Slovenska obalna mesta lahko poleg kopališkega turizma ponudijo tudi bogat kulturni in športno-rekreativni program. Foto: BoBo

Po prvih podatkih o letošnji turistični sezoni smo lahko znova zadovoljni z obiskom naše države. Turistov je za približno 6 odstotkov več kot lani, hkrati pa ostanejo dlje in zapravijo več. Take sreče pa nimajo naši južni sosedje, kjer v določenih regijah opažajo za petino manj gostov kot julija lani.

Posebno uspešna je poleg največjih turističnih centrov, kot sta Bled in Ljubljana, še slovenska Istra, kjer že nekaj let podirajo rekorde tujih obiskovalcev. Ob tem se zavedajo, da je treba uspeh graditi in poglobiti sodelovanje.

Bernardinski hotel je pred kratkim doživel prenovo. Foto: BoBo

"Se napoveduje kriza, prišlo bo do spremembe v turizmu. Treba se je zavedati, da je bila Slovenija v zadnjih letih vzhajajoča zvezda. Beležili smo neverjetno rast; utopično je razmišljati, da se bo ta rast nadaljevala v neskončnost, ker je nemogoče. Paziti bo treba, da ne bo Slovenija postala meteorit v turizmu." Je za Radio Koper povedala Mateja Hrvatin Kozlovič, ki upravlja Hiške slovenske Istre.

Miha Lesjak s portoroške fakultete za turistične študije se strinja, da je ključno sodelovanje: “Bili so poskusi sodelovanja, ki pa še niso dovolj uspešni. Štiri destinacije morajo sodelovati. Ko turist pride v Portorož, Piran, Izolo ali Ankaran in Koper, mu je skoraj vseeno, kje je. Zanj je to vse Istra."

Ne moremo se zanašati na posebne naravne lastnosti naše obale, pravi Petra Zierer iz hotela Kempinski: "Težko govorimo o neki unikatnosti, ker tega dandanes v svetu skoraj ni več. Gre za način, kako se to gostu predstavi in personalizira do te mere, da bo odšel navdušen."