Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 19 glasov Ocenite to novico!
Žičnica je presegla pričakovanja obiskovalcev. Foto: AP
Dolga je 4,5 kilometrov. Foto: EPA

Dodaj v

Zugspitze: Najdaljša žičnica z enim samim nosilcem

Žičnica na 3000 metrih nadmorske višine
4. marec 2018 ob 14:12
Zugspitze - MMC RTV SLO

Na vrhu Zugspitze, najvišje gore v Nemčiji, od nedavnega obratuje žičnica, ki je s svojo edinstveno konstrukcijo prekosila vsa tehnološka pričakovanja. 4,5 kilometra dolgo žičnico namreč podpira en sam podporni steber.

Izvajalci so se zavedali, da gradnja žičnice na nadmorski višini 3000 metrov ne bo preprosta. V času triletnega načrtovanja pred izvedbo projekta so se zato večkrat povzpeli na najvišji vrh gorovja Wetterstein in si mesto gradnje ogledali na lastne oči. Presodili so, da je izvedba masivnega in zahtevnega projekta mogoča. Po treh letih je 50 milijonov evrov vredna žičnica ugledala luč sveta.

"Z izgradnjo žičnice smo podrli več svetovnih rekordov," so povedali izvajalci projekta. Žičnica na Zugspitzu je namreč najdaljša zračna povezava z enim podpornim stolpom, ki hkrati leži na najvišji nadmorski višini. "Opornik je seveda zelo visoka in vzdržljiva nosilna struktura," je še poudaril vodja bavarske žičnice Peter Huber.

Obiskovalci se lahko po žičnici zapeljejo v dveh kabinah, ki sta zelo prostorni. V eni uri lahko prepeljeta do 580 potnikov. Hkrati pa kabini, ki sta v celoti zastekljeni, potnikom omogočata prelep razgled na gorovje Wetterstein. Pogled s sredine žičnice pa potnikom omogoča pogled na gorovje štirih držav.

Proizvajalci so s končnim izdelkom zelo zadovoljni, saj so projekt končali v predvidenem času.

K. Ši.
Prijavi napako
Komentarji
mcsb4
# 04.03.2018 ob 14:37
" vzdržljiva nosilna struktura" V slovenščini angleško besedo "structure" prevajamo kot konstrukcija.
tureavanture
# 04.03.2018 ob 14:43
bravo, pri nas pa ne smejo postavit enega snežnega topa, ker je območje pod nacionalnim parkom
vrtojb5
# 04.03.2018 ob 14:23
Lepo, treba pogledat enkrat.
luks06
# 04.03.2018 ob 15:07
Če potegnemo eno tako gondolo v slovenske hribe, ne bo nič narobe. ceno daš 50€ za gor in dol in lepo služi država ter vsi ostali ki so vezani na tak "spomenik"- hoteli, gostinci, turistična podjetja, agencije in na splošno cela država.
Hribov imamo toliko, da ena taka stvar je kvečjemu odlična promocija za državo in kaže tudi na nek razvoj države in gledanje v prihodnost.
Vi bi pa najraje, da se vozimo s kočijami pa povsod brcamo peš in ste proti vsaki ideji za razvoj in povečanje turizma, ker s tem kvarimo naravo. Pa seveda, hočete imeti 2000€ neto plače.
ne bo šla slovenska zaplankanost in visoke plače skupaj.
elektrupunk
# 04.03.2018 ob 14:45
če sem za kaj vesel pri slovenski zaplankanosti je pa to da nismo v naše najvišje hribe potegnil takilih žičnic.. je že prizemljen zapisal..goro so čisto razvrednotil.. čeprav obstaja čudovita pot na vrh iz doline, me niti najmanj ne mika da bi po 8+ urah v znoju prišel na vrh med mestne turiste s selfi palicam.. ne hvala! ..p.s ..za triglav so obstajali resni načrti po drugi vojni o pozidavi vrha in žičnici. ter smučišču.. so bojda že ene temelje začel betonirat.. mal pobrskajte po spletu za več info
prešteta
# 04.03.2018 ob 15:36
no lisice o kislem grozdju... ne hvalimo se s tistim česar ne zmoremo...za zadnje flikanje prastarih naprav na kaninu je šlo že skoraj 9 milijonov... in naša narava... ohranjena je samo zato ker smo skoz brouk. triglav, roko na srce ni kak vzor poleti, pa alpske doline,,,vrata, Mangart - promet hrup, kaos poleti..jao,jao.
mike81
# 04.03.2018 ob 22:58
50 miljonov € za 4,5 kilometra....v Ljubljani pa za 70 metrov 7 miljonov €.....PA KDO JE TU NOR!!!!!
bistri08
# 04.03.2018 ob 19:19
Pri nas bi raje luknjo v koleno, kakor da bi pustili še kakšno novo jeklenico za ferato.

Za izvedbo podobnega opisanem dosežku pa še nismo dovolj zrela družba (najbolj milo rečeno).
prešteta
# 04.03.2018 ob 17:24
kanin pač zdaj ne živi lepo, letos je delal kakih 50% časa. baje nimajo za plače
hotel sem samo povedati, da smo mi zapravili eno petino cukšpica za popravilo stare ropotije iz 70-ih, ki jo bo treba čez par let podreti.
in to, da mi varujemo naravo samo dokler nimamo denarja
zapravico
# 05.03.2018 ob 06:16
Pri nas kaj takega ne morejo postavit zaradi vrabcev,ki bi se zaletavali v edini nosilec
bistri08
# 05.03.2018 ob 09:39
Še tole

gradijo in napredujejo v Italiji - smučanje in feratanje po biserih Dolomitih
gradijo in napredujejo v Avstriji - smučanje in feratanje C/D/E težavnosti in še mnogo tega

Slovenija - propadanje smučišč (Zatrnik, Zelenica,V. Zvoh, ...), onemogočanje obnove, zapiranje dostopa v alpske doline, smrdljiva Kredarica, ...

Na koncu - Italija, Avstrija z vse večjim turizmom, pri nas pa jokanje in komisijsko ugotavljanje odgovornosti za katastrofalnim zaostajanjem za sosedi in ustanavljanje novih javnih zavodov za mešanje megle in zaviranje napredka, ...
Luka Novak
# 04.03.2018 ob 19:18
V prvi svetovni vojni je bilo na območju Slovenije precej žičnic, železnic in podobnega (npr. povezava Bohinja s položaji v bližini Krna). Za piko na I tudi kinodvorana (v bližini Krnskega jezera) in še veliko drugega. Po vojni so Italijani ob meji z takratno Jugo, zgradili celo vrsto objektov od vojašnic, postojank (ki danes propadajo oz. so bile osnova za mnoge koče), celo bunkerje z elektriko, vodo, WC in drugače opremljene za bivanje v njih (boljše kot takratna povprečna hiša v vaseh pod Krnom in drugih naseljenih gorskih območjih), o t.i. mulatierah je škoda izgubljat besede (spadale so pod vojaške ceste, natančneje t.i. tipa D in E - imele so določeno širino, max. vzopon, izogibališča na določeni razdalji ter tonsko obremenitev). Po nekaterih virih se je poveljnik do kasarne Morbegna pod Triglavom (cca 2500 m) lahko pripeljal z motorjem.

Danes .. škoda besed. Pohvalno je predvsem delovanje na območju občine Tolmin, kjer ljudje vztrajajo ter si z veliko samoiniciative izboljšujejo standard (nove, obnovljene planine, elektrifikacija planine Kuhinja iz Krna itd.). O Nemškem, Avstrijskem itd. pristopu lahko zgolj sanjamo. Predstavljamo si lahko, kako bi npr. poenostavili ter razbremenili obstoječo pot do planine Kuhinja z podobno žičnico iz doline ali mogoče celo naprej z navezavo na nekdanjo traso med Krnom in Batognico. Temu primerno lahko sanjamo tudi o ceni planinskih koč (koča pri Krnskih jezerih je za nočitev skoraj 2x dražja, kot bolje opremljena Nemška na primerljivi nadmorski višini).
zigadr
# 04.03.2018 ob 18:43
Zdej bo taka tudi na LJ grad
FancyBoy
# 04.03.2018 ob 21:12
Ja kva, mi pa mamo Krvavc z 30 let starimi sedeznicami...to je tudi nekaj.
prider
# 04.03.2018 ob 19:02
Pri takih člankih pogrešam tudi cenik.
Je res tako težko napisati tudi cene za obiskovalce?
feminist
# 04.03.2018 ob 18:35
če sem za kaj vesel pri slovenski zaplankanosti je pa to da nismo v naše najvišje hribe potegnil takilih žičnic.. je že prizemljen zapisal..goro so čisto razvrednotil.. čeprav obstaja čudovita pot na vrh iz doline, me niti najmanj ne mika da bi po 8+ urah v znoju prišel na vrh med mestne turiste s selfi palicam

tocno tako! tole je tako skregano z logiko za moj okus, da se cudim ker bebec je dal dovoljenje za tole.
Iz Hoellentala navzgor res nekaj najobljsega in potem na vrhu se slabse kot Kredarica sredi avgusta. smo po eni fotki samo spokal po jubilejni proti Albspitze. nikol vec, ceprav sta in Hoellental in jubilejna res cista zmaga, ampak vrh je pa obup.
kotzi
# 04.03.2018 ob 17:35
mi bomo mel pa stolp v podcetrtku...tut to je neki
ElTorro
# 04.03.2018 ob 16:05
Če potegnemo eno tako gondolo v slovenske hribe, ne bo nič narobe

Imamo kar nekaj gondol potegnjenih v slovenske hribe. Na Triglavu je pač ne potrebujemo.
Mefisto
# 04.03.2018 ob 15:55
@prešteta

Sem moral dobro pogledati kaj si mislil z "skoz brouk". Đžizus krajst, kakšna spakedranščina od jezika.

1. Pa kaj? Kanin zdaj zelo lepo živi.
2. Nekaj več prometa je eno, pozidanje vseh mogočih površin in večkilometrske žičnice pa nekaj povsem drugega.
meblo
# 04.03.2018 ob 15:14
TNP izvaja pri nas res prevelik teror, ampak zugspitze ne bi ravno jemal kot vzoren primer kako bi moralo biti tudi pri nas - poglejte si samo vrh zugšpica, kjer je postavljen skorajda cel zabaviščni park.
am shagar
# 04.03.2018 ob 15:08
Ni problem gondola. Poglejte si kako zgleda vrh oziroma kar je ostalo od njega.
STRD
# 05.03.2018 ob 07:58
Ne sanjajte Slovenci.....zbudite se. Taki projekti niso za nas. Kdor si želi videt urejenost smučišč in vseh naprav, ki sodijo poleg. Človeku ni potrebno iti prav daleč. Mogoče za vzgled Višarji Italija. Pa vam bo hitro jasno kam sodimo.
Tisto projektantko, ki je pa na Kaninu vzpostavila povezavo z Nevejskim Sedlom. Bi jo pa morali zapreti do konca življenja. In jo dati na kruh in vodo....
Naša pamet takih projektov ne dopušča.
Na žalost smo nesposobni....
Presmučal sem vsa Slovenska mala in večja smučišča....
Vlečnice so grozne.
Ljudje, ki delajo na smučiščih ter narava pa čudoviti...
Le od kod tem ljudem toliko volje. Bravo.
prizemljen
# 04.03.2018 ob 16:42
elektrupunk

Da smradu po slabih klobasah sploh ne omenjamo.
aaa
# 05.03.2018 ob 11:16
@bistri08
Meni se pa zdi da vlaganja naša obstoječa smučišča z namenom konkurirati Italjanom in Avstrijcem niso smiselna. Naša smučišča so enostavno prenizko in nobena infrastrukrura ti tega ne more nadomestiti. Torej, če jim želimo konkurirati imamo edino možnost da postavimo kakšno smučišče povsem na novo v visokogorje. To pa zahteva, ogromna finančna sredstva, ogromen poseg v naravo in na koncu se moraš it masovni turizem da se finančno izide. Nobeden me bo prepričal da je smučarija v Dolomitih, Mokrinah, Obertauernu... ipd. neka visoka dodana vrednost. Da to funkcionira potrebuješ konstantno maso ljudi, ki jim boš za mali dnar prodajal Germknodel, Kaiserschmarn ipd. SI tega res želimo?
ap72
# 05.03.2018 ob 08:32
no in na katere 4 države se vidi?
caott
# 04.03.2018 ob 21:29
Kdor prebere članek misli da so zgradili novo gondolo na Zugspitze. Prva gondola je bila z avstrijske smeri zgrajena 1926, druga pa z nemške strani 1963, in to so sedaj obnovili. Poleg tega na vrh pelje še zobata železnica.
M_K
# 06.03.2018 ob 07:35
Sami pametnjakoviči! Ite raje ven snega metat. Pa lep dan!
21.12.2012
# 06.03.2018 ob 07:02
za pogledat, za uživat pa drugam.
ozi
# 06.03.2018 ob 00:25
malo bi bil posran. priznam.
cenitamsok
# 05.03.2018 ob 23:54
Na vrhu pa stoji križ in nikjer nobene zvezde. Razen na nebu.
prešteta
# 05.03.2018 ob 07:52
kritiki tega posega pozabljate
da so tudi zaradi odlične turistične infrastukture nemške alpe(A.CH) poseljene, da to vzrokuje visokokakovostni turizem in da so ljudje, ki tu živijo bogati. naravo si človek, katere del je namreč že od vsega začetka podreja.
mene bolj kot žičnica, ki jo opremimo s čistilnimi napravami deluje precej bolj neškodljivo kot pretiran avtomobilski promet v visokogorju
friderikdrugi
# 04.03.2018 ob 21:30
Zanimivo, v planiranem, predvidenem, roku in verjetno s planiranimi sredstvi...mi smo pravkar prišli iz temne strani Lune, morda..l.p.
foxhunt
# 04.03.2018 ob 19:50
Podobno kot na Kaninu,.... ali
frozen pingvin 4
# 04.03.2018 ob 19:32
Izvajalci so se zavedali, da gradnja žičnice na nadmorski višini 3000 metrov ne bo preprosta. V času triletnega načrtovanja pred izvedbo projekta so se zato večkrat povzpeli na najvišji vrh gorovja Wetterstein in si mesto gradnje ogledali na lastne oči.

običajno je tako,da si pred gradnjo oz pri načrtovanju ogledaš lokacijo. aja točno, smo v sloveniji, tu včasih na gradbišču doživim, da nadzornik gradnje sploh ne pride na gradbišče, a vseeno potem izstavi račun za obisk gradbišča...
frozen pingvin 4
# 04.03.2018 ob 19:29
elektrupunk

a niso hotl na vrh triglava oz kredarice ozkotirno železnico spelat?
Natasya
# 05.03.2018 ob 11:47
Priporočam vsem, ki imate radi gužvo turistov. Kakšnega gorskega vzdušja, ki smo ga navajeni v gorah ni, ker je destinacija bolj skomecializirana (kot da bi šel v benetke, le razgled je manj zazidan).
projektant
# 05.03.2018 ob 09:00
ODLIČNO!
Novinarjem MMC vse čestitke. Ne razlikujete niti med stebrom in nosilcem. Pa to je vrhunec znanja za medijsko obveščanje. Upajmo, da se je g. Splichalu pa vsem profesorjem iz FDV in topoumnim diplomantom sedaj res zavrtelo v glavah.
Če tega ne veš, da je podporni steber lahko pri žičnici in da je nosilec pri mostu položen iz levega brega na desni breg pa se moraš resnično ukvarjati samo še z lažnivostjo, ki je dokaz premišljenega in stvarnega laganja o vsem in vseh.
Predlagam uredniku, da popije kavo in se zamisli kakšne traparije pišejo Vaši novinarji.
Na prispevek me je opozoril znanec, ki je zrasel na območju Viča (del univerze v Ljubljani) in presenečen ugotovil, da se jim je za Bežigradom popolnoma zavrtelo od navduševanja za najbolj znanega Slovenca Šarca.
Samo tako naprej da smo čimprej v r... .
ElTorro
# 04.03.2018 ob 14:44
"Od nedavnega" = dobra dva meseca

Sicer pa upam predvsem, da ne pride pri nas komu na misel kaj podobnega v zvezi s Triglavom.
prizemljen
# 04.03.2018 ob 14:30
Zgolj žičnico mogoče. Goro so že davno razvrednotili in to razvrednotenje vedno znova potrjujejo.
Kazalo