Vzdrževanje in popravilo predsedniških letal naj bi bilo predrago. Foto: EPA
Vzdrževanje in popravilo predsedniških letal naj bi bilo predrago. Foto: EPA
false
Donald Trump se je že odpovedal predsedniški plači, zdaj se želi tudi novemu predsedniškemu letalu. Foto: Reuters

"Boeing za novega predsednika izdeluje popolnoma novi 747 Air Force One, a so šli stroški njegove izdelave čez vse meje, znašajo več kot štiri milijarde dolarjev. Prekličite naročilo!" je zapisal Trump šest tednov pred prevzemom oblasti na Twitterju, kar je že sprožilo padec delnic letalske družbe za več kot odstotek.

"Želimo si, da Boeing zasluži veliko denarja, toliko pa spet ne," je dejal Trump.

Pogodba za izdelavo najmanj dveh letal
Ameriške zračne sile medtem opozarjajo, da je vzdrževanje in popravilo trenutnih predsedniških letal preprosto predrago. Vladni urad za nadzor javne porabe ocenjuje, da bo cena izdelave letal nekoliko nižja, in sicer 3,2 milijarde dolarjev (2,94 milijarde evrov).

Po poročanju BBC-ja ima ameriška vlada pogodbo z Boeingom za izdelavo najmanj dveh predsedniških letal, ki bi postali operativni šele leta 2024. Del izdelave teh dveh letal je vlada že plačala, in sicer v višini 158 milijonov evrov (170 milijonov dolarjev).

Kot poudarja BBC, bi odpoklic izdelave letal z željo po vladnem varčevanju ameriške davkoplačevalce le še bolj udaril po žepu, saj bi bil omenjeni znesek dobesedno vržen v prazno.

Milijarder Donald Trump, ki bo kot novi predsednik ZDA prisegel 20. januarja, za službene namene trenutno uporablja svoje letalo. Ko pa bo postal ameriški predsednik, bo moral iz varnostnih, obrambnih in komunikacijskih razlogov uporabljati službeno letalo.