S kolesom

Poudarki

  • Infografika; Prometna varnost kolesarjev v Ljubljani
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 33 glasov Ocenite to novico!
kolesarjenje
Delež poti, opravljenih s kolesom, se je od leta 2009, ko je znašal 10 odstotkov, letos dvignil na skoraj 13 odstotkov. Foto: BoBo
Zaradi izboljšav na področju kolesarjenja se je Ljubljana uvrstila na lestvico 20 do kolesarjev prijaznih mest na svetu in zasedla 13. mesto.
bicikelj,kolo
Število kolesarjev se je v Ljubljani povečalo tudi po zaslugi vzpostavitve sistema Bicikelj. Foto: MMC RTV SLO
Kolesarska steza
MOL je na lokacijah Fabianijev most–Roška, Mirje–Tržaška, Celovška–Tivoli, nasproti pivovarne Union, Šmartinska–Topniška namestil kolesarske števce. Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL poudarja, da števci na zaslonu prikazujejo število kolesarjev, ki so vozili mimo njega, kar pozitivno vpliva tudi na promocijo urbanega kolesarstva. Foto: BoBo

Dodaj v

Ljubljana prijaznejša do kolesarjev, a še vedno ne brez črnih točk

S kolesom po Ljubljani
1. oktober 2016 ob 06:07
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vse več ljudi prisega na kolo, saj je pogosto najhitrejši in najpriročnejši način gibanja po mestu. Tega se zavedajo tudi v glavnem mestu Slovenije.

V Ljubljani so v preteklih letih precej truda vložili v to, da je Ljubljana postala do kolesarjev prijazno mesto. A kot poudarja predsednik društva Ljubljanska kolesarska mreža in arhitekt Gašper Žemva prostor za izboljšave še vedno ostaja.

"Mesto se je podredilo avtomobilu, življenje na ulicah pa se je skrilo pred zahtevami prometne pretočnosti in prometnih pravil," so besede, s katerimi je načrtovanje mestne prometne infrastrukture v preteklih desetletjih za MMC opisal predsednik društva Žemva. A na srečo je Ljubljana z leti do kolesarjev postala vse prijaznejša, saj je ljubljanska občina že naredila precej korakov v pravo smer pravi Žemva. Ta med pomembnejšimi pridobitvami izpostavlja preureditev Slovenske ceste in sistem izposoje koles Bicikelj.

Kot pravijo na oddelku za gospodarske dejavosti in promet Bicikelj trenutno vključuje 38 postaj in 380 koles, s katerim je bilo do konca avgusta 2016 opravljenih več kot 3,6 milijona voženj, letos in v prihodnjem letu pa načrtujejo postavitev še 20 novih postajališč.

Poleg izboljšav infrastrukture in sistema izposoje pa se vse več ljudi zaveda, da je kolesarjenje hiter in prijeten način gibanja v mestnem okolju. Zato ni nenavadno, da se je delež poti, opravljenih s kolesom, od leta 2009, ko je znašal 10 odstotkov, letos dvignil na skoraj 13 odstotkov.

Ljubljana se je tudi po zaslugi izboljšav na področju kolesarjenja uvrstila na lestvico 20 do kolesarjev prijaznih mest na svetu in zasedla 13. mesto. Na prvem mestu je Köbenhavn, kjer je delež opravljenih poti s kolesom leta 2014 znašal kar 45 odstotkov.

V Ljubljani je letos pod sloganom Pametna mobilnost za gospodarsko uspešnost od 16. do 22. septembra že petnajstič zapored potekal teden mobilnosti, ki se je sklenil z dnevom brez avtomobila.

.

Kljub izboljšavam Žemva izpostavlja, da v društvu ugotavljajo, da so nekatere kolesarske površine speljane premalo preudarno. Kot je poudaril, je občina sicer izdala navodila za projektiranje kolesarskih površin, ki pa se jih vedno ne upošteva. "Žal se je že zgodilo, da so tudi nove površine za kolesarje nepravilno izvedene. To pa je škoda, saj je slaba kolesarska infrastruktura enako draga kot dobra, saniranje slabo izvedene kolesarske infrastrukture pa znova zahteva proračunska sredstva."

Pasti za kolesarje
Upoštevanje nerodno speljane kolesarske površine, pravi Žemva, pa ima lahko za kolesarja celo več slabosti kot neupoštevanje: "Takšna ureditev je na primer na Cesti Ljubljanske brigade. Če se upošteva signalizacijo za kolesarje, je treba prečkati štiri zelo prometne ceste. Če se signalizacije ne upošteva, ni treba prečkati niti ene zelo prometne ceste. Žal moramo kolesarji v tem primeru kršiti predpise, da pridemo na cilj varnejše."

Ravno zaradi takih primerov je Ljubljanska kolesarska mreža, ki sicer redno sodeluje z MOL-om, leta 2000 začela voditi seznam pasti za kolesarje, ki za kolesarje niso zgolj neudobne, ampak so lahko tudi nevarne. "Ta seznam moramo posodobiti, vendar lahko s precejšnjo gotovostjo ocenimo, da je od našega društva registriranih pasti za kolesarje na območju Ljubljane okoli 150," je povedal Žemva.

MOL sicer vsako leto odpravi več črnih kolesarskih točk, kolesarsko infrastrukturo pa posodabljajo in širijo tudi ob sanaciji že obstoječe infrastrukture, pa tudi ob gradnji novih cest in prenovi javnega prostora. Kot izboljšavo za kolesarje izpostavjajo tudi štiri kolesarske žepe, ki kolesarjem omogočajo, da se v križišču postavijo pred avtomobile in tako dobijo prednost pred avtomobili, kar omogoča varnejši in tekoč kolesarski promet. "Postavljamo nova stojala za priklenitev koles, predvsem na nedavno preurejenih javnih prostorih in na končnih postajališčih LPP – za spodbujanje večmodalnosti," so še sporočili. Na podlagi analize urbanega kolesarjenja v Ljubljani so oblikovali tudi kolesarsko strategijo, v kateri je do leta 2020 predvideno izvajanje številnih ukrepov.

Najbolj kritična je zima
Med črne točke so vključene tudi obnove kolesarskih stez, ki so na nekaterih mestih uničene in potrebne sanacije. A kot izpostavlja Žemva se glavna težava na področju kolesarske infrastrukture pojavi pozimi, saj je vzdrževanje v snežnih razmerah nezadostno. "Takrat se pogosto zgodi, da se sneg, ki je bil odstranjen s cestišč, odloži na kolesarske steze. Takšno početje onemogoča kolesarski promet in je prepovedano z zakonom," poudarja predsednik Ljubljanske kolesarske mreže.

Kljub pomislekom, da na nekaterih cestah ni dovolj prostora za kolesarske steze, je Žemva prepričan, da bi se prostor moral najti. "Manjkajoče kolesarske površine je nujno treba pravilno zarisati na mestnih vpadnicah (deli Tržaške in Šmartinske ceste), na notranjem mestnem obroču (Karlovška cesta, del Roške ceste, del Masarykove ceste), ter na Drenikovi ulici, ki povezuje dve vpadnici," kritične točke brez kolesarskih stez izpostavlja Žemva.

Kolesarji med bolj ogroženimi v prometu
A četudi bodo odpravljene vse pomanjkljivosti, bi se morali po mnenju ljubljanske policijske uprave kolesarji zavedati, da so med bolj ogroženimi udeleženci v prometu, ki lahko za svojo varnost največ naredijo sami, če upoštevajo signalizacijo in prometne predpise, saj so tako predvidljivejši. Podobnega mnenja je tudi Žemva, ki predvidljivost kolesarjev prav tako izpostavlja kot enega ključnih dejavnikov za zmanjšanje števila nesreč.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Dolenc
# 01.10.2016 ob 09:14
Kot voznik B in A kategorije, sem tudi voznik bicikla. Bil sem zbit na prehodu za pešče in kolesarje v času želene luči.
Naprošam voznike motornih vozil, da se zavedajo da so pešči in kolesarji nižje rangirani udeleženci. Niso zavarovani z pločevino! Omenja se tudi kultura. Ja, veliko kolesarjev vozi nekulturno, a to še ne pomeni da smo vsi isti. Tudi nekateri vozniki motornih vozil ste zelo leni, saj se vamne da stisniti smernika. Koliko od vas sploh še obrne glavo in se prepriča za mrtvi kot?! Ne moremo vse popredalčkat. Lahko pa začnemo sami pri sebi z boljšim odnosom do ostalih.
Flegica
# 01.10.2016 ob 08:01
Drugače ne vem če je točen podatek da se je število prevozov povečalo samo za 3% ker tako na uč je število kolesarjev v lj v zadnjih 3-4 letih zelo poraslo. Že samo ko iščeš prosto mesto v centru za privez lahko to opaziš saj so praktično vsa mesta zasedena. Drugače pa je Lj potencialno odlično mesto za kolesarjenje saj ni večjih vzponov, razdalje pa so tudi minimalne!!! Jest osebno že vrsto let uporabljam samo kolo za vožnjo po mestu saj je hitreje in bol praktično-in se čudim ljudem da še kar uporabljamo avto-jest pridem hitreje, Zastonj in bol zdravo...parkiram praktično povsot . Skratka res me čudi da so ljudje še vedno tako leni...
Elviraldo
# 01.10.2016 ob 07:10
Vse lepo in prav, a ne malokrat je videti sledeče kršitve CPP iz strani kolesarjev:
nepravilna smer vožnje (v nasprotno smer), vožnja z mobilnikom v roki, ne nakazovanje smeri vožnje (levo, desno), "lovljenje" zelene luči (gladko prevozi rdečo luč), ne upoštevanje signalizacije (dela na cesti, spremenjen vozni ražim ipd.) ..

Kolesarska infrastruktura = dobro razvita, poskrbimo, da bo tudi kolesarska kultura dobro razvita in ozaveščena, da bodo kolesarji čim manj 'ogroženi' v prometu.
Majster Miloš
# 01.10.2016 ob 08:40
Mi je všeč komentar kolega zgoraj.
Pove ravno bistvo o tem kako ljudje gledajo na kolesarjenje - gledajo na to kot nekaj socialnega.
uizzi
# 01.10.2016 ob 07:37
Hijena dej ne jokaj.

Raje berem zgodbe o napredku, kot negativne zgodbe o lokalcih, ki samo jamrajo in pljuvajo po Jankoviću. Ni dolgo tega, ko so bile podobne zgodbe objavljene tukaj o kolesarskih poteh na Primorskem in Štajerskem. Ostali pljunite v roke in naredite kaj.
krog
# 01.10.2016 ob 07:44
@Hijena
To se morate pa na svojega zupana obrnit.
Gautama
# 01.10.2016 ob 11:46
janez123
Kolesarji ne sodijo na pločnik in bi jih bilo potrebno striktno kaznovati, če se vozijo po pločniku, kjer je zraven urejena kolesarska steza. Predvsem pa jim očitno ni jasno, da je pločnih namenjen pešcem in da je izsiljevanje pešca na pločniku prekršek. Agresivnost kolesarjev je šla v Ljubljani čez vse meje.

Kolesarji vozijo večinoma po pločniku samo tam, kjer kolesarskih stez ni.
Če kolesarske ni, se po pravilih morajo peljati po cesti.
Večina pa se tam ne počuti varno, zato jih srečaš tudi na pločnikih.
Kjer pa te večinoma ne motijo, saj so oni tisti, ki se v tem primeru prilagodijo.
Če pa se ne, so pa kreteni in če ti kdo pozvoni, jih kar naderi!

Res ti pa svetujem, da se probaš par ur peljat po Ljubljani s kolesom, boš bolje razumel!
Nasvet: tudi ko imaš prednost, vedno predvidevaj, da te avtomobili ne vidijo. Drugače boš v roku pol ure trikrat zbit.
Ko si na kolesu, te v povprečju na uro vsaj 3x nekdo izsili.
Beltramelli
# 01.10.2016 ob 09:50
Tržaška je ena od treh največjih ulic v LJ in še vedno ne omogoca kolesarske vožnje vzporedno po celi dolžini in kolesarje usmeri med neosvetljene garaže in bloke, kjer se naj vsak znajde kot ve in zna. Sramotno.
DLeagueStar
# 01.10.2016 ob 07:03
Ljubljana je kolesarjem neprijazno. Ce se ne furas ob najbolj glavnih cestah (Celovska, Zaloska,...) potem imas vec kot 80% sans, da naletis na neprehodno pot al pa celoten odsek kjer se sploh ne smes pelat.

Drenikova je lep primer sramotne ureditve za kolesa potem skozi center itak ali prepoved ali brez urejene poti in potem imas kolesarje, ki se furajo po sredini ceste.
Gautama
# 01.10.2016 ob 09:51
Kdor govori, da kolesarji mislijo, da so glavni, se še ni peljal s kolesom prek Ljubljane.

Kolesar kot udeleženec v prometu ni dobro situiran v glavah ostalih udeležencev.
Pešci se obnašajo kot slepe kure, uletavajo na kolesarske , pešec je tisti, ki si izbori prednost.
Kolesar vedno čaka in se ozira okrog sebe na križiščih, ker je on tisti, ki na*e*e, če se kaj zgodi.
Avtomobilom pa gre na živce, da morajo "čakati" kolesarje. Ni samoumeven občutek, aha, kolesar ima prednost, ampak, ojoj, kolesarja moram čakat, mal ga ne bi.
NE, PREDNOST IMAM, ČAKAJ!
Mene je avto zbil že 4x v 3 letih in vedno je bil kriv voznik avta.

Se strinjam, da smo tudi kolesarji krivi.
Ampak definitivno je speljevanje pozornosti na krivdo kolesarjev zavajajoče.
galoper
# 01.10.2016 ob 09:18
Ljubljana ni le center, obstaja tudi okolje, kjer so kolesarske steze klavrno urejene. Črta po pločniku še ni urejena kolesarska steza s številnimi hupseljni zaradi stranskih priključkov. Širina ustreza le za enega kolesarja, ki ni ustrezna za prehitevanje. Ovire in prometni znaki za promet motornih vozil so postavljeni na kolesarske steze, kolesarske steze nagnjene v ovinkih iz ovinka.... Skratka preveč pomanjkljivosti za hvalisanje o urejenosti. Pohvali se morda le pridobitev sredstev iz EU za urejanje kolesarskega prometa. Kaj pa namenska poraba, je EU pregledala?
Gautama
# 01.10.2016 ob 11:53
janez123
Osnovna šola logike pri ocenjevanju: če ocenjuješ ogroženost kolesarjev, se seveda moraš postaviti vlogo kolesarja, VENDAR kadar ocenjuješ ogroženost pešca, se moraš postaviti v vlogo pešca.
Če se zgodi nesreča in se zaletita pešec in kolesar, kolesar bolj nasrka, ker PADE S KOLESA NA TLA in se še zavali, ker ima večjo hitrost.

Prav vidi se, da se ne voziš s kolesom, oprosti.

Pešci so grozni. Ker ne gledajo okrog sebe in ker ne opazujejo, kje so kolesarske steze (ki so, priznam, včasih težko opazne).
Pešci konstantno uletavajo na kolesarske steze.

Na peš conah se pa strinjam, tam pa so kolesarji tisti, ki so se dolžni prilagoditi, večinoma pa preveč divjajo.
ITAK5
# 01.10.2016 ob 07:16
Ko se kolesarji vozijo v nasprotno smer, prehitevajo stoječa vozila po desni, ko se vozijo po pločnikih za pešce, se vozijo po peš poteh, po naravnem okolju, .... Bi dejal, da so bolj privilegirani udeleženci v prometu in njihova prometna kultura je vprašljiva.
DišečaKava
# 01.10.2016 ob 11:55
Ljudje. Čim dlje stran od smrdjive pločevine in na kolo. Zdravo, eko, pa še prišparaš pri gorivu.
Tudi sam sem bil negativno nastrojen godrnjač, dokler nisem sam izkusil užitka, ki ti ga nudi kolo.
Imaš idiote tudi med kolesarji, ampak na cesti jih je občutno (pre)več, pa še bolj na varnem so.

Peace out.
ena_pac
# 01.10.2016 ob 11:13
Naj si kolesarji raje kot čelade na glavo še kakšno luč namontirajo na kolo, da se jih pomoči vsaj vidi, ne pa da te skoraj kap, ko ti v temi prileti mimo kolesar...
sonce12
# 01.10.2016 ob 10:43
Problem kolesarskih stez ne samo v Ljubljani ampak po celotni državi je, da niso funkcionalne, steza je že, samo kakšna. Tiste ki jih obnavljajo in gradijo ,so v večini samo preplastili, niso pa izbolšane. Ko se vsedeš na kolo bi se rad peljal vseskozi isti tempo, ker vseskozi pospeševat zavirat, skakat levo desno je utrujajoče in neprijazno. Pri nas vsak uvoz je klančina, prehodi čez cesto so pod kotom, se moraš skoraj ustavit, skačeš gor-dol, izmikaš se avtobusnim postajam, ker morajo pešci čez kolesarsko, neprijazno tudi za invalide, z otroškimi vozički otroki isto,......
sirus
# 01.10.2016 ob 09:55
Ljubljana se hvali s kvantiteto, bore malo pa da na kvaliteto kolesarskih poti. Večina je res le zato, da se lahko pohvalijo s kilometri in si naziva kolesarska steza sploh ne zaslužijo.
Gautama
# 01.10.2016 ob 11:49
FancyBoy
Stanje se vsekakor izboljsuje z kolesarskimi. Opazam pa, da se velikokrat kolesarji vozijo po napacni strani kolesarske in potem, ko je kaznovan je vse narobe

Kaj je vse narobe? Saj vsak ve, zakaj dobi kazen.
Ga izuči za naslednjič.

In se strinjam, vožnje po napačni strani je preveč.
Vseeno pa ti lahko povem, da ti kratka vožnja po napačni strani lahko prišpara zelo dolgo vožnjo po tapravi. Večinoma predvsem zato, ker se vidi, da pri načrtovanju prometa kolesarji niso bili všteti v premislek.
Robiland
# 01.10.2016 ob 10:03
Zakaj se bolj dosledno ne kaznuje voznje v nasprotni smeri? To bi kaznoval, kot voznjo po avtocesti v nasprotni smeri. Zlata jama za redarje, dajmo, akcija!! Pa voznja s skuterjem 60 na uro po kolesarskih na linhartovi!!!
MaliBacek
# 01.10.2016 ob 09:04
Dejansko ob prenivah delajo nove crne točke. Recimo Prule - prenovili del ob Špici, kolesaeska steza poteka po kockah in ne asfaltu? in se potem kar naenkrat konča med smetnjaki? Da ne govorimp da so na večini ceat odtoki posravljeni na tistem enem metru ob robu, kjer se vozimo kolesarji, in so vcasih take jame, da se bojim da mi bo kolo odtrgalo.
pozitivc
# 01.10.2016 ob 07:11
Kaj pa Maribor?
No angel
# 01.10.2016 ob 10:08
Mene je na kolesarskih stezah včasih najbolj strah drugih kolesarjev,ker kar predvidevajo,da te lahko prehitijo en cm stran brez opozorila. Včasih se moraš nujno izognit kakšni luknji in v hrupu prometa res težko slišiš še kolesarja za sabo. Druga skrajnost so pa kolesarji,ki vozijo vzporedno in se sploh nočejo umaknit na drugo stran. Pogovarjat se da drugače tudi ob vožnji eden za drugim. Treba bi bilo določit ena pravila obnašanja tudi med kolesarji
Gautama
# 01.10.2016 ob 09:53
@demiurg
Prepričani so, da imajo prednost pred vsemi in pravico delati karkoli.

Niti slučajno ni res.
Se vidi, da še nisi bil na kolesu po Ljubljani.
Ochy
# 01.10.2016 ob 08:55
Najslabša ureditev kolesarske steze v Lj,
je pa steza v BTC-ju, ker moraš zapeljati čez oba pasova ceste, da prideš na kolesarsko pot.
Zgleda, da so jo samo zaradi predpisa naredili, za varnost kolesarjev pa sploh ni poskrbljeno.
Lluka
# 01.10.2016 ob 07:18
Kaj pa Murska Sobota?
Tinkola
# 02.10.2016 ob 06:54
Kolesarjenje je čudovito po obnovljeni Dunajski, kjer so dvignili nivo asfalta na pravokotnih izvozih z Dunajske na višino kolesarske steze in pravzaprav prisilijo desno zavijajoče motorno dvosledno vozilo, da upočasni in ne pritisne na gas ter izsili prednost kolesarju. Da o gladkosti asfalta, izginulih razpokah in nevarno dvignjenih robovih robnikov in kanalov, ki jih več ni, ne govorim.
Območje 'sharing-a' na Slovenski je malce drugačna zgodba, na lični romboidni površini ni točno določeno, kje se kolesar lahko pelje. Zato vlada rahla anarhija, ki se stopnjuje v prometni konici, ko pešci pač vsevprek letajo in so nepredvidljivi. Takrat ti tudi zelo upočasnjena vožnja ne pomaga, kadarkoli ti lahko kdorkoli skoči z leve ali desne pred kolo; lažje je zapeljati na cesto, če ni gužve s trolami, ali ubrati alternativno pot.
Mimo Bavarca, kjer je kolesarska še narisana, je obupno, ker izpod nadstreškov folk uletava kot kure. Sama uporabljam zvonec, ustrezno znižam hitrost, pa še vedno me je strah, da mi bo kdo uletel v belanco. Postaje bi morali popolnoma zasteklit. Najbolj sem 'vesela' pešcev, junakov in junakinj s slušalkami, ki pri vsej širini pločnika hodijo direkt po kolesarski. Rdeče narisani. Ali celo stojijo na njej, čakajoč trolo. Kot da je tam pločnik in ne kolesarka. In ko se potem malo nejevoljno obrnem in zmajem z glavo, se začno še nekaj pritoževat, mahat in se dret...
Kot kolesarka vedno nakažem spremembo smeri z roko, uporabljam sprednjo in zadnjo luč ponoči, grem s kolesa, ko vidim, da gostota pešcev in njihova nepredvidljivost ali brezbrižnost onemogoča varno premikanje kljub moji popolni pozornosti. In predvsem, skušam izbirati kolesarjem prijazne poti. Vedno to žal ni mogoče. In zgodi se tudi, da moram za nadaljevanje poti narediti prekršek. Zakaj? Ker naenkrat steze zmanjka, ker ob/na prehodu za pešce kolesarska NI VRISANA, in da, občasno se peljem tudi po pločniku, kjer po razpokani cesti ob robu, z visokimi robniki in avtomobili/busi 20 cm od roba pač nimam ne prostora, ne varnosti za svoj mimovoz. Vendar vselej s spoštovanjem do pešcev na 'njihovi' površini - umaknem se jim, če je treba, ustavim in sestopim s kolesa.
lenoritis
# 01.10.2016 ob 10:15
Slovenska kolesarska infrastruktura je porazna. Razen Jesenice - Ratece in pa tistih nekaj (alibi turisticnih metrov) pri Bohinju kolesarske poti ne obstojajo. Kjerkoli po Evropi (seveda severo-zahodno od nas), kamor me je pripeljalo kolo, take steze obstajajo tudi tam, kjer ni glavni motiv samo turizem.
demiurg
# 01.10.2016 ob 07:24
Kdaj bodo pa kolesarji prijazni do vseh ostalih? To so daleč najslabši udeleženci v prometu. Po peš conah divjajo kot kreteni, na prehodih ustavijo vsi (avti, busi, motorji) razen kolesarjev... Prepričani so, da imajo prednost pred vsemi in pravico delati karkoli.
hizli tren
# 02.10.2016 ob 09:02
Nova Zaloška v Polju je zelo dobro narejena, saj skoraj vsa prečkanja cest potekajo v istem nivoju. Vse projektante bi poslal tja da se naučijo narediti normalno kolesarsko stezo.

Nova Rjava cesta je slabo narejena saj ravno so na delu ceste kjer se voziš s kolesom postavljeni ukrivljeni kanali. Ta projektant je bolnik.

Tistim projektantom ki pa še vedno delajo kolesarske ceste in pločnike z dvigom in in spustom za uvoze hiš , bi pa takoj vzel licenco (zato ker en avto 2x dnevno prečka kolesarsko so naredili spust/dvig in potem zaradi enega avta trpijo vsi kolesarji)
gggg
# 01.10.2016 ob 12:11
@Simon.tomc # 01.10.2016 ob 08:23
Ne boš verjel, ampak jaz uporabjlam kolo vsakodnevno, pa sem zelo nasprotno od tega, kar si napisal (socialci...). In ob poznavanju svojih kolesarskih kolegov ti lahko zagotovim, da nas je verjetno precej več kot samo 10% ...
fantasycamp
# 01.10.2016 ob 11:32
Slovenija rabi posebne steze, zraven vseh cest!
hizli tren
# 02.10.2016 ob 15:22
demiurg

# 01.10.2016 ob 07:24
Prijavi neprimerno vsebino Kdaj bodo pa kolesarji prijazni do vseh ostalih? To so daleč najslabši udeleženci v prometu. Po peš conah divjajo kot kreteni, na prehodih ustavijo vsi (avti, busi, motorji) razen kolesarjev... Prepričani so, da imajo prednost pred vsemi in pravico delati karkoli
-------------------------------
Pojdi enkrat za spremembo na kolo, da bos sploh videl zakaj se kolesarji ne ustavljajo.
galoper
# 02.10.2016 ob 14:30
Stanje kolesarskega prometa je rezultat več vplivov:
Osnovo imamo v standardih EU in bi morali vsaj prilagoditi obstoječo infrastrukturo.
Dvig zavesti na nivo, s katerega bi vsi gledali ostale soudeležence v prometu kot na enakovredne, ne glede na opremo, saj je mnogo koles, ki so dražja kot kakšen avto.
Že pred leti je kolega napravil obsežni zbirko pasti za kolesarje po Ljubljani, tudi kakšno dobro rešitev je našel, a na ministrstvu za promet in na MOL niso bili zainteresirani za odkup. Zdaj gledam tu na drugem naslovu podobno revnelšo zbirko. Stroški kolesarske mreže so mnogokratno višji kot bi bil odkup omenjene zbirke in bi že pred leti lahko začeli posodabljati kolesarske površone v Ljubljani.
Za kolesarski promet zgrajene steze so mnogokrat speljane v šikanah, ovinkih - obvozih okoli hiš. Tujca v mestu sem vodil od Trzina na Tržaško cesto in priznal je, da se sam ne bi znašel.
Steze žal niti niso dovolj široke za vzporedno vožnjo, da bi se lažje sporazumevala med vožnjo. Priklenitev koles za parkiranje je redkokje izvedljivo. Tatovi ukradejo tudi zaklenjeno kolo.
Vzrok za stanje vidim v osebnostnih karakteristikah načrtovalca kolesarskih površin. Sicer pa tudi kontrola obstoječih površin kaže na vzroke slabega odnosa do kolesarskega prometa.
Na dvosmerni kolesarski stezi sem srečal manjši avto - delovni stroj in upravljalec vozila je povedal, da se pelje z njim zato, da kontrolira stanje kolesarske steze. Srečal pa sem že tudi dva policista na konjih, ki sta jahala po kolesarski stezi.
Ljudje se bojijo brezobzirnih voznikov motornih vozil, ki ne upoštevajo bočne varnostne razdalje zato kolesarijo po pločnikih.
Strah se poveča ponoči, ko motorna vozila vozijo prehitro, da bi lahko ustavila v svojem vidnem polju, ko zagledajo morebitno oviro na cesti, ki je lahko tudi zbiti kolesar.
Redarstvo bi lahko mnogo storilo za boljšo varnost v prometu, če bi dosledno kaznovali in/ali odvažali nepravilno parkirana motorna vozila. Primer Koseška cesta od Večne potiv Ljubljani. Ob tem bi lahko še malo pogledali po kolesarski stezi ob Večni poti, kjer konec tedna mrgoli pešcev.
Moj nesrečni kolega je padel v ovinku, ker se je ustrašil razsutega gramoza. Pripeljal se je prometni policist, popisal nesrečo in kolegu v ordinacijo na urgenci prinesel položnico za plačilo kazni. Ni pa hotel postopka zoper voznika, ki je razsul gramoz, ker ga verjetno ne bi bilo težko ugotoviti.
Vožnjo kolesarjev po pločnikih in v nasprotno smer bi odpravili, z dvosmernimi kolesarskimi potmi na obeh straneh cest. Tudi vožnja enega kolesarja mimo drugega bi bila lahkotnejša. V Nemčiji so pisali o graditvi 200 km kolesarske avtoceste, kar so za nas lahko le sanje.
uiophjk
# 02.10.2016 ob 00:15
Nekaj je vsekakor pozitivnih premikov: južni del Slovenske, pa to da vsaj v nekaterih križiščih kolesarsko stezo speljejo brez vijug. Aja, pa Šmartinski podvoz.

Po drugi strani pa je tudi nekaj najslabših rešitev nastalo ravno pri novogradnjah: Fabianijev most, uvoz v garažo pod Kongresnim trgom, Štajerska vpadnica, krožišča z nejasno prednostjo (trikotnik za kolesarsko stezo, recimo na Letališki).

Poleg tega manjka kakšen bolj ambiciozen projekt kvalitetnih povezav stran od glavnih cest, recimo ob železniških progah ali ob Gruberjevem prekopu.
dekla udbovk
# 01.10.2016 ob 19:42
Cesta dveh cesarjev je smrtno nevarna tako za kolesarje kot tudi za pešce, saj še pločnikov nima, asfalt je pa prepreden z globokimi razpokami! Kdaj bo to urejeno?
pkozin
# 01.10.2016 ob 15:35
Vsi na kolo, je rekel moj ded in zapeljal pešcu čez nogo ter padel pod avtobus LPP. Sveče in vence hvaležmo odklanjamo.
are
# 01.10.2016 ob 12:03
Vsako cesto, ki jo prenovijo, bi morali zraven poskrbet za kolesarske steze. Sploh pa na medobčinskih cestah.
snjaper
# 01.10.2016 ob 09:11
Replika na prvi post.. kolesarji na drenikovi so res moteči, ker vozijo po pločniku in ne po kolesarski, samo na černetovo je treba zaviti pa zgleda tega noben kolesar ne pozna..
Hijena
# 01.10.2016 ob 08:10
uizzi
# 01.10.2016 ob 07:37

ne posplošuj. Nihče ne pljuva po Jankoviću.

krog
# 01.10.2016 ob 07:44

regionalne ceste niso občinske in župan nima pristojnosti!!!
smartass2011
# 01.10.2016 ob 15:43
Torej v osmih letih se je povečal promet s kolesi za skoraj 3 odstotke. Meni se to zdi malo. Če bi bilo 30 odstotkov, bi se lahko pohvalili, tako pa, ...
BALOH
# 01.10.2016 ob 11:10
Nujno je urediti promet oz. razmerje pešci - kolesarji v centru Ljubljane, tako naprej več ne gre, to je na škodo vseh: nevarno je za pešce, otroke, turiste in prav tako za kolesarje. Janković je odgovoren ta kaos in tudi za vse nesreče in poškodbe. Če se komu kaj zgodi, naj toži direktno župana, mogoče ga bo to predramilo!
asap
# 01.10.2016 ob 10:00
Upam, da bo kdo od MOL-a prebral te pripombe,večina jih je resnično upravičenih. Kot sem že rekel, večino problemov bi lahko rešili v enem mesecu, če bi bila volja, znanje in zdrava pamet. Kolesa so dejstvo in prihodnost Ljubljane, vendar ne na tak način, kot zdaj.
Gautama
# 01.10.2016 ob 11:55
Zelo dobro je sedaj na slovenski, ker je odprt promet.

In kaj to pomeni?
PEŠCI SO ZAČELI GLEDATI OKROG SEBE in niso več slepe kure, ki vidijo samo semafor.
Kolesarji pa so to primorani početi že od prej!

Odlično je, vsi opazujejo promet, so dejavni udeleženci in vsi se razumemo, nihče se ne pritožuje čez kolesarje, pešce.
visoki
# 01.10.2016 ob 11:52
zdaj vem zakaj zoki ne upa peljati kolesa,ker se boji,da ga kdo ne povozi
demiurg
# 01.10.2016 ob 10:34
Primer odlično urejene kolesarske steze v Ljubljani:
https://goo.gl/maps/eT75pmHfkK72
asap
# 01.10.2016 ob 08:40
@demiurg
v principu se strinjam s tabo. Ampak v centru mesta kolesarje ne moreš izločit, zato je edina rešitev zarisane kolesarske steze in striktno sankcioniranje kolesarskih norcev.
ZvonkoBingl
# 01.10.2016 ob 16:49
Zjutraj ob 5:30...srečam na poti v službo kar nekaj "kolesarjev" , kar to zame niso...brez uztrezne opreme...malo da ne se jih ne vidi, ker luč jim je španska vas...Od Masarykove po Železni do Dunajke je to katastrofa...,da po Dunajski, kjer je kolesarska, kot avtocesta ne govorim...Folk se vozi po pločniku v obe smeri..E žabarji moji...???Sama sm Ljubljančanka pa meje strah sevozit po teh kolesarskih stezah, da ne govorim u teh kamikazah s prdulcami ale 25km na uro...ZADN CAJT, da jih bodo mogli registrirat...!!!!
FancyBoy
# 01.10.2016 ob 10:51
K je je jurica, da napise bravo Ljubljana, bravo Zoki?
The world is waiting for u.

Stanje se vsekakor izboljsuje z kolesarskimi. Opazam pa, da se velikokrat kolesarji vozijo po napacni strani kolesarske in potem, ko je kaznovan je vse narobe.
asap
# 01.10.2016 ob 08:37
Ključni problemi za mene so:
- center mesta je kaotičen in resnično (tudi smrtno) nevaren. T.I. "sobivanje" pešcev in kolesarjev ne funkcionira, čakam, da bo nekdo zbil otroka do smrti (upam, da ne). Edina reištev so zarisane steze. Zakaj Koželj kot kolesar tega ne sprevidi, je težko razumeti.
- vožnja v nasprotno smer je izredno nevarna. Rešitev: propagandne akcije za ozaveščanje in po drugi strani kazni. Če se pelješ v Šiško ali iz nje, imaš 99% šanse, da boš naletel na kamikaze, ki norijo v nasprotno smer...
Vse to so enostavno in hitro rešljivi problemi. Koželj, ti si na potezi.
bjn
# 02.02.2017 ob 20:58
Kdo ima kolo za več kot 100 E?
Poglejte malo naokoli.
Kolo brez opreme je bos in nag.
Črne točke so še vedno enake kot je bilo včasih v času Marije Terezije
Ve se kako je na kočiji zlomila kolo na Dunajski cesti v Ljubljani.
Potem so tri tedne čakali servis iz Dunaja.
Zlomljeno kolo pa še danes kazi Ljubljano tik ob cerkvi ker je spala tri tedne
Kazalo