ne pomeni, da odgovorna država članica ne more ugotoviti, da je ta prošnja nedopustna.
Sodišče je še ugotovilo, da uredba Dublin III ne določa, da bi morala Madžarska Češko v okviru postopka ponovnega sprejema Mirze obvestiti o svoji nacionalni ureditvi ali upravni praksi glede pošiljanja prosilcev za mednarodno zaščito v varne tretje države. Odsotnost komunikacije glede tega med zadevnima državama ne posega v pravico prosilca do učinkovitega pravnega sredstva zoper odločbo o predaji in odločbo o prošnji za mednarodno zaščito, je še menilo sodišče.


Obvestilo uredništva:

Zaradi številnih komentarjev in zagotavljanja čim višjih standardov razprave pod članki o begunski krizi smo se odločili, da komentiranje na portalu rtvslo.si omogočimo pod eno novico. Ne gre za cenzuro ali blokado, temveč za vzdrževanje ravni komunikacije na portalu javne RTV, ki je zavezana k takšnim merilom. Svoje mnenje o dogajanju z begunsko krizo lahko ob spoštovanju forumskih pravil MMC RTV SLO izrazite v komentarjih tukaj.

Reportaža Boštjana Anžina iz grških zbirnih centrov
Začetek težkih pogajanj med Turčijo in EU-jem